selamat datang

My Life , Love & HERBALIFE - TERKINI

Jumaat, 12 November 2010

^ DEKO DENGAN SAYA..EHEKS ^

salam semua..
sementara rehat sekejap..
saya mengambil peluang untuk menjenguk
blog kesayangan hamba ini..
tegar dohhhh...huhu

jom kita deko2 rumah!!!!!!
al-kaedahnya hendak menyambut rayakan..
hias-hias sikit rumah tu
ramai tetamu sudah memberitahu tempahan hendak datang...hehe
itu rumah orang lain kot..
rumah saya....saya memang kureng bab2 menghias atau mendeko rumah
orang cakap memang tidak ada BAKAT dalam mendeko rumah
seadanya rumah saya itu...huhu

tapi bagi saya..janji KEMAS dan sedap mata saya dan keluarga saya memandang
deko rumah saya itu..adalah yang asas2..perabut2 yang biasa
tetapi..jika hendak menghias bagai...seperti dalam gambar pok cik google tu..
memang kureng bakat...hehe



saya ada seorang kawan..mahir yang amat dalam mendeko rumah
cantik dan kemas rumah dia..
pandai dia menata rias ruang dalam rumahnya..
walau penuh dengan perabut bagai tu..tapi still ada ruang untuk anak2 bermain
bijaklah dia..saya mmg salute kat dia..

jika keluar dgn dia...asik memilih aksesori utk rumah aje..fuhhh..fening saya tengok
tapi tidak pulak serabut rumah dia...kemas aje..
jika kita..barang2 kaca tu..tak leh dah letak simple2..
anak2 kawan saya ni..macam sudah terdidik utk itu...tak akan usik tau..
jika anak saya..letak kejap..pi dapur..dtg balik tgk..sudah beralih dah mende tu..huhu

apa2 pom..semua itu bergantung pada kreativiti..kesungguhan untuk mendeko
dan kemampuan...janganlah memaksa diri untuk mendeko rumah
kerana melihat rumah orang lain
jangan paksa diri yer..
jika kita selesa dengan keadaan rumah kita..itulah yang sebaik-baiknya...
betul dak???

p/s:...tukar langsir tak raya haji nanti???...hehe..saya nyer tu..dah hampir 2 tahun tergantung langsir marooon itu...huhu

33 Rajin Komen:

aibaks berkata...

keh3...gamba tuh hiasan umah akak ke? hehe..

aibaks ni kemas ala kadar jer.. nak tukar2 tuh malas skit la plak.. hehe

Adlina Husaini berkata...

saya pun sgt tidak kreatif dalam bab2 ni

Solihin Zubir berkata...

langsir umah saya dah 10tahun stil x bertukar lagi.. masih elok..
mak sy ckp, tggu sy kawen baru tukar.. ahaha.. ;-p

Sidratul Muntaha berkata...

huu...
camner ler ank kwn tu boleh tak usik?
ank2 aku sume ganas2 belaka.

suri solehah berkata...

salam..rajin nya nak berdeco...raya balik umah mak..tak tukar pe pun hehe

Ciklinn berkata...

aku pung..... tak kreatip langsung... kat umah ni mmg betul2 sempoi jerk.. huhuuh

kakcik berkata...

Salam SN...

kakcik tak tahu nak deko2 rumah macam mana... :(

AngahSayang2314 berkata...

wah.... ada semangat la kak zie nie nak mendeko rumah ye la kan nak raya haji kan??? yuhuuuu

mamalieyna berkata...

raya haji ke kak?..alahai..takde la nak berhias2 kak,seadanya rumah tu jer la nmpk gaya..cuti sehari jer..pastu..tak mampu la..kalau ada kemampuan, nak je tukar ituini..hehe..tp yelah, tgk pd kemampuan kan kakk...^_^

umah tu cantikkkkkkk!

En iLham berkata...

betul2
janganlah nak mendeko rumah sangat sampai jadi pada kedana n hutang sana sini. huhu

Amy Syaquena berkata...

amy sangat la x pandai mendeko rumah tapi amy berkenan la gambar tue , amy suka blak n white...

sarah-najwan berkata...

aibaks--> bukanlah..tu cilok pic pokcik googleeee...

adlina--> samalah kito..

solihin--> mok aihh..kene tggu kamu kawin ek?..mak kamu nk suh kamu sponsor tu..

sidratul--> sama ngan ank4 akak..aktif amat

suri--> akak xrajin dan xpandai

ciklinn--> samo kito weh..rumah asal lengkap ajo

kakcik--> saya pom..huhu

angah--> ermm...akak xpandai yer..

mamalieyna--> sama kite..tapi mmg lawa hall tu..

syamil--> jgn amal..biar papa asal bergaya..

amy--> akak suka jugok..tapi xreti nk deko..huhu

Masrina binti Alim berkata...

