selamat datang

My Life , Love & HERBALIFE - TERKINI

Khamis, 30 Disember 2010

^ MATA EMPAT ^

Assalamualaikum
selamat petang semua
petang ini juga
hujan masih lagi mencurah
oghe klate royak -->uje tok celik mato..hehe

bercakap tentang mata
hari ini hari rabun sedonia
al-kisahnya saya kan pakai spek
bangun pagi mesti cari spek
jika tidak terasa blurr je nak buat sesuatu

dan sudah puas dan merata-rata cari
rupanya spek saya itu tertinggal dalam kereta
dan kereta itu pulak
my hubby bw pi keje..alahai..
hendak tunggu hubby balik
barulah pandangan saya jelas sket..

kadang-kadang saya terfikir
hendak pakai contact lens aje..
bolelah saya try warna biru ka..coklat ka..
nampat vogue sketkan..
ala-ala minah shalleh gitu..
sesuai tak..kulit ala jeniper lopeh..mata kaler biru..adusss..
cam gini okeh dok???



**pic from sini**


mungkin ada pro kontra kot
pakai lens ni..
tapi saya tak pernah cuba
ada yang cakap..renyah sket pakai lens
ada yang okeh je..
banyak pendapat..
uolls ada yang pakai lens tak?
jom sharelah..hehe

p/s: saya pakai spek sejak 2005..baru aje tu..hehe..rabun jauh..

15 Rajin Komen:

nazirulhazwan~ berkata...

uje tok celik mato<--- hape ni??haha

nak pakai spek, tp kan, nati org kompius dgn farid kamil:P

Hanis Azla berkata...

tak pakai lense pun dh vogue.. klu pakai lagilah bertambah vogue sarah ni..

aibaks berkata...

aibaks da pakai cermin mata dekat 15 tahun da kak.. uhu.. nak gak try wat laser.. tapi cam mahal plak..

diana berkata...

seriau..
tak berani lah..
hehhe..

eelobor berkata...

cuba pakai kontek len hok kalar biru sebeloh, hijau sebeloh. mesti ore kato "bara" masri mano nih, po nga anok bosnia.... hihihiih

Lydia Miza(Aidyl Azim) berkata...

saya takut nak pki contact lens

honeyvsbee berkata...

bee pun rabun cermin mata n contek lens dua2 tak pakai rimas..tp makin melarat lah..

sarah-najwan berkata...

nazirul=pulak kamu nih..try gak pkai nk tgk mcm FK atau tak..hheehe

hanis=owh..termalu saya..hahaha

aibaks=lamanyer..akakxde la nk buat laser tu..mahal sgt

diana= mmg takut sb ada cara pnjagaannya..

eelobor= tu napok pelik bukan "bara tok sekh"

LM= tul kan..takut sb kita xtry lagi..

bee= tu la..jika xpakai..takut makin rosak mata..nk drive kene pakai..silau..

nba-Nur berkata...

Salam.. Kak Sarah, Nur dah pakai spek sejak dari Ting. 5 lagi.. Seumur hidup memang tak pernah guna contact lense ni sebab Nur takut mata terkena jangkitan.. Akak bayangkan la masa Nur kahwin, mak andam memang kata kena buka spek.. Senyum je la atas pelamin, sebab mata dh kelabu asap.. bukannya cam orang sangat. Kalau tengok dekat baru kenal siapa... hehe.
Opss terkomen pjg plak.. Better guna spek je la kak..

CIK TOM berkata...

cik tom pakai spek tp time nk tgk menda jauh je/drive..hehe..xsuka pakai lens..takutt!!

Cik Yana berkata...

Kalau nak pakai lens kene bdisiplin dan kene jaga kebersihan.
Sebab lens ni bahaye kalau kita tak jaga betul-betul.
Boleh dapat kanser mata.
Tangan nak kene bersih betul-betul masa nak pakai dan buang.
Dan tak semua orang boleh pakai lens.
Sebab ada sesetengah orang tu walaupun dia da jaga kebersihan betul-betul pun, bila pakai, mata dia pedih dan merah.
Yang tu memang tak leh pakai lens. Sensitif kot.
Lebih elok tanye pada yang pakar :)

Solihin Zubir berkata...

sy tak boleh tgok org tgh pakai lens.. rasa ngilu je mata ni.. hehe..

n.hasleena berkata...

saya tak pakai lens kak...masa ari kawin je pakai...rasanya tak sesuai utk pakai sbb kena rajin jaga orang pakai lens nie...

Nafisa81 berkata...

pernah pakai zaman muda mudi dulu..lecehlaa..nak tido kena tanggal..pastu pagi2 kalau bgn lambat mmg tak sempat pakai...

Gayahspears berkata...

wah... memukau mata yg memandang..hihi

Gayah dulu pakai kanta lekap tp now tak pakai sebab mls..huhu.. pakai spek ja ngadap pc...