selamat datang

My Life , Love & HERBALIFE - TERKINI

Khamis, 16 Disember 2010

^ GINI ANAK GEGIRL EH? ^

salam semua
hari ini saya hendak berkongsi
cerita mek sarah pula

alangkah bahagianya
hidup saya sebab dikurniakan
seorang anak perempuan
setelah mempunyai 3 hero

banyak juga kelainan yang saya boleh simpulkan
antara anak lelaki dan perempuan:
*anak lelaki tidak banyak kerenah
*anak lelaki tidak banyak permintaan
*CUMA anak lelaki sangat AKTIF

tetapi anak perempuan a.k.a MEK SARAH
adoiiiii...banyaklah kelainnya
*cengeng/manja/pemalu/penakut dgn orang
*mudah mendengar kata
*tidaklah seAKTIF anak lelaki

dan yang paling tak menahan
jiwa raga saya
anak gegirl ini
memang naluri kewanitaan kan
tengok itu...


mok aihhhh...habis lipstick saya wey!!!!
habis bedak compact saya
memang pandai dan tahu hendak
bermake up macam orang tua
siap bergaya lagi..hehe

beginilah anak gegirlkan
mutiara hati dalam keluarga
ada yang hendak anak lelaki
sebab sudah ada anak perempuan
dan sebaliknya

semoga kita semua
memperoleh segala yang kita hajatkan
anak ialah amanah Allah kepada kita
tatanglah mereka seperti minyak yang penuh
mereka ibarat kain putih
kita sebagai ibu bapa yang akan memberikan warna
agar mereka menjadi seperti pelangi yang indah
diterapi dengan agama, akhlak dan peribadi yang tinggi

p/s: terfikir-fikir bagaimana ada orang yang sanggup mendera anak dan membuang anak..sungguh kejam dan sadis :(

26 Rajin Komen:

~ayu.oyie.yuna~ berkata...

Pagi kak..
Hehe..mmg itula gayanye..anak dara sy ni pantang tgk beg mekap sy..
sudahnye habis compact powder n segala macam yg ada kat dalam 2 pecah n patah..
pandai pulak dia tau nak calit kat mana.. geram pun ada tp rasa nak tgelak..adoii..haha

kakcik berkata...

ok la tuuuu.... hehehe... :)

MamaYatie berkata...

kekeke..mmg gitu anak pempuan ni..saya ni dah paham sngt peel 3 anak dara tur..brg make up mamanya mmg kena masuk dlm bekas letak tinggi2..kalo tak??huhu..last week cik sarah saya mengerjakan eyeshadow..sib baik mama pun dah jarang nak pakai & tak kesah sngt..haha

Puteri Iqa Izyan berkata...

kekeke.beyse la kak sarah...
bdk2 ppuan ni mmg suke men2 makeup time kecik. huhu

iqa dulu pun sokmo2 try.. hahaha

Puteri Iqa Izyan berkata...

kekeke.beyse la kak sarah...
bdk2 ppuan ni mmg suke men2 makeup time kecik. huhu

iqa dulu pun sokmo2 try.. hahaha

azzey berkata...

Mmg anak pompuan mcm tu...apa kita pakai, dia pon nak pakai sama..:)

nazirulhazwan~ berkata...

haha, tgk emas die berminat x sis??

Lydia Miza(Aidyl Azim) berkata...

sis..
aqilah pun br 2 tahun 3 bln dah pandai main compact powder saya..lipstik dah ma maheiii dia patah2 kan lak tu macam crayon.huhu

honeyvsbee berkata...

biasa lah ank gegirl nih...anak sayatiga2 tuh pandai main make up kak

Gayahspears berkata...

hahaha.. cumelnya...
akak makeup la kan dia mst lg cumel...

kakchik@ella berkata...

sokmo suka melawa, kan cikgu kan. hihi ..

Kalamhati berkata...

hihihi kakak2 sy pun slalu menjerit gak tgk lipstik dorang hancus kena tenyeh dek anak2 pompuan ni..hehe

tp meriahnya hidup bila ada budak2 ni kan..

makdara TERdiva berkata...

MDT pun ade sorang anak dara..kemain suka melawo..aishhh!

Hanis Azla berkata...

he..he.. nak make up juga yer sarah.. budak perempuan mmg gitu.. kecik2 lag mmg dah suka melawa..

AngahSayang2314 berkata...

ye kot kak zie angah rasa tul kot.. kalau dah perempuan kan???

diana berkata...

hahahha...
bijak..ikut je apa mak dia buat.sikit hari lagi ajar pakai maskara..heheh

memang macam tu la sarah kalau ada anak pompuan.terhibur je hati.kalau maisarah bila nk keluar pi kedai ke,pi jalan2 ke,saye ni sampai bertolak2 dengan dia kat depan meja solek.apa yang saya sapu kat muka semua dia nak jugak.saya pun terpaksa lah olok2 sapu kat muka dia sikit.

Das berkata...

hahaha...sore doh bnyk lipstik, make up rosak...aku...empat wehhh...tk terbilang dh rasanya...hu3

Cik Moon berkata...

alahaii..tomotnyerr pakai lipstik..hehe

SYaMiLa berkata...

ira tk blh main brgn mekap sebab sya mmg tak pakai..takat pakai bedak compact aje..tu pun simpan dlm beg...

cuma suka sgt pakai selipar tinggi...he3...

New Entry "Promosi Hebat Akhir Tahun – Semuanya PERCUMA"

kmvsblogger berkata...

dah nama pun anak pempuan..confirm menda-menda cmtu lah diorg main

sarah-najwan berkata...

ayu= tu yg akak heran..tau buh kat mulut cemolot tu..hahaaa

kakcik= boleh la..baru umo setahun 10 mek sarah tu..

m/yatie= awk lgi la..ada 3 anks dara..nama pun sarah gak..samaaaaa

iqa= kamu pun suka ek..hahaa

azzey= betul sekali

nazirul= yg tu pom dia minta jugak..pandai budak2 skrg

LM= hahaa..mcm krayon yg xmenahan tu..

bee= hehe..jenuhkan nk beli yg baru..

cikgayah= hehe..comel la jugak..comot je

kakchik=anok dara..gtulah..

kalam=memang meriah..tggu aje nati giliran awk deh..

MDT= hehe..biasalah..

hanis=gtulah nmpk gayanya

angah=ermm..gtulah..

diana= sama cam mek sarah..mau dia xpandai tenyeh sb tgk kita buat..hhee

das=huhu..mu lgi la kan..aku baru merasa mokcik..

cikmoon= hehe..lawa da tu..

syamila= hahaa..tang kasut pom sama..suka sgt pkai yg mak punya..

~ yus ~ berkata...

Anak pompuan saya seorang pun serupa kak..

Lipstik saya pernah di buatnya, jadi inai. Habis di letak kat kuku kaki dan kuku tangan lipstick tu....katanya inai bu..huhuhu

n.hasleena berkata...

kecik2 dah terserlah ciri2 kewanitaannya... :)

Solihin Zubir berkata...

haha.. kecik2 dh pandai make-up..

err.. adik bradik sy pon ada sorg je pompuan.. huhu..

Cik Tom berkata...

comel saarh..kecik2 dh pndi make up ye..hehe...anak perempuan or lelaki..2-2 ade pro n kontranya kan akak..

Ati Masrif berkata...

sarah tu belum besar lagi

nanti mcm2 lg kerenah anak pompuan ni tau