selamat datang

My Life , Love & HERBALIFE - TERKINI

Jumaat, 31 Disember 2010

^ ORIENTASI ^

Assalamualaikum
selamat tengah hari jumaat semua
hari ini lambat sikit bersiaran
saya baru balik dari program orientasi
prasekolah NAJWAN
iaitu proses taklimat kepada ibu bapalah
bukan orientasi macam dolo-dolo itu..

sekarang seme program
ada taklimat khas
elok juga supaya sebarang
ketidakfahaman dapat dijelaskan
barulah kedua-dua belah pihak
mudah bekerjasamakan..

saya jadi kelakarlah jugak
sebab NAJWAN boleh menangis
penakut sangat masa hendak beratur
mengambil kelengkapan sekolahnya
ramai jugak budak menangis
sebab ada seorang budak yang stat menangis
yang lain ikut sama..adusss



**muka monyok NAJWAN**

manja sangat budak2 zaman sekarang
itu pun nak nangis
padahal mak ayah ada kat tepi..huhu
zaman saya dahulu
tak adanya nak manja2 bagai ni..
pilih antara dua
nak menangis atau nak kene sekeh...hahahaha..

itulah penangan zaman sekarang
lain sangat dengan zaman kita dahulu
yang paling terkezut
penangan $$$$$$.....huhuhu
mak aiihhhhh...lari bajetttt!!!!!!
itu yang kene plan awal-awal..heeehe

p/s: tapi percayalah hanya dengan ilmu dan pelajaran yang dapat mengubah tahap kehidupan kita..

23 Rajin Komen:

Izan Ishak berkata...

alahai kak, kesian pulak najwan nangis gitu ye. samalah dgn kat sini semalam ada taklimat utk prasekolah.

azieazah berkata...

Budak sekarang memang agak lemah berbanding kita dulu2. Kena hantar hari pertama jer, pastu pandai-pandai la cari kawan sendiri...

sarah-najwan berkata...

izan= tu la..nangis pulok..geram nk sekeh..hahhahaa..

kak azie= mmg camtu..ni bdk2 skrg..ada mak ayah sminggu tggu..seb baik xmsuk klas blaja skali ngan anak...hahaha..anak2 saya xde lak camtu..nasib baik..najwan je manja sket..

Kalamhati berkata...

hehe nangih lak dia ek..

betul tu kak..ilmu penyuluh hidup..dgn ilmu saja kita mampu menghadapi ujian dunia dan mendapat tiket ke akhirat..=)

diana berkata...

tak pe..
monyok2 pun ensem..
hahha

aih..nak sekolah pun nangis..
sekolah itu menyeronok kan la..
kenapa menangis..??hehhe

eelobor berkata...

paling sokong dan amat bersetuju tentang ilmu & pelajaran dapay mengubah tahap kehidupan seseorang

~ yus ~ berkata...

Kak, Najwan 6 tahun ye. Dia terkejut kot, tu yg menangis tu.

Moga-moga kawasan akak tak banjir lah ye. Baca entri sebelum ni tu, risau juga bila hujan turun tak berhenti kan..

sarah-najwan berkata...

kalam= tu la..saya percaya sgt..pendidikan mngubah hidup saya..

diana= dia belum msuk kelas lgi..dah msuk kelas..xnk blik pulak..sb rmai kwn kan..

eelobor= 100%..setuju...

yus= ye 6 thun..ni pun tgh ujan ni..risau..

En iLham berkata...

hehe
biaselah nangis
anak emak.sedih nanti tak boleh dok rumah dah.kene pg sekolah.hehe

Solihin Zubir berkata...

orientasi mcm tu dh menangis? hehehe...
nway.. slamat ke skolah ye najwan..
blajaq rajin2.. ingat pesan ummi.. :D

kakchik@ella berkata...

eleh .. esok2 dia la hero. mula2 tu cikgu .. hihi ..

Cma Shiema berkata...

he3..najwan nangis ker?x macho la gitu..
perbelanjaan makin meningkatkan..
huhu3..anak2 cma belom masuk ke alam persekolahan lagi..terpikir..adeh..camana la nnti...:)

ieda berkata...

anak saya orentasi darjah satu ahad kak .. x sabar lak rasanya hehehe

alinac lover berkata...

salam kenal

Das berkata...

najwan masuk darjah 1 dah ke....ko just pra je....dia dh pandai baca ekk...

sarah-najwan berkata...

syamil= hehe..salu hero je..td apsal tah nangis pulok..

solihin= tq yer..

kakchik= tu la..sb masa dok tadika nursery dlu..dialah hero bising..

cma= betul..awk planninglah skrg..beli peralatan skol utk mula2 msuk skol pun da byk tau..

ieda= skol mana yer?...nape xanta yg skol dekat tmpt keje..hehe

alinac= salam kenal..

das= praskol baru..dia da bole baca dan tulis ngan lancar..

Hanis Azla berkata...

anak akak pun orientasi tahun 1 pagi tadi.. mujur dia seronok dan tak byk ragam..

Betul tu sarah, hanya ilmu dan pelajaran yg dpt mengubah tahap kehidupan kita..

Selamat tahun baru 2011 buat Sarah dan keluarga...

Ciklinn berkata...

betul tu mek zaman linn dulu.. abah hantar utk daftar jerk.... pehtu dia balik... dia tau anak dia tak nangis sbb duduk sebelah sepupu dia jerk.. hahahhahaha....

mek sihat ker? sori weh lam atak singgah..... hero2 bikin gamat.... huhuhuhuhuhu... dan kawe gumbira sbb dah nak bukak sekolah...

mamalieyna berkata...

oooh najwan dh masuk sekolah ye..huhu..mmg penangan $$$ meningkt tiggi kan..jauh beza dr zaman kita2 dulu..ngee..

selamat tahun baru 2011~

aibaks berkata...

wa... 1st day sekolah yer najwan? hehe.. best tak?

Miss Yaty berkata...

hihi...awal2 memang nak nangis..dah lama nanti tak sabar nak pegi sekolah ni...hihi

selamat tahun baru akak sarah sekeluarga :)

semoga akak sentiasa berbahgia di samping keluarga tersayang :)

n.hasleena berkata...

salam kak..
mula2 tu kak
lama2 nnt seronoklah kan...

Gayahspears berkata...

cian najwan baru nak biase alam persekolahan....