selamat datang

My Life , Love & HERBALIFE - TERKINI

Isnin, 20 Disember 2010

^ ANAK HILANG?? ^

salam semua
pagi ini cuaca amat baik
harap-harap saya bersemangat
melakukan senaman jari saya itu..wahahaa..

pernah terjadi pada uolls
pengalaman anak hilang atau anak sedara mara?
saya ada juga pengalaman ini
NAJWAN hilang dalam 10 minit
ketika majlis konvo my SIL

walaupun 10 minit
saya menjadi tidak keruan yang amat
melaung-laung memanggil-manggil
macam apatah..tak malu doh oghe royak
rupa-rupanya..NAJWAN nampak mak tok ayah dia
jadi dia pergi ke tempat mereka
kami pula baru mencari-cari mak tok ayah itu
hish!!!!!bikin gegar sahaja
tapi pengalaman itu memang saya tak lupa

biasa dengarkan kes anak hilang
macam di pasar raya atau water park
mesti ada sahaja pengumuman
nasib baik budak hilang itu
orang yang jumpa bawa pi tempat guard
jika bawa balik rumah sendiri?
uolls pun boleh fikirkan
minta dijauhkan dari musibah ini

kes budak hilang pun
banyak yang tak dijumpai lagi
jika fikir semula
sudah tak selamat anak-anak kita ini
semua tempat berpotensi untuk anak hilang
waima depan rumah sendiri pun
jangan pandang ini sebelah mata yer...
ingat depan rumah sendiri selamat?
no no no...

jangan main lepas sahaja anak-anak pi ke mana-mana
jika boleh dan ada masa..hantar dan ambil
jika tidak..baik anak-anak main dalam rumah sahaja
biarlah rumah jadi macam tongkang pecah pun
janji selamat..



**ANAK-ANAK PERMATA HATIKU**

p/s: anak merupakan anugerah yang paling bernilai..

28 Rajin Komen:

Ati Masrif berkata...

aduhh...sarah

anak kita pernah hilang di carefour
bagai orang gila kita minta tolong
semua org yg kita terjumpa
rasa kaki pun ringan sahaja tau
mmg pengalaman yg sgt berharga

betul kata awak
anak anugerah yg plng berharga

kalau payah sgt tinggalkan
saja di rmh dah sah2 selamat

Hanis Azla berkata...

comelnya anak2 sarah.. saya pun ada pengalaman gitu.. memang masa tu mengigil kepala lutut.. tak hirau dh org tengok.. Alhamdulillah, jumpa.. tapi sampai sekarang mmg beringat.. Nak kata cuai mmg masa tu berjaga2 sungguh, tp kalu benda nak jadi kan.. mmg tak boleh nak kata apa..
bila kenang balik sekarang ni pun mmg naik bulu roma.. minta dijauhkan pengalaman sebegitu.. nauzubillah..

sarah-najwan berkata...

ati= mmg bole panik yg amatkan..mmg hilang malu dah..asal anak jumpa balik..

hanis= tu la..dlm pada dok tgk2..bole gak hilang..mungkin sb rmai org kan..xnak dah ada pglaman gtu..takuttt

eelobor berkata...

salam akak, baru 10minit pun dah mcm tu perasaan kan? bayangkan ibu-bapa yang telah kehilangan anak sehingga kini tidak di jumpai, anak2 yang telah di culik kemudian di bunuh. sedih bila mengenangkan kembali.

dah boleh bayangkan bagaimana perasaan ibu-bapa kehilangan anak kan?

Gayahspears berkata...

betoi tu akak.. anak merupakan anugerah yg tak ternilai~

sarah-najwan berkata...

eelobor= tu yg takut..minta dijauhkan

cikgayah= betoi..nati cikgayah kawin dan ada anak..lagilah cik gayah tau..

MamaEma berkata...

ema pun pernah hilang anak dalam sekelip mata..rupa2nya...dia pergi ke tempat mainan...luruh jantung sero....

