selamat datang

My Life , Love & HERBALIFE - TERKINI

Khamis, 2 Disember 2010

^ IKAN MASIN @ KERING ^


**pic cilok dr google**

salam semua
pagi-pagi..sebelum masak tengah hari
apa kata kita cerita pasal ikan masin

haa....boring jugak asyik makan ikan
yang mahal-mahal tu..hehe
macam makan selalu saya ni..meowwww

ikan masin yang paling saya suka ialah
ikan gelama mak elaik..elaik..
ni jugak menu makan masa dalam pantang..wahahaaaa..
kasihankan...masa pantang itu
sudahlah badan pucat kurang tenaga
mak kita asyik suruh makan ikan masin @ kering aje..huhu
saya kadang-kadang tak ikut gak...hehe

ikan masin jugak
enak dimakan goreng dan ditambah sikit dengan bawang dan lada
fuhhhh...meleleh sedap wehhhh..
macam ikan terubuk sarawak tu..

ada yang rajin
boleh masak gulai dengan nanas..
macam ikan kurau
itu pun sodapppppp...

apa-apa pun
nampak macam "selekeh" aje ikan masin @ keringkan
tapi jika dimakan dengan nasi panas
masak ala-ala kampung gak
terangkat pinggan itu
asyik mintak tambah nasi aje..eheks..

p/s: jom semua..menu hari ini..mesti ada ikan masin..wahahaaaa..

20 Rajin Komen:

Das berkata...

best tu....duk jupo ikan kering lagi ni....mana nak cari....tapi nenas sgt banyak dan murah kat sini...

Izan Ishak berkata...

akak nak tau, masa izan pantangkan twins kan...mak bagi makan ayam. lauk masa tu mmg best sbb mak kata kena makan yg berkhasiat...baru boleh bfkan bby...

tp ikan masin ni mmg sedap. sekali makan mmh bertambah2 lah gamaknya~

Ati Masrif berkata...

salam.

uiishh..dah terasa bila di tgk

masak lomak sodap

suka ikan teringgi masin goreng
dengan bawang ..perah limau..mantap!

munna berkata...

kalau dah rasa jemu makan lauk lain .. goreng ikan masik gelama dengan telur pu, boleh bertambah makan 2 pinggan

kakcik berkata...

Uish... pepagi dah citer pasal ikan masin ni... dah meleleh air liur kakcik ni ha... :)

Kalamhati berkata...

whaa sedapnyoo!saya paling suko ikan gelama besar hak tak berapa kering tu..perghh!makan dgn nasi panas meme tak igt dunia doh..hehetp ike gelamo ni mahal la sikit..mau dua 30 rial sekilo

DKosongLapan berkata...

besttt.....awok paling suke ikan masin kedeghau dengan ikan belanak....perghhhh....peghah dengan limo......memang best...

AngahSayang2314 berkata...

kak lapaaaaaaaaa dah la tak bekpesssss

Gayahspears berkata...

rase nak dtg umag akak je.. uwaaaaaaa :( teringin nak mkn ikan masin..huhu

Amy Syaquena berkata...

As'salam..

Amy nak makan gulai lemak cili api ikan masin nenas x dapat..akak tunjuk lak ikan masin lagi la terliur hu3...

Cma Shiema berkata...

nyum....ikan masin...meme sedap la...cma suke ikan masin gelama belah...

Hanis Azla berkata...

goreng ikan masin dgn cili & bawang, lps tu perah asam jawa.. pergh.. mmg sedap

Hanis Azla berkata...

goreng ikan masin dgn cili & bawang, lps tu perah asam jawa.. pergh.. mmg sedap

diana berkata...

masa dalam pantang mak saya jamu ayam goreng je..bila badan dah makin bulat baru la nak cari ikan masin..
tapi saya tak berapa suka ikan masin ni.
lain pulak dengan suami..
ikan segar langsung tak makan.
hanyir katanye..
tapi ikan masin memang kegemaran dia..
dalam peti sejuk lauk ayam,daging dan IKAN MASIN mesti ada..wajib!!
hehhe

~ayu.oyie.yuna~ berkata...

salam kak~
suka ikan masin tapi telur dadar+ikan budu tetap jadi pujaannnn..huhu...

kakchik@ella berkata...

sedap tu cikgu. saya dulu pun sampai boring tgk ikan masin. Hehe ..

sarah-najwan berkata...

das=sian ko mu das...meh aku pos sekilo...

izan=mmg sedap izan..pembuka selera

ati=kecur air liur nih

munna=mmg kene mkn gak dlm seminggu tu

kakcik=hahaa..msk karang akkcik..mkn mlm..

kalam=mmg mahal tau..2 ringgit..6 keping je..

D08=mmg best sgt2..

angah=huhu..msk mlm nati

gayah=mai mlm nati..akak gorengkan

amy=hahaa..amy pandai masak..bole masak tu

cma=kita serupaaaa...

hanis=meleleh air liur nih

diana=haha..dlm pantng..ayam gorenglah hidangan saya..tapi ikan masin totap ada..

ayu=huhu..sedak weh lah..

kakchik ella=mmg xbosan mkn ikan masin..

Solihin Zubir berkata...

teringat masa pantang bersunat dulu..
hari2 ikan masin ngan ikan kering.. hehe..

Tomato Gurl's Life berkata...

cik tom xsuka ikan masin.hehe ;P

Nafisa81 berkata...

suka gak ikan masin tapi yg kecik2 je..ikan sepat ke..ikan cekik leher ke...yg besar2 tak suka