selamat datang

My Life , Love & HERBALIFE - TERKINI

Rabu, 10 November 2010

^ LIP LAP LIP LAP ^

salam semua
selamat pagi rabu..
uolls sihat ke semua
alhamdulillah..

lip lap lip lap..
itu bukan lampu kelip2 yer..
itu simbolik kepada barang kemas
**gambar itu daripada google yer**



menjadi adat wanita
wajib dan suka dengan barang kemas
ada antara uolls yang tak suka barang kemas??
jika ada...kita mesti hendak tahu sebab musabab dia tak suka barang kemas

wanita dan barang kemas memang tak dapat tidak dipisahkan
yang hanya membezakan..hanyalah
suka memakai dalam jumlah yang banyak atau tidak sahaja
jika boleh..ada yang suka pakai cincin semua jari
ada jugak..satu jari 2 bentuk cincin disarung
begitu jugak rantai..dua urat kat leher tu..hehe
gelang jugak..tangan kiri kanan itu
sarat mak aihhh...

bagi saya yang jenis simple ini..hhee
memang minat barang kemas..tapi membeli dan memakainya
berpada-pada..cukup satu jenis untuk satu tempat

bukan apa..sekarang bahaya
kes ragut banyak sangat
jika kita bertudung..mungkin tidak nampak hendak ragut rantai
diragutnya henbeg
tapi jika tidak bertudung..barang kemas yang dipakai itu
boleh menjadi daya penarik..
berhati-hati..jangan sampai pasal bergaya..kita teraniaya..

tepuk daya..tanya minda dan minat
tetapi sekarang..kene tengok persekitaran dan keadaan semasa

p/s:..mesti ada yang sudah berangan2 hendak tambah barang kemas untuk raya haji nanti yer...apa2 aje..janji bahagia dan utamakan keselamatan...

32 Rajin Komen:

Ms N berkata...

satu tempat 1 brg je...tp suke gelang n rantai je..hok len xbrehi sgt...mcm mummy jarum la kalu berdooh sgt..malu wehhh

Gayahspears berkata...

adess.. tapi Gayah pulak pelik.. x ley pakai barang kemas.. x tahan nnty tngan gayah jadi gatai2 :( huhu..ngape ye akak....

aibaks berkata...

tak nak la... rege emas da nek.. huhu..

sarah-najwan berkata...

msN--> betul..mcm saya..pakai pom satu2 je..utk keselamatan

cikgayah--> alegik kot..sayang alegik kat brg mas ni..hehe

aibaks--> mmglah rega mahal..xnak beli loni..jual..dpt byk pitis..

noor berkata...

suka satu jugak..design simple. tp lebih suka bkn brg kemas..

Eliza berkata...

Saya kalo tgk hat org yg pakai brg kemas berlapis2 di leher dan penuh 5jari tangan mcm nak tergelak pun ader.hihi..

p/s: beli emas utk pelaburan akan dtg pun ok gak rasanya..lebih terjamin compare dgn simpanan wang.

MamaYatie berkata...

sama la kita..satu jenis di satu tmpt saja..sesimple mungkin..takut nnt bahana nak melawa nyawa melayang...

Cma Shiema berkata...

lip lap lip lap....muahahaha,..
cma suke barang kemas...tp x suke nk pakai..macam mane tu???

Gayahspears berkata...

mmg pon.. mak gayah cakp kamoo rugi la angah x dapat pakai brg kemas..huhu

Ain berkata...

ain tak suka pakai cincin, makanya jari jemari mmg tak berseri....hehehe

tak suka jugak pakai barang kemas banyak2, cukup la satu untuk setiap tempat...

*azni* berkata...

sy suke brg kemas..org kelate la katakan..tp berpada2 la..tgk tmpt nak pakai tu..

sarah-najwan berkata...

noor-->skrg byk yg perhiasan bukan mas..bole pkai..

eliza--> pkai byk mmg mcm mai jarum you..liplap..xtahan..silau..

mmayatie--> btul..nyawa lebih pnting

cma--> untung awak..bole simpan duit dik..

cikgayah--> kan betul..xpe..bole simpan duit nati..pkai perhiasan selain emas pom byk pilihan skrg..

ain--> akak pom pkai sebentuk cincin belah rotan aje..hehe

azni--> oghe klate meme..akak pom..hehe..suko tapi berpado-pado..

Ciklinn berkata...

samolah ciklinn.. suka membeli..tapi paki hat sama jerk.. hehhehe... takpe kita beli wat pelaburan..kan..

saya pun minat yg simple2 jerk.. tak semak mata memandang.. pencuri pun tak tertarik nak tarik kahkahkah

diana berkata...

suka barang kemas gak..
tapi suka letak dalam almari ja.
hhaha..saya pun suka pakai satu2 je sarah..
suka yang kecik2 je.yang besaq2 macam tali tambat feri saya tak minat.
sekarang ni saya tengah susah hati..cicncin masa betunang hilang tak dapat dikesan..tak ingat la letak kat mana..huhu...

