selamat datang

My Life , Love & HERBALIFE - TERKINI

Selasa, 7 Disember 2010

^ NAMA ANAK ^


**nama dari google**

As-salam semua
semua sedang bercuti
sempena sambutan Maal Hijrah
semoga kita semua mendapat
lebih keberkatan dalam tahun baru hijrah ini

saya rasa uolls semua
jika bakal menimang cahaya mata
perkara penting lain yang terlintas
dalam fikiran ialah nama anak

cerita saya ialah
saya menimang cahaya mata sulong
pada tahun 2000
pada masa itu
nama yang paling poupular
dan menjadi pilihan ibu bapa
bagi bayi lelaki ialah LUQMAN HAKIM
jika bayi perempuan saya rasa mesti ada SYAHIRAH..

saya pun..terpikat jugak dengan nama itu
incik suami pun setuju jugak
sebab saya yang pilih nama itu
tapi bagi anak kedua
incik suami sudah mahu namakan pulak
sah2 preggy kedua...dia namakan MUHAMMAD ZAIM
incik suami lebih suka nama yang ringkas
dan senang dipanggil baginya iaitu panggil lengkap

dan begitulah seterusnya
nama anak2 saya yang lain
agak ringkas seperti NAJWAN dan NUR SARAH

ramai ibu bapa menamakan
anak mereka dengan gabungan yang menarik
apa-apa pun
biarlah pilihan nama anak-anak kita
mempunyai maksud yang baik
kerana kita selalu memanggil mereka

p/s: SARAH NAJWAN - gabungan nama anak ke- 4 dan ke- 3 saya : ^__^

29 Rajin Komen:

ch@ berkata...

tak cemburu ke nama anak yg tiada tu? hehehe... kita setuju kak. ingat nak panggil auni, rupanya jadi oni pula. dr nama maknya yg takde makna ni, hehe.

Izan Ishak berkata...

izan pun suka nama anak yang ringkas. bila dipanggil tak jadi terlalu pendek sampai hilang maksudnya... tp yg pasti nama anak2 mmg kena cari yg baik2 saje maksudnya kan kak~

CheQ PP JoY berkata...

nama akak plak?

Das berkata...

aku dok suka nama yang elok tapi panggl dh lain...contoh suraya jadi yaya...shafiq...epiq...zaim....em....kalu boleh panggil betul yang ada maksud...kalu camtu maksud dah lari...

L@n@ a.k.a Mak Budak berkata...

dear.. kite mmg tengah cari nama anak pun coz 22hb ni kite c-sec .. hihi

nazirulhazwan~ berkata...

eh??laaaaa, abes u name sis ape??:P

sarah-najwan berkata...

cha= nk buh semua..panjang lak..hee..

izan= tu akak suka pilih nama yg pendek..panggil sebut semua

fy= nama akak kat pos tu..hehe

das= mmg sah..hehe..setakat ni..nama anak aku..aku panggil lengkap..melainkan gelaran along angah je..


lana= ye..cari betul2 deh..byk buku dan dlm internet..

nazirul= hehe...panggil je kak sarah..xpe..

KiD berkata...

kid baru timang putera sulung..
mula2 namanya Nizarul Ilham..
Tapi kesemua atuk2nya suruh letak Muhammad kat depan..
Jadilah Muhammad Nizarul Ilham...
:)

Cma Shiema berkata...

ckp pasal nama anak nie..
mil n fil cma dah cop awal2 utk nama ank sulong..last2 x jadik coz cma x setuju2..he2...amek nama HUSNINA.. cma pilih IRDINA...jadilah nmanye die HUSNINA IRDINA...

betul2..apepun..nma anak mesti ada maksudnyer tersendiri..jgn letak nama pelik2 sudah...
;P

mama rifQy berkata...

aaah la..me pon suke pk nama anak!

amse pegnen kan Iqy dulu..mmg slalu duk Pk nama anak! me mmg teringin nak anak pompuan dulu..tapi yg pelik..me asyik duk pk nama boy.tak pk pon nama girl..upenye mmg rezeki nak boy..

sekamar rindu berkata...

salam...

selamat menyambut Maal Hijrah buat puan...

comel nama "sarah najwan" tu...

ieda berkata...

kalau nama payah susah kak .. susah nak sebut disini dan disana nanti , berlebih kalau x der maknyanya huhuhu

apik pehe berkata...

huhu..betol kak..kalo nak cari nama..biar la yang ader maksud yg molek..huhu..

