selamat datang

My Life , Love & HERBALIFE - TERKINI

Khamis, 30 Disember 2010

^ KAN DAH BANJIRO ^

Assalamualaikum
selamat malam semua

tadi tengok berita
sudah ada mangsa pemindahan banjiro di kuantan nih
rujuk dalam akhbar UM pun diberitahu
sudah ada 64 mangsa dari 14 keluarga
mereka semua tinggal di sungai karang darat..

saya pun risau nih
dilaporkan juga
angin kuat dan hujan sehingga hari isnin ini
iaitu hari pertama sesi persekolahan tahun 2011

boleh bayangkan
hari pertama persekolahan
dalam suasana kehujanan
hendak-hendak ibu bapa
yang baru pertama kali anak mula bersekolah
harulah kali ini
basah lencun

sekarang pun hujan di kuantan
sudah mula reda
dan saya juga berharap agar
esok mentari menunjukkan wajahnya
sambil menyinari cahaya yang terang
agar kain sidaian saya yang macam
pasar malam itu...segera kekeringan..huhu

p/s: kalau suasana sejuk sahaja..kita jadi laparkan...nak makan mee rebuslah..hehe

15 Rajin Komen:

CIK TOM berkata...

alhamdulillah kat sini xde banjir...akak nak mee rebus jgk..hehe

diana berkata...

betul la..
bila sejuk je lapar..
patut la saya makan banyak sekarang ni..
sekarang tengah makan apam balik..
hehe

Kalamhati berkata...

kat longkang sekolah pun penuh air..kalu ujan tak brenti..biasanya jalan nak masuk ke sekolah banjir..huhu

Ellen berkata...

syukurlah tak banjir..sabar ya kak..

Hanis Azla berkata...

harap2 tak banjir kat tempat sarah & hujan dah reda masa hari mula persekolahan tu nnt.. klu tak kesian anak2 tahun 1 dan ibu bapanya.. pelajar lain pun kesian juga.. habislah basah baju, kasut beg, buku yg serba baru tu..

alamak mee bandung... bestnya.

ieda berkata...

tu lah ada dgr berita masa balik tadi .. heheh saya suke banjir kak . sejukk hahahha :)

Solihin Zubir berkata...

uiii.. nauzubillah..
mintak2 la dijauhkan bala seperti di kedah sebelum ni...

Cikgu Nurin berkata...

Hmmmm..betul la..adik akak yg di kuantan pun bgtau, kuantan x henti henti ujan...minta@ x banjir la yeee...

n.hasleena berkata...

salam kak...tempat akak cmne..ok tak?

S..U..D..@..I..S berkata...

semalam sini pun hjan lebat nmpak pagi cerah ceria selamat berblogging

happy new year

eelobor berkata...

katanya di kelate pun lebak gak hujan, mcm nak tunggu

banjiro...banjiro...banjir kampung kita naik air... oohoohooo

munna berkata...

kat temerloh pun hujan x berhenti.. kain dah berlambah tak sidai lagi..

nba-Nur berkata...

Kat JB cuaca mendung je.. Harap2 tak banjir la.. Sedapnya mee rebus, nak jugak.. hehehe

Ati Masrif berkata...

sian karin baju tak kering ye..

kita ni sidai dlm bilik kosong je
kalau kat luar tak kering2

Gayahspears berkata...

kat tempat Gayah mendung ja akak.. kadg2 ja hujan... so tak ade la banjir lagi...