selamat datang

My Life , Love & HERBALIFE - TERKINI

Selasa, 21 Disember 2010

^ SELAMAT TINGGAL.. ^

salam semua
huhu..jangan terkujat dengan
tajuk entry hari ini des!!!!

tajuk itu khusus untuk
penggunaan buai untuk meksarah
tengok itu..apa yang dia buat
untuk buai dia..wahahaha..

meksarah sedang membuai
ha..inilah mangsa buai dia--> gorilla..hehe


memang semua anak saya
menggunakan buai untuk tidur
tapi mereka tidaklah extreme
apabila menginjak usia 2 tahun
keinginan untuk berbuai mulai hilang
mula tidur kat bawah sahaja
jadi say good bye to buailah..ehhee

jangan terkejut jika
saya menggunakan buai utk anak saya
seawal usia 10 hari lagi
sudahlah kita dalam pantang masa itu
si baby pulak sukar tidur
hendak tak hendak
saya letak shj dalam buai

memang banyak pro dan kontra
ada yang cakap tak elok untuk tulang belakang
saya tak kira jugak
tak kan hendak tidur sambil duduk
masa dalam pantang..tak koser makkk!!!!

uolls guna buai atau tak?
mungkin agak leceh jika
kita bekerja dan anak dihantar
ke rumah pengasuh atau nursery
tak kan hendak berbuai jugak
tapi anak-anak kita ini bijaksana
di rumah orang atau di nursery
mereka tahu membawa diri..

p/s: tapi saya tak adalah sampai beli buai elektrik..huhu

20 Rajin Komen:

eelobor berkata...

simpan bawah katil, jika elok masih boleh di gunakan untuk yang "seterusnya"... hihihihi

Gayahspears berkata...

haha.. ingatkan akak da benti dr berblog~huhu..

akak,buai tu bg Gayah la..hahaha

kakchik@ella berkata...

tidur dia lbh lena kan cikgu. hehe ..

sarah-najwan berkata...

eelobor= huhu..jika ada yg seterusnya..jika tidak terus masuk muzium atau ke mudah dot com..heheeh

cikgayah=xmuat cikgayah..hehe..utk 20kg ke bwh shj..hehee..

kakchik= tu yg nak..kasi lena lebey..

Ellen berkata...

suspen ya kak entrynya ni..selamat tinggal untuk buaian rupanya...hehe

nazirulhazwan~ berkata...

haha, ingat kan sis nak p bercuti tadi.haha

diana berkata...

saya pun balik2 dari spital dah letak maisara dalam buai..
hhhehe..misi yang suruh.sebab saya kan bersalin ada masalah sikit.jadi nak mudah letak dia dalam buai la.paastu letak bantal besar dalam buai tu ..
jadi tak la ada masalah tulang belakang tu..hehheh..
buai sarah sama la dengan buai kak maisara ni..biru..!!

ShErA berkata...

adik - beradik shera semua guna buai masa kecik... tp adik last tu je liat... x nk guna buai melainkn dipaksa...

misza berkata...

anak² saya pun tido buai. tapi siang je. sampai 2tahun lebih. kalau tak buai dia tak mau tido.

sarah-najwan berkata...

ellen= tajuk je gempaq..hehe

nazirul= skrg da nak buka skol..xsempat nk bercuti..huhu

diana=wah..awk lgi cepat..mmg xtahnkan..asyik nk berenjut je..buai tu kaler biru sb dulukan hero3..tu psl biru..xsempat beli kaler pink..

shera=tu bongsu kan..manja sket

misza=samalah..tidur buai mmg lama..yg xmenahan..asik kena hayun je..

Cma Shiema berkata...

he3...cma pon bby baru nk masuk seminggu dah gatai guna buai..

ho3..

ank yg 1st umo nk masuk 2 tahun dah.. x tido pakai buai..bila dia nk tido menepel je baring sebelah abahnye..

ank cma yg 2nd tido pakai buai lagi..


senang kje makkk.. :p

Izan Ishak berkata...

anak2 izan cuma muhaimin je berbuai. itupun sbb masa tu dok umah MIL. kena paksa. bila dok umah sendiri..semua tido tilam je termasuklah twins...

tp, kalau buaian letrik tu bahaya wooo~

Das berkata...

anak terakhir aku dok kenal buai pun...hu3 hok lain tido gok la jarang2...hok no3 tu jah duk atas buai sejak umur sehari....he3

Lydia Miza(Aidyl Azim) berkata...

anak LM yg sulong mmg baik..tido min tepuk2 terus lelap.no 2 dan 3..kena beli buai..huhu..sampai bila pun x tido klu x pki buai.

Cik Tom berkata...

eh ingtkan tajuk tue akan nak rehat dr dunia blog...terkejut...huk3

n.hasleena berkata...

tajuk suspen hehehe...anak sulung guna..yg bujang ni tak. tapi mmg senang kalau tak guna buaian nie kak...kalau g mana2, rumah orang ke senang nak tdokan...kalau tak nak mencari buaian je :)

sarah-najwan berkata...

cma=betul..sene keje mak..pkai buai je..

izan= elok pulak twins tu tidur xberbuai..jenuh kene beli 2..hehe
buai letrik tu mudah izan..tak pyh kita nk henjut..

das=hehe..sb suko nangiskan..baik buh dale buai..senyap..

LM= huhu..mkn ruang buai ni sb besarkan..kalu rumah luas xpe..

ciktom= hahaha..kasi gegar sket

leena= anak akak ok..kalu gi rumah org..tau lak tdo bwh..

MamaYatie berkata...

smua anak dara saya tak diajar berbuai..tido bawah ajer..tu yg lasak kemain jadinya

Hanis Azla berkata...

anak2 akak pun guna buai juga sbb susah nak tido.. tp takdelah sampai nak jalan mana pun angkut buai juga..

Ati Masrif berkata...

tak ajar anak tido buai
sbb semua ada ubat nyot-nyot
hehe..tak perlulah buai...