selamat datang

My Life , Love & HERBALIFE - TERKINI

Ahad, 12 Disember 2010

^ MALAS BERSENAM?? ^

salam semua
selamat berhujung minggu
ada yang baru beres bersenam??
atau hujung minggu
merupakan hari tidur sedonia ka??

saya pun antara golongan yang "agak"
malas bersenam memandangkan
memegang pada prinsip--> berat badan ideal

bersenam bukan hanya untuk orang yang obesiti
tapi itulah yang sering kita faham
bersenam merupakan satu gaya hidup sihat
satu amalan kesihatan untuk sepanjang hayat

jangan dikatakan bahawa orang yang kurus
berat badan ideal atau sihat selalu
tidak perlu bersenam
kerana bersenam untuk menjana kesihatan kita
sementelah kita yang saya rasa
tidak atau jarang melakukan pemeriksaan kesihatan
yang secara keseluruhan

bagi saya sebagai suri rumah
istilah bersenam bukanlah
berjoging-joging keliling taman rekreasi
TETAPI jika ada masa terluang boleh diaplikasi
jika tidak cukuplah sekadar membereskan kerja-kerja rumah
seperti mengemop lantai
membersihkan halaman rumah
bercucuk tanam untuk sekebun kecil di laman belakang
atau yang sewaktu dengannya

jadi pesanan penaja untuk saya dan uolls
amalkan gaya hidup sihat
supaya kita sihat sepanjang hayat
dalam erti kata yang sebenarnya
supaya hidup kita dan keluarga kita yang tersayang
akan kekal bahagia
dan menjana atau memotivasi kesihatan kita selamanya

p/s: n3 sebelum xtvt berjimba-jimba ke kemaman: ^__^

20 Rajin Komen:

Ati Masrif berkata...

betui tu..
kita tak sempat berjogging
hanya senaman turun naik tangga
rumah ...nak sampai 10 pun boleh lelah tau..hehehe

kakchik@ella berkata...

kita baru balik ajar org bersenam. haha ..

eelobor berkata...

hehehe, kalau gitu dah bersenam awal2 pagi tadi lepas solat subuh. sesi bersenam jari2 menaip entri. hehehe

honeyvsbee berkata...

hahah malas jugak nih...

Kalamhati berkata...

Saya memang suka bersenam..huhu kalu kt u dulu dh jadi wajib sbb sy atlit cikai2..hehe badan fit je

abis blaja badan bgai dipam2..huhu sy perlu turunkan 12kilo berat skarang utk dptkan berat bdn ideal..uwaaa

masalahnya skang takde geng nk ajak exercise..geng bujang kt skolah tak minat ngat..kalu kt kuantan sy suka pegi joging kt pantai..tu pun sorang2 je la..

rasa teringin kt beli treadmill letak kt umah..senang..hehe

diana berkata...

saya sampai sekarang suka bersenam..
dulu masa gemuk malas ya amat nak bersenam sebab malu.tapi gagah kn jugak sebab nak kurus.lepas tu jadi seronok lak bila bersenam sebab bila pagi2 joging kat taman kenal ramai amoi2 yang berjoging sama.tapi saya tak selalu la berjogging sebab maisara sapa nak jaga.heheh..kalau pagi2 ayah dia ada kat rumh je saya jogging.maknanye selang seminggu la.

padin berkata...

yup, bersenam untuk kesihatan... mari bersenam bersama sarah najwan, cewahhh...

Das berkata...

malas nok senaman....sebab jarang2 buat...bila sekali buat habis sakit badan....so semo kerja tergendala gara2 sakit badan senaman...hu3

Affieza berkata...

Salam kenal kak...

Agree...bersenam bkn hanya utk kcantikan semata2 tp utk kesihatan yg berpanjangan...

Eliza berkata...

Salam..sejuknya warna rumah baru dia..

bersenam eh? malas gak kengkadang tu tapi bila pk umur semakin meningkat terpaksalah merajinkan diri sikit..

sarah-najwan berkata...

ati= hehe..samolah kita..main penyapu aje dekat 15 kali sehari..

kakchik= bagus kakchik..aerobik eh?..

eelobor= tu senaman gak..jari+minda

bee=hehe..kurengkan malas yer

kalam=xde geng cam xbest jugak kan..awk xpi joging2 kat tmn bandar??

diana= bagus awak..xpe..sekurang2nya buat jugk walau selang seminggu

padin= iyolah..

das= mokcik..dok OZ lagi la mu kene senam wey..sb byk xtvt membuncitkan badan je..hehee

affieza= betul..tq singgah

eliza= yup..siyez bgtau..wajib senam nih..utk kesihatan kita..

Kalamhati berkata...

taman bandar tu kat mana kak?sy ni byk tempat lg taktau kt kuantan tu..

ordinary89art berkata...

dulu je rajin, smenjak prac ni..dah x de masa..x pun..wat2 x de masa..huhuhu


lawati - sedih dan pilu

~ yus ~ berkata...

saya pun malas bersenam sebenarnya, tapi hari2 kat rumah ni dengan anak2 dah berpeluh-peluh jugak. Tambah lagi ada hobi lama yang kembali segar ni, berblogging..hehe (erkk blogging bukan bersenam kan kak..haha)

Cik Tom berkata...

cik tom pun malas bersenam..hehe...tp akak xpe malas2 pun slimmmmm!

Sya Isya berkata...

Sya pun kategori yang malas bersenam. hujung minggu cuci kereta, tu Sya kira sebagai membakar kalori lah tu. hehe...berpeluh gak kan, cuci kete.

p/s: Thanks ya, coz sudi follow blog Sya.

sweetsal berkata...

dulu2 rajin jugak berjogging kt taman permainan dgn anak2, skrg jadi malas sbb takde teman..buat kt rumah je lari2 anak selepas bangun tido...hehe

honeyvsbee berkata...

kak sarah dan semua yg kat sini jom undi bee sat

http://honeyvsbee.blogspot.com/2010/12/undian-di-buka-blogbaru-pilihan.html

n.hasleena berkata...

sayapun jenis malam bersenam kak :(

n.hasleena berkata...

***ishhh silap tulis plak hehehe...malas bersenam hehehe
kalau malam lagilah...terus tdo je :)