Samo la kita kak..dlm kepala otak ni mcm2 idea..tapi rasanya x leh pakai.tgk umah org cantik n kemas jer.tapi kalo buat kt umah sdiri,nampak cam semak plak.nga anak yg suka sepahkan barang lagik.hmmmm..sudahnya deko sedanya sajork.

raya haji x balik kampung ko?

MommyAqil berkata...

saya plak..tak sempat nk hias rumah tuk raya haji ni..maybe pindah umah lain pn after raya..so smbut raya ala kadar je...huhuhuh..
(tp tak sabar gak nk deko-deko rumah sy yg lain tu..hihihi..)

Yasminhamid berkata...

rasanya rumah saya lagi simple.. sofa pun tarak... tetamu semua kena bersila.. hik hikhik..

sarah-najwan berkata...

masrina--> anak2 masih kecik..xle nk deko2..letih nk nyimpan je...biar dorang besar2 sket

mommyaqil--> wah best dok umah baru..deko lawa2 eh..buh dale blog..

mn--> rumah awak bercirikan melayu tulen..bersila gtu...

zue @ annaleeya berkata...

raya haji nih mcm raya pose gakla... ala kadar jer... langsir umah saya pon dah 2 thn tak ganti... huhuhu....

Melor berkata...

salam perkenalan ya nama ku melor.saya juga suka deco2 rumah ni

Ain berkata...

teringin jugak nak mendeco, tapi tak pandai...

huhuhu...

Ati Masrif berkata...

org ada anak kecik mcm kita ni tugas ni amat mencabar...kemas..kena punggah balik..berkali2..jenuh!

Raya Haji ..tukar langsir bilik dari merah ke kelabu..dah 5 tahun x tukar..hehe!

Zaidah berkata...

suka tengok rumah yang kemas n ditatahias yang menarik....samalah macam anak zai letak perhiasan aje...kejap dah hilang...

Izan Ishak berkata...

izan kan kalau bab2 hias rumah ni mmg tak de bakat jugak. konsep skrg ni cuma ada perabot2 asas je, lagipun rumah idaman masih belum ketemu lagi. janji anak selesa...boleh main dgn gembira.

apik pehe berkata...

hahhaa..umah akak tu ok la sbb ader langsir lg..ni bilik apik ni..xder langsir lgsung..cerah memanjang jer ble siang..hahaha

diana berkata...

sarah..
saya pun tak pandai la nak ber deko bersama eric ni..
asal susun bagi nampak kemas dah le..
tak pandai nak gaya2 kan dia..
saya suka rumah saya ni lpang saja..
tak mau banyak hiasan2..
bunga2 pun saya tak suka letak dalam umah..
bukan apa ..
senang nak menyapu..
kalau letak bunga2dalam ymah ni buat kumpul habuk je..

sweetsal berkata...

akak cukup suka mendekor, sampai beli majalah anjung seri, suka tengok, bila menghias tak menjadi pulak, hehe

aik, langsir maroon gantung 2 thn ada cuci tak?...hahaha

sarah-najwan berkata...

zue--> ala kadar xpe..jgn mmbazir..hihi

melor-->bagus awak suka...sye dah gi tgk umah awak..

ain-->samalah..ada niat tapi tersekast krn kureng kreatif

ati-->betul..tggu je dorang besar..ni asik buat keje yg sama aje..penat de

zaidah--> saya pom ..suka teringin nk buat..

izan-->tu yg pnting..anak bebas main2..

apik-->umah kamu buje lgi..nati sok da kwain..hiaslah..

diana-->saya pom xsuka buh bunga byk2..rimas tgk bunga..nk2 jambangan bunga...aduss

sarah-najwan berkata...

kaksweetsal-->..a'ah kak..berat nk basuh..nk pasang..aduhaiii...ade org bgtau..cara nk thn langsir..jgn basuh..ye ke dok..saya xpsti...hihi

Jia Sensei berkata...

utk pengetahuan semua..kak zia ni pon pandai deco.
kelasnya menang selalu pertandingan kebersihan =)

sarah-najwan berkata...

jia...ko jangan buat lawak sinin deh..jika kak norihan tahu..nahas aku dan engkau tau...huhu

Jia Sensei berkata...

wokehh kakak chantekkkkk...kekeke

Hana_Hide berkata...

Gambar tu dibuat dgn komputer ke?...sbb 3D mmg canggih skrg...buat dgn komputer pun nmpk real.
Hana mmg target kalau ada rumah sendiri nak cop satu bilik utk bilik koleksi buku,novel & komik (Hana suka kumpul komik)...hehe

Gayahspears berkata...

rumah harus dihiasi dgn ayat al-Quran d dinding sbg hiasan..baru beseri umah kita..hihi

Kalamhati berkata...

salam akak...

sori baru dpt jenguk akak..kita serupaaa..takdok patak siput bab ngemah ni..hihihi