AngahSayang2314 berkata...

angah suka barang kemas tapi.... harge gah naikkkkkkkkkk wawawawa...

sarah-najwan berkata...

ciklinn--> beli xpe..simpan buat pelaburan..cuma jgn lebih setahun xpakai..nati kene byr zakat..

diana--> semme suka..saya pom hilang cincin kawin..kene rompak masa umah kene pecah..huhu..syg sgt cincin tu..

angah--> mahal xpe..kenangan..

Iryns awyn aka ryn berkata...

suke sangat dengan barang kemas..
hihi...
simpan barang kemas utk masa jangka panjang.pelaburan...

Amy Syaquena berkata...

salam...

bahaya sekarang nie , x mau beli barang kemas dah rumah baru lepas kena pecah habis ow huwaaaaa...

Cikgu Nurin berkata...

tapi,akak tak suka pakai barang barang kemas ni...pakai pun waktu raya n g kenduri,itu pun ngan cik abe....kalau g kerje,rima s bebarang ni sumer...

Ciao Annin-sama berkata...

X suka sangat pakai emas. Satu-satunya barang kemas yang saya pakai dari zaman sekolah cuma gelang tangan yang simple gile hehe!

p/s: Tapi saya sangat suka dengan silver :D

alfa juliet berkata...

suka emas tapi tak leh pakai..ada baby kecik...

Kalamhati berkata...

akak, tok peraih kt pasar siti khadijah KB suko pkai byk2..sampai ko lengan pun ado..hehe

saya pun suka pkai simple2 je..cukup cincin, gelang ngan rantai kecik..yg lip lap lip lap tak berapa minat..=)

HoneyvsBee berkata...

Suke brg emas. .tp tk brani pakai. .takot di ragut. . . . . .

sweetsal berkata...

akak suka barang kemas, tp xde duit nak beli banyak2, cukup satu kt lengan tu, takut la bahaya pakai banyak2 ni, akak ada pakai rantai yg AC mizal jual tu..hehe

nur berkata...

pernah hilangkan barang kemas.. dah serik nak pakai.. simple2 je
ALL IN ONE

En iLham berkata...

saya tak suka barang kemas cikgu!!!
hehe
lelaki apelah barang kemas yang boleh dipakai kan..hehe..tp sy memang tak suke pakai.cincin pun tak penah pakai.sebab nant mesti tertinggal kat memane masjid atau surau yang saya singgah..huhu

Tomato Gurl's Life berkata...

cik tom suka brg kemas yg simple..ciktom plg suka gelang..yg lain xberapa sgt..hihi

eiela berkata...

sekarang nih bahaya,,budak-budak pun dah pandai meragut. mengugut orang tua, macam-macam. kita kena beringat je sebelum kena.

aSmiDar berkata...

Skg suke brg kemas..
dulu mase remaja suke silver..
pakai mas ase macam tua..
skg dah tua kot...hehe

sarah-najwan berkata...

iryns-->yezza..invesment tu..

amy--> jgn pkai byk2 yg menonjol sgt org nmpk..mmg bahaya..sama nasib kita..umah penah kene pecah..

cgu nurin--> sya pkai yg ringkas aje..seme satu2..

ciao--> silver pom perhiasan jugak..

aza--> ada bby mmg xle pakai..nati calar2 kat dia

kalam--> xle nok ikut peraih tu..mcm mami jarum blako..

bee--> hati2lah jika keluar dan pkai brg kemas..kita pkai tdg..xnmpk mane..slmt sket

kaksweetsal--> gelang AC pom perhiasan jugak..

nur--> kalu hilang mmg serik sb beli mahalkan..

syamil--> pakai cincin suasa xpe syamil..lelaki pkai cincin gtu nmpk macho..eccece..

ciktom--> akak masa mude mcm kamu ni..suka rantai halus nge gelang aje..skrg pom gtu jugak..hehe

eila--> yezza..hati2 deh

eda-->kelate meme suko bare mas..heheh

suzie rahman berkata...

pinjam umie punyer je lh.hihi

Suara Kalbu berkata...

Huhuhuhu..Kak Sarah,

Ida tak pakai barang kemas pun. Serik dulu pernah kena ragut atas motor sampai ida jatuh. Org tu tarik rantai yg ida pakai masa tgh bawak motor, org tu naik motor saing dengan ida tanya jalan nak gi *** ikut arah mana. Masa tu lah org tu tarik rantai yg ida pakai sampai ida jatuh dgn motor2 sekali. Tapi sempatla tendang motor org tu ..

Rantai tak boleh amik sebab tak putus pun..sejak tu dah serik dah