selamat datang

My Life , Love & HERBALIFE - TERKINI

Sabtu, 6 November 2010

^ PANJANG KE PENDEK ^

salam semua
line macam ala-ala laju siput..
sebab saya setting 3G preffered
salu saya setting EDGE/GPRS..huhu
jika 3G..langsung tak boleh..
harap2..hari ini saya dapat melakukan xtvt BMW..

panjang ka pendek?
itu merujuk pada kandungan entry yang uolls publish
jika saya..saya suka membaca entry yang ringkas tetapi padat
jadi..sedaya upaya..saya akan mengarang entry yang begitu

bagi saya..jika saya menulis panjang2..
kandungan entry saya akan jadi melalut
panjang di sini maksudnya..mungkin lebih 500 patah perkataan kot
ruangan entry tu..kira sepenuh-penuhnya
maksudnya jugak..idea atau isi yang hendak saya sampaikan itu
lambat benar pembaca hendak faham dan jelas

sebab itu saya suka menulis sedikit-sedikit
memenuhi hanya ruangan sebelah kiri sahaja
ala-ala macam sajak gitu..hehe
tapi ada sesetengah orang suka menulis ruangan tengah sahaja
macam2 style..janji uolls puas hati sudahlah

jadi..hal ini bergantung kepada kita sendiri
jika kita suka entry2 yang panjang2..
kita secara tidak langsung..akan menulis panjang2
dan sebaliknya.macam saya
suka entry yang ringkas pendek tetapi maksudnya jelas
dan yang penting cepat pembaca dapat ideanya..

ada juga yg berminat utk masukkan gambar sebagai penyeri entry..
saya pom sangat2 suka
tetapi disebabkan masalah line..
sudah lama saya tak masukkan gambar..huhu
[jika saya posting kat rumah..lagilah..]

so..it's all up to you guys..
kita hepi2 blogging today..
kalu line channnteek hari ini...
saya hendak berjalan2 maya..

p/s: ..berharap sangat dapat BW..traffics menjunamm...

14 Rajin Komen:

Solihin Zubir berkata...

panjang atau pendek, itu hak masing2 kan..
tapi realitinya org kita nie malas nk baca kalau panjang2.. hehe..
err.. selamat berblogwalking akak! hehe..

CIK TOM berkata...

panjang atau pendek hak masing2 dan juga kalau menarik akan org baca smpi habis..hehe..entry br cik tom pnjg..jgn akak boring lak bc..hehe

Kalamhati berkata...

betul tu..kalo2 pjg2 org malas nak baca..
tp kadang2 kalu fakta tu pjg terpaksa gak letak..
so terpulang kepada si pembaca nak baca ke tak..=)

ch@ berkata...

terdapat juga, membuat entry panjang berjela tanpa perenggan, ayooo. feningla fening. kita suka pendek tapi padat dan kelakar =)

Unknown berkata...

kadang2 entry saya kat tengah..
kadang2 macam sajak jugak..
tapi bab gamba tu saya kurang sikit la..
saya tak berapa suka letak gamba..
alasan???tak tahu...
hhehehe...

Memory berkata...

kalau shera ikut mood la kak... panjang boleh, pendek pun boleh... tp, semuanya bergantung kpd masa dan keadaan...

sarah-najwan berkata...

solihin-->jika n3 tu bermaklumat..walau panjang pom..org tetap baca..hehexle bw lah .line king kong semput tahap kronik

ciktom--> betul tu..hak masing2..ikut suka diri blogger itu..mybe dia byk idea nk tulis..

kalam--> itulah..kalu fakta yg org minat..dorang baca jugak..bergantung pada isi/idea n3..tapi kalu kureng..org pom kureng baca..hehe

cha--> akak pom fening2lah..bole tulis panjang..tapi olahan dan pemerengganan yg baik..org akak terpikat utk baca
p/s: mcm ajar tulis karangan la pulak..ki3

diana--> hehe..mcm sayalah..ada gak time2 tulis n3 kat tgh...tapi jaranglah..bole kira..yg mcm sajak..byk ar..kita sama kan..

shera--> ada jugak gtu..blogger ikut mood..time byk idea..dorang tulis pnjg..time kureng idea..2 baris pom bole jadi n3..hehe

Jia Sensei berkata...

suka je bc panjang~jika menarik
suka juga bc pendek
org yg menulis panjang tu sbnrnya mungkin menulis utk kenangan sendiri sambil2 tu berkongsi dgn readers yg suka nak bc =)

tinijamal berkata...

baca isi yang ilmiah, ok panjang2. baca gosip pun ok panjang2. tapi bergantung ada yang menulis dan juga pada yang membaca. selera masing2.

Yasminhamid berkata...

ikut tajuk.. kadang2 panjang. kadang2 pendek..

Zezebel berkata...

Salam kenal.
entri tanpa gambar, memang nampak macam tak bermaya jer. Tapi itu semua terpulang kepada tuan punya blog dan pembacanya. namun, gambar yang menarik boleh membantu menarik pengunjung ke blog juga tau.

sweetsal berkata...

akak suka entri pendek, ringkas dan padat, entri yg senang orang paham, kekadang entri yg panjang org malas nak baca tapi kalo isinya bagus org tetap baca jugak..hehe

Panglima7 berkata...

sensitif citer panjang-panjang...pendek-pendek nie... hihihi...jgn marah.

sarah-najwan berkata...

jia--> ko kan tau akak nye style..tulis rikas2 ajo..

tinijamal--> tu la..selera hak masing2 kan..

min--> betul gak..ikut tajuk..saya pom ade gak yg panjang..hehe

zezebel--> betul..tapi bergantung pd stori dan line..hehe..ade gmbr nmpk ceria n3..


kaksweetsal--> seme gntung pada isi kan...jika pnjg tapi menarik org baca gak

pang5--> tq singgah n komen..