selamat datang

My Life , Love & HERBALIFE - TERKINI

Isnin, 29 November 2010

^ TRAFFICS LITE ^

salam semua
petang ini
tiada entry pasal makanan
entry pasal jalan-jalan pulak..hehe



**pic google**
semua orang tahu traffics lite
ada yang tak tahu ke?
budak-budak pun tahu
bahawa:
HIJAU=JALAN
MERAH=BERHENTI
KUNING=????

tang kuning tu yang menjadi masalah
KUNING=PECUT!!!!!
inilah yang salahnya dalam masyarakat kita
selalu berlaku peristiwa begini
kita pun banyak menyaksikan dengan mata kepala kita sendiri

banyak kenderaan dengan sengaja
MEMECUT taktala lampu sedang warna KUNING
lampu itu siap amaran lagi iaitu dibuat lip lap lip lap..

mereka tidak menghiraukan
pemandu lain kerana bagi mereka
mereka pun bayar roadtax jalan..
jika berlaku kemalangan
inilah yang dikatakan
sudah terhantuk baru terngadah...

menjadi pemandu ini
bukan mudah tetapi tidak susah
bukan diri kita sahaja yg perlu dijaga
orang lain pun sama..
janganlah disebabkan sikap tidak bertanggungjawab itu
orang lain kehilangan orang yang tersayang

ingat yer:
lampu KUNING= SEDIA UNTUK BERHENTI
kaki pada pedal brek
bukan makin ditekan pedal minyak itu...

p/s: saya pemandu berhemah..^__^..anda???

24 Rajin Komen:

honeyvsbee berkata...

huhuhu ingat kak..

Das berkata...

hahaha....kuning=pecut...i like i like...hehehe

diana berkata...

ada penmandu yang bila dia nmpak kereta depan tu macam slow je time lampu kuning dia boleh lak cakap..
"apa kereta depan ni..pecut je la..dan lagi tu.."
sebab2 begini la saya tak boleh naik kereta dengan orang lain selain suami saya..
takut!!

BIONIC WOMEN berkata...

rasanya hubby saya pun guna istilah kuning pecut..hahaha

Hanis Azla berkata...

mmg maklum yg kuning tu bersedia utk berhenti.. tp kdg2 pecut juga..(aduh malu sendiri rasanya) minta2 tak jd amalan..

EMMA berkata...

hehe...lecterur saya ckp mentaliti rakyat malaysia mmg lain sikit..dia ckap lak kuning pecut, merah jalan..hijau jalan slow2 je dulu

sarah-najwan berkata...

bee= ni utk akak jugak..hehe

das= u like..i likee too..

diana=betul tu..dorang seolah2 marah jika slow utk berhenti..siap potong tanda protes tu...

bionic= hee..biasalah tu..

hanis= pasni igt deh..kuning ready to stop..

emma=betul yg lec awk ckp..tulah mentaliti sesetgh rakyat kita..

Amy Syaquena berkata...

salam..

kuning pecut ye he3...

nazirulhazwan~ berkata...

mane ade kak, kuning tu sedia utk memecut.kompom:P

sarah-najwan berkata...

amy=jgn diamalkan yer....bahaya dik..

nazirul=pecut2 ..kang kat depan ada tukang saman..baru nyesal..

Mohd Wakiyuddin Rosnan berkata...

haha.. kdg2 sy cmtu gk.. jiwa mude la katekn.. ekeke

n.hasleena berkata...

hehehe...bab lampu kuning ni kak, anak dara sy selalu je confuse masa abah dia bawak keta. masa tadika cikgu dia cakap kuning bersedia utk berhenti...
tapi kekdg abahnya kuning utk pecut...selalu je dia tanya abah dia sape betul cikgu atau abah? hahaha..

Gayahspears berkata...

alamak.. akak ni macam tau ja...
n3 ni utk gayah ka akak??? huhu
kuning berhenti mmg betoi setuju.. tapi kalo agak blh pecut...jln ja..huhu

Fiqah Alias berkata...

fiqah slalu tang kuning tu kaki kat pedal minyak..huhu~ (^_^)

Sitisifir10 berkata...

Saya kalau berhadapan dengan lampu kuning saya kene tgk kete belakang dulu...kalau dia pecut, saya kene lagi pecut...huhuhu takut kene langgar...tp kalau kete belakng takde atau rilek maka kita pun rilek aje :)

Solihin Zubir berkata...

upssss... sy kdg2 tu terpecut la jugak.. ngee~~ =_='

sarah-najwan berkata...

mohd waki=jgn gtu...saman xkira muda tuo..

leena=tu la..org dewasa tunjuk teladan yg kureng elok ni..budak2 cerdik tau skrg..

cikgayah=jgn buat lgi yer...nati ada apa2 gak..

fiqah= kali ni..kat brek lak..

siti sifir=sempat lgi tgk kete blkg yer..hehe..

solihin=jgn jd amalan yer..ikut akak ckp tu..kuning=ready to stop

suzie rahman berkata...

hihi tp kak..tu mmg lumrah. kuning = pecut aka tkn minyak lelaju.hihi

Kalamhati berkata...

hihi kalu tak sempat brek tu saya pecut gak..yg baru kuning la..kalu tak konfiden dan dr jauh dah tgk dia nyala kuning berhenti la..hehe

SYaMiLa berkata...

kak sarah..

contoh sya le tu...huhuhu..tp tk selalu buat..biasa kalau dh dekat sgt la buat...dn kat depan tk de kenderaan...pemandu tk berhemah la kan...nk ken ubah sikap ni...

ahmad pun cakap..
Merah : BErhenti
Hijau : Jalan
Kuning : Laju...huhuhu

alfa juliet berkata...

kadang2 sy pun terbuat..bila kuning lagi tekan minyak...hehe

aibaks berkata...

keh3... ingat kak nak citer pasal trefik lite a.k.a trafik ringan.. hehe..

biasa la manusia kak.. nak wat camne?

Ati Masrif berkata...

biasalah tu
kekadang tu tgk keadaan gak..huhu

dak eh..lawok je..
pasti slowkan kenderaan tu

sarah-najwan berkata...

suzi= pasni jgn amal

kalam=tang tu yg pyh..kalu nk pecut kene yakin..kalu main nk tak nk..tu yg bahaya

syamila=ahmad pom tahu mentaliti kita...hahahaa

aza= hehe..bahaya tau..jika bawa anak lagilah risiko..

aibaks= traffics blog tu cam biasa je..

ati=tang tgk keadaan yg xmenahan..