Kalamhati berkata...

org kata kalau nama bombastik sgt maknanya.nnt berat si anak nak menanggung nama tu..

cukup satu dua rangkai saja dan ada makna yg baik..betul tak

makdara TERdiva berkata...

saya pun suka nama sarah tu..nampak sweet jerrr..

skrg dah jadi trend suka letak nama anak sampai berjela2..ops!!!

alfa juliet berkata...

thn 2010 nama amani n ryan..tapi tetap tak nak nama tu..huhu...

diana berkata...

nama anak saya maisara je...
dalam mykid gitu..
panggil kat umah pun gitu jugak..
kalau balik kampung ade jugak hamba allah yang nak panggil singkat lagi..
"sara"..padahal nama betul pun dah cukup singkat..

ShErA berkata...

nama yg ringkas lg sennag nk panggil.. x de la nanti tergeliat lidah nk menyebutnya... tp, skrg ni mcm2 nama ada... ada gak yg nama pun dh style mat saleh dh...

Solihin Zubir berkata...

dulu sy ingat sarah najwan tu nama akak... tp rupa2nya nama anak akak..

dan smpai skrg sy stil tertanya2 nama sebenar akak.. huhu..

sarah-najwan berkata...

kid= thniah dpt anak..org tua ckp biar salah seorang anak ada nama muhammad..

cma= xpe..janji nama tu sedap didengar dan maksudnya

mamaiqy= nama rifqy mmg encem mcm tuannya nati besar..hehe

SR= tq..salam maal hijrah

eida= tu terpulang pada ibu bapa..pilih nama anak yg sesuai
jangan terbelit lidah nk sebut sudah..

apik= yo lo blako..pilih nama rikas tapi maksud baik..

kalam= betul tu..tu yg ada xle tanggung nama..kene tukar secara xformal..tukar nama panggilan..siap2 ada yg tukar di JPN..

MDT= ermm..ada yg gtu..terpulanglah..tapi nama SARAH mmg saya suka..tahu bby girl terus cop SARAH..tmbh NUR shj..


aza= ye ke? kelas nama amani dan ryan tu..hehe

diana= ada dekat2 dah nama anak kita dua kan diana..hehe...

shera= ada jugk gtu..ikut mak ayah anaklah..janji maksud baik xpe..

sarah-najwan berkata...

solihin= xpe..panggil kak sarah pun xpe..da biasa sejak aktif berblog..hee

En iLham berkata...

betul
lagi senang lagi bagus
berat tanggungjawab anak yang ada nama panjang2 dan sangatlah tinggi maksudnye
hehe
nama saya SYAMIL
satu je senang..semua orang pggl sy dengan nama penuh

Tomato Gurl's Life berkata...

akak..betul patut pilih nama yg baik utk anak sebab kita nak pggl nama tue hari2 kan...nama mencerminkan peribadi jugak...

akak comel la header...cantik...suka sangat!!!

Amy Syaquena berkata...

As'salam...

sebelum ini amy ingat sarah najwan tue name akak rupanya bukan erk..boleh tahu name akak ape???

honeyvsbee berkata...

bee panggil anak betul2 ikut nama aliya, husna n laila tapi kalo degil or time nak marah bee panggil nama penuh..sendiri mu ingat lahhh

sarah-najwan berkata...

syamil= betul tu..nama kamu mmg panggil penuh dan senang ingat...hehe

ciktom= mmg nama kdg2 mencerminkan peribadi..
tq yer..syamila yg buatkan..kreatif..

amy= hehe..xpe..paggil akak kak sarah je..

bee= tepat sekali..kalu akak marah..mg lengkap nama tu dipanggil siap ada bin lagi..hahaaa..

Lydia Miza(Aidyl Azim) berkata...

nama yg indah maksudnya..

Gayahspears berkata...

nama saidatul alia maksudnya Puan yang Tertinngi..hihi

sarah-najwan berkata...

LM= betul..pilih yg indah..

cikgayah= yer..cantik maksudnya..