selamat datang

My Life , Love & HERBALIFE - TERKINI

Ahad, 19 Disember 2010

^ PILIHAN PASANGAN ^

salam semua

ada yang mendapat undangan majlis kahwin?
al-maklumlah..musim cuti sekolah ini
musim orang berkahwinkan
selamat pengantin baru
kepada yang melangsungkan perkahwinan



juga selamat pengantin lama
kepada yang telah mendirikan rumah tangga..heehe


**kanak-kanak gembira di majlis kawin**




hari ini saya ingin berkongsi
tentang pilihan pasangan kita
saya dahulu masa sekolah-sekolah
pernah main satu permainan
iaitu pilihan pasangan kita
caranya:
1. silangkan jari kanan dan kiri kita sesedap rasa
2. cuba tengok ibu jari mana yang di atas
3. jika ibu jari kanan --> pilihan kita sendiri
4. jika ibu jari kiri --> pilihan ibu bapa..hehe


uolls cubalah buat
tapi jangan percaya pulak
itu semua kebetulan sahaja
main-main masa zaman saya sekolah
TAPI saya memang pilihan ibu jari kanan..lalala..


perkara yang penting
sesiapapun pilihan kita
pilihlah yang mengikut kehendak Islam
jangan berpegang pada rupa semata-mata
kerana rupa tidak akan kekal weyyy!!!!
lama-lama akan berkedut juga


dan juga zaman sekarang
memang kena pandang $$$$$
bukan bersifat materialistik
tetapi itu adalah keperluan sekarang
sebulan dua bolehlah makan CINTA
[jika berkahwin dgn pasangan yang tidak bekerja terutamanya LELAKI]
kita sebagai wanita tidak bekerja
tidak menjadi hal..jika bekerja adalah bonus sebab boleh bantu keluarga
tetapi jika suami tidak bekerja--> pelik nama halnya..


yang pasti
dunia zaman sekarang
penuh cabaran dan mencabar kita
begitu juga dalam menjalinkan hubungan
jangan sampai terlalu memilih
terpilih buku tebu


p/s: senaman jariku tinggal banyak lagi..waaaa..

25 Rajin Komen:

n.hasleena berkata...

hahaha....sypun ibu jari kanan kat atas kak :D

honeyvsbee berkata...

bee sama jer dua2 jari,tp bee pilih ibu jari kanan..hak2

Atika Natasha berkata...

ha!dah cuba..ika ibu jari kir..ekeke..mak pilih?hehe..

alfa juliet berkata...

tiba2 sy pun try..memang pilihan sendiri..haha mcm budak2

diana berkata...

setuju...
saya nak buat la entry yang ada kena mengena dengan entry ni..
sikit je kena mengena tu..
heheh..tungguuu!!!

sarah-najwan berkata...

leena= hehe..pilihn sdiri la..

bee= camne tu bee..dua2 yer..

atika=jgn percaya yer dik..main2 je

aza= opsss..xpe..sekali sekalo ji budak2..hilang stress sket..

diana=okeh..saya tggu..hahaaa..

En iLham berkata...

erk
ibu jari saya sebelah kiri yang di atas cikgu
sy buat sekali lagi pun same je
hahaha

Jejaka Terhangat berkata...

pilih cara Islam, utamakan agamanya..dgn itu kamu akan beruntung..=)

Jejaka Terhangat: Drama Lagenda Budak Setan Versi Jejaka Terhangat (Mesti Baca)

Faezah Faiz berkata...

wahhh...psl jodoh plak kak sarah ye...hihi... cam paham je "senaman jari" tu hape...huhu...cayok2...janji masyukkkkkk...:D

sarah-najwan berkata...

syamil=suko2 je..jgn caya sgt..

jejaka= yer benar sekali

faei= alos la..variasi sket...$$$ yg ma$$$yuk tu..nati nok beli gelang mas besar bapoak...hahaha

kak Erna berkata...

salam sarah..akak pilihan sendiri buka..pilihan orang tua pun bukan..he he..
tapi pilihan suami la..sebab dia pinang terus je..mak pak akak pulak terima...

Aretikz berkata...

Dengan selambenya ibu jari kiri la pula.. xkan la mak bapa pili? haha..

yahaya berkata...

biasanya jodoh kita mempunyai iras muka nak sama..

eelobor berkata...

hehehe, tak pernah dangar lak silang jari2 kanan & kiri. dah cuba buat tadi tapi tak kena langsung dengan situasi sebenar. hehehehe

mYeQa berkata...

eika penah dengar cara tue tapi utk ketahui samada otak kanan atau otak kiri yg dominant.

macam2...

yang pasti. eika tak pernah dapat keputan yg sama setiap kali buat.

Lalala~~

Kalamhati berkata...

teringat pesan ustaz masa tgk program tanya ustaz kat tv9 hari tu..

Dia kata nak cari pasangan kena cari yg ada 3 kunci kat tangan dia..1 kunci kenderaan, 1 kunci rumah dan 1 lagi kunci ofis..fahamkan maksud dia?
kena cari yg stable..tk gaji mahal pun takpo..tp mampu sara keluarga..

pahtu, kena perhati solat dia..nak kenal dia jenis jaga solat ko dop senang jah..tgk waktu maghrib..kalu nmpak dia gaduh jah nk solat..meme org tu jaga solat..kalu wat selamba je tu.. faham2 la

Amy Syaquena berkata...

As'salam..

Kak..amy baru tahu nie , sebelum nie x pernah dengar pulak..nak cube la he3..

S..U..D..@..I..S berkata...

haa.. x pernah main mainan tu....
kita berhak memilihkan
jgn tersalah pilih..

Solihin Zubir berkata...

alamak... sy pilihan ibu jari kanan..
nmpk gayanya kena start cari dah ni..
masa makin suntuk.. huhu..

Cik Tom berkata...

erk....cik tom kiri...maknanya pilihan ibu bapa..hehehe ;)

sarah-najwan berkata...

kak erna= tu pihak suami yg buat..ibu jari kananlah..hhehee

aretikz=apa salahnya parents yg pilih..huhu

yahaya= ada gak dgr org ckp gtu..jika ada iras..kekal samapi mati..

eelobor= xpe..ni main2 je..jgn percaya

ikha=..hehe..maksudnya..xpe ikha..try lagi..hahaa

kalam= mmg gtu..tu psl saya tulis $$ pnting gak..

amy= pe keputusannya?..kanan ke kiri?

sudis= pilih betul2..

solihin= cari skrg..pilih yg terbaeekk..

ciktom= xpe la..wait n see je..heee

nazirulhazwan~ berkata...

saye piluh sendiri. oyeah!!haha

Ati Masrif berkata...

samalah kita

tapi tak pernah pula
main permainan mcm tu..huhu

nur berkata...

sarah
setuju dgn kalamhati
dan $$ tu penting juga kan..

ALL IN ONE

Cma Shiema berkata...

jari kanan!!!
he3..
lololo...