Zaidah berkata...

susah nak kawal bebudak nie...biasanyer kat tempat ramai orang tulah yang diorang nie hilang...selalu anak2 zai bilang kat department baju...kejap tengok dah tak ade...takut klu kena culik ker ape ker kan...

nur berkata...

sarahnajwan
isk.. sib baik keja n jumpe balik..
berhati2 ye

ALL IN ONE

sarah-najwan berkata...

mamaema=..mmg luruh jatung tu.

zaidah= xnak kene culik tu..budak2 ni pom satu hal..suka sgt main nyorok2..dlm kedai pun nk main..geram bteul..

Kuman Chaos berkata...

betul tu kak... mmg takut jadi camtu..

kuman "Tornado PAINTING Done!!.." Entry

Kalamhati berkata...

huhu saya ni anak sedara gi main lama2 tak balik pun, dah macam kucing ilang anak..kalu anak sendiri nnt taktau ghano..sbb anak2 sedara rapat ngan sy..jenis brehi caro ko budok..hehe

MamaYatie berkata...

pernah jugak sekali..nurin ilang dalam giant..tak nak dipegang, tak nak duduk kat troli..tau2 hilang..tp tak lama..dlm 5 minit..pas tu nmpk dia dr jauh saja biar kan dia tercari2..peh tu nangis..ha..baru tau..sejak tu dia tak berani merayau sendiri dah..

sarah-najwan berkata...

nur= tq..hati2 mmg wajib..

kuman= yer..huhu

kalam= bole meroyan gak la..walau hilang dlm 10 minit..huhu

mamayatie= biasalah buda2..xnak dipegang..sekali hilang je..dorang gak yg nangis..huhu

Das berkata...

anak aku main sorok2 celoh gantungan kain di mines....panik gila masa tu mencari....

n.hasleena berkata...

ye kak...paling takut bila mengenangkan...walaupun 10 minit mcm2 boleh jadi kan kak. Mudah2an kita dijauhkan dari musibah...

Cma Shiema berkata...

penah bw seri g sopink,dia ni pantang nmpak bebear..
terlepas pandang,2 minit..dia hilang g terjag kat bebear tu..aduh..bertuah sungguh..

setuju ngan akak..anak adalah cinta n anugerah allah yg tiada ternilai..

Cma Shiema berkata...

penah bw seri g sopink,dia ni pantang nmpak bebear..
terlepas pandang,2 minit..dia hilang g terjag kat bebear tu..aduh..bertuah sungguh..

setuju ngan akak..anak adalah cinta n anugerah allah yg tiada ternilai..

Lydia Miza(Aidyl Azim) berkata...

aduh sis..pegang anak elok2 bila keluar...huhu..anak2 adalah kebahagiaan..

nazirulhazwan~ berkata...

setuju sis, bia main dlm rumah jer la, kt lua da tak slamat lani, depan rumah pon bhyo0o skang.

sarah-najwan berkata...

das=anok aku pom suka main gtu..gere weh..

leena= mintak2 jgn..

cma=pernah jugak kan..takuttt sgt..

LM=budak kecik bole pegang..kalu dah 5 thun ke atas tu..nk main je..xkira tmpt

nazirul= betul..kamu ada anak nati lagi kamu tau..loni banyok oghe jahat..

ieda berkata...

uish debar bila baca nie kak ..
erghhh kalut kan .. huhuhu yerlah anak kann .. bukan brg mainan yg leh buat endah x endah huhuhuh

diana berkata...

tak pernah hilang..
tapi mintak dijauhkan la saya dari masalah macam ni..

aduhai..
dalm mimpi pun tak sanggup nak tempuhi nya..

sarah-najwan berkata...

ieda=mmg debor..huhu

diana=sgt takut diana..semoga kita terpelihara dr masalah ini..

Solihin Zubir berkata...

uiii.. risau2..
nasib baik la xde pape..
Alhamdulillah..

Miss Yaty berkata...

aii..najwan2...nasib baiklah takde pape..

tulah sekarang ni zaman akhir zaman ramai dah takde perikemanusiaan..

mintak lah perkara macam ni tak jadi kat kita semua...amiiin..

Amy Syaquena berkata...

As'salam...

Kak anak hilang x pernah lagi sebab lum ada anak tapi laki hilang ada la kat bazar ramadhan sejam baru jumpa balik huhuhu...

Cik Tom berkata...

adik cik tom pernah hilang masa kenduri kahwin kazen..gempar sekejap..tp alhamdulillaj jumpa blk..