selamat datang

My Life , Love & HERBALIFE - TERKINI

Isnin, 27 Disember 2010

^ LAYAN MATA ANDA ^

Assalamualaikum
semoga semuanya
dalam keadaan baik-baik sahaja

entry pagi ini
jom layan mata anda semua
dengan hidangan yang menyelerakan ini
hidangan tajaan daripada
sahabat lama my hubby
yang berholiday di kuantan
hidangan yang memang meleleh dan superb!!!!!!!!!!


tapi sayang seribu kali sayang
daripada lima hidangan itu
tiga sahaja yang boleh saya makan
iaitu sayur campur + sotong + ikan
ketam + udang galah yang bergetah itu
saya tak boleh makan
atas faktor --->alegik..waaaaaa
alegik kepada makanan laut
hilang sudah sedikit nikmat donia laut itu..huhu

itulah..sob..sob..
tak boleh buat apa
jika saya masak pun
sempat hidu bau sahaja
rasanya langsung tak tercapai dek lidah
alangkan baunyer pun
saya sudah rasa mula-mula mual
jika makan gak..
mahunya saya menggaru-garu sepanjang masa kot..

semua itu sudah tersurat
tapi saya gembira
sebab banyak lagi yang boleh makan
jadi semasa kita boleh makan
kita makan sebab
jika sudah tak ada selera
atau tidak boleh makan sebab kesihatan
kita juga yang sedihkan..huhu

p/s: auto-publish sebab sedang meting untuk 3 hari..adehhh!!!

26 Rajin Komen:

misza berkata...

saya ada resdung. tapi kalau teringin makan juga. lepas tu tanggung la akibatnya. huhu...

Cikgu Nurin berkata...

mak aii...sedapnyer.....jumpa benda benda macam ni,abih diet....

eelobor berkata...

hahahaha, akak nie memang sajo jah deh. tulommmmm....tulommmmmm, raso nok gi cari jugok weh lunch nanti

kakcik berkata...

Wah... meleleh air liur kakcik ni! :)

Ati Masrif berkata...

rugi banyak ..tak dapat makan seafood

naper yek..sakit apa tu?

Hanis Azla berkata...

ketam tu nampak pun dah mengancam.. sian Sarah allergic ye.. Tp betullah, takpelah tak boleh makan seafood saja, makanan lain masih boleh makan... kena bersyukur juga tu kan..

MamaYatie berkata...

sedapnya!! saya pun ada resdung..tp kalo dah nak mkn tu belasah jer..gatal idung makan la ubat..kekeke

~ yus ~ berkata...

Waa! Ketam tu memang buat saya terliur. Saya sangat suka makan ketam..hehe

munna berkata...

fuhh!!!... sedapnya tgk seafood ni.. kuantan kat mana ni kak

n.hasleena berkata...

aduhhhh....favourite saya kakkk bakar2 nie...hajat tak kesampaian lagi ni sbb asyik tertunda nak pekena ikan bakar :)

ieda berkata...

wow sedapnya kak .. ermm oo kawan hubby dtg ktn .. ermm sedap2 kak ..

kak saya dah add akak kat ym .. tapi akak x accept lagi .. :)

Zaidah berkata...

zai laporlah....nak gi carik makanan yang sama macam tu bleh tak....hehehe

suri solehah berkata...

salam..perut lapar tiba2 tengok hidangan tu,,,,

SYaMiLa berkata...

sedapnya..nasib baik dh kenyang...he3...

diana berkata...

ooo..
elegik ye..
tak pe..benda lain pun sedap2 jugak..patutnye yang tak elegik tu kena bersyukur la..
ni tak,cerewet bab makan...
itu tak nak ini tak suka..
ish..
geram..
ikan tak nak..nak ayam dan daging je..grgrrrrrr!!!

Mawar Merah berkata...

Sabar ye.. mesti ada hikmah xleh mkn bnda2 gitu.. (^.^)

Yasminhamid berkata...

sedap-sedapnya...

Das berkata...

ala siannya allergik....dh la kurus...hu3...sedap tu...menyelerakan...

sweetsal berkata...

sedapnye tgk makanan..kalo akak balun semua...hehe

sarah-najwan berkata...

misza= saya takut sengasaranya..huhu..tak tertanggung nati..

cikgu nurin= hahahaa..xpyh diet..jika boleh mkn syurga laut..makan je..

eelobor= gi la cari..blana kok nar ada jual..

kakcik= hehe..pi mkn candle lite diner kakcik deh..

ati=mmg rugi byk..huhu

hanis= tu la..sian kat saya..tapi syukurrrr...

mamayatie= igt nk pi beli ubat gak..nak mkn jugak ketam tuuu

yus= untungyer dia..

munna= kat tg lumpur..byk pilihan kedai..thn pilih..

leena= pi lepas ni..nati kempunan..

ieda= xde request ym tu..

zaidah= bole2..

suri= hehe..sabor

syamila= hhee..nati lapar balik

diana= tu la..kene syukur..

mawar= betul tu..

min= sedap..sedap jugak..

das= huhu..tu la..sian kat aku ni..

kaksweet= untung akak..

honeyvsbee berkata...

sedappppp....

Eliza berkata...

samalah cam adik saya dan SIL, kalo lebih makan seafood, abis bengkak2 muka dia sampai kena injek baru ok. tapikan..mmg rugilah, hilang satu nikmat anak tekak.hehe..

Cma Shiema berkata...

aduh..si put..nyum2..

CIK TOM berkata...

cik tom pun sama alergik!!

Ogy berkata...

x pele dh alergik nk buat mcmana....mcm gak ai tak makan durian..org duk ckp rugi2....tp sbb tak suka...so takdelah rasa rugi..byk lg buah lain yg boleh dimakan....

Gayahspears berkata...

saje taw buat gayah terlir.. sedap mmg la sedap tp makan kena ingat cket..huhu...