selamat datang

My Life , Love & HERBALIFE - TERKINI

Ahad, 14 November 2010

^ BAHAYA BETULLAH!!! ^

salam semua
wah!!! hari minggu entry pagi nih..
sebelum start kerja2 yang sepatutnya
sebelum start keluar rumah utk makan2 angin
kita post entry dulu..

uolls selalu lihat tak
kanak2 yang dibiarkan bersendirian
dalam kereta..tanpa ada orang dewasa??
seperti meninggalkan anak2..hanya untuk seketika
manakala ibu atau bapanya..keluar utk membeli barang atau apa2?

kanak2 yang ditinggalkan itu pulak
dalam usia yang masih kecik
bawah 3 tahun..saya lihat semalam nih
kanak2 itu pulak..dok main2 kat stering kereta..aduhai..
tekan sana..tekan sini..
buatnya terlepas henbrek ke..
tertolak gear ke..
kalu kereta auto..terlepas brek dan dalam gear ke..
alamak gak..berdebungggglah..

itu satu hal..yang pasti
kita tak tahu manusia2 di sekeliling kita nih..
ramai yang sedang memerhati
itu yang ada kes..penjahat bawa lari kereta
dengan anak2 dalam kereta diangkut..
huhu...takut gini wehhhh...

saya juga ingin mengingatkan diri saya akan perkara ini
jangan meninggalkan anak2 sendirian dalam kereta
walaupun meninggalkan mereka bersama dengan anak yang berumur 9 tahun
mereka ini..tidak mengerti apa2 sebenarnya
jangan nanti..sudah terhantuk..barulah terngadah...
wajib ada bersama dgn mereka..org dewasa yang sudah boleh berfikir dgn sempurna
dan jika ibu bapa keluar sekejap ke..pastikan pintu kereta dikunci..
opppssss!!!...sempat lagi tempek pic mek sarah + najwan berangan hendak bawa kereta...
**dibawah pengawasan mak yer..heheh**



p/s:______selamat berhujung minggu___saya akan ke Dungun hari ini...

24 Rajin Komen:

fayafaya bintun kamil berkata...

salam..entri yg best mama..
sayangi anak2 kite..jge dorg n jgn kasi lepas merata..hehe..
(sy tade anak g..tp sy pencinta kanak2)
-love-

Ain berkata...

ain memang takut nak biarkan anak2 dalam keta sendirian, risau kereta terlock sendiri....

tapi kan jiran sebelah rumah ain selalu bior anak dia main dalam keta tau. gerun ain tengok sbb enjin keta idup pastu anak dia main tekan2 minyak sampai mengaum keta tu....

huhuhu....

pelik betull la ain, tak risau ke dia kalau jadi pape. malang tak berbau kan kan....

Izan Ishak berkata...

akak, tak sepatutnya tinggalkan anak2 dlm kereta even ada kanak2 umur 9thn ke..10 thn ke.. risiko tetap ada. baik beringat sblm jadi apa2 kan~

izan pernah jumpa kes, parents pi beli lauk. anaknya boleh tido mati dlm kete. sbb sume org dok gegar2 kejutkan dia, dia masih tak bangun. kete plak kunci dari dlm..aircond terpasang...fuhhh...tak taulah apa jadi pas tu~

Hanis Azla berkata...

selalu tgk org buat.. org kata tak kena tak ingat.. tp untuk saya lebih baik kita beringat sebelum terkena.. takut2 menyesal tak sudah nnt..

sarah-najwan berkata...

faya--> nati awk da kawin n ada anak..bolelah ingat2 yer..blaja dulu..

ain-->lock tu satu hal..nati kete tu gerak2..pahtu..hish..xnk ckplah..bahayakan..kita beringat2lah..

izan-->akak mmg beringt..malang xberbau..

hanis--> mmg gtu..akak pom salu beringt..kalu jadi baru nk neringatkan..mintak dijauhkan

En iLham berkata...

sy pun selalu nampak mak tinggalkan anak dalam kereta.lepas tu anak tu tertdo dalam kereta n then kereta dan berkunci dari dalam..dah jenuh mak die tu nak kejutkan budah tu. bukan dengar pun suara kalau dah dalam kereta kan..

Kalamhati berkata...

salam kak,

memang biasa sokmo tgk parents tinggal anak2 kecik dlm keta..huhu walau sekejap pun urusan bwklah anak2 sekali..jangan tinggalkan..sesal dahulu pendapatan sesal kemudian tiadakan dapat dicari ganti anak2 tu kalau jd pe2..

nuanza berkata...

ada gak member penah wat gitu..bila tanya, dia kata anak minta mcm2 kalau bwk masuk kedai..alahai..bape sgt la jajan tu kalau nk banding ngan nilai anak...

sarah-najwan berkata...

syamil-->kamu nati berigtlah yer..yg kes trtdo tu..takut jd gas beracun je..ekon trpasang..

kalam-->jika pyh sgt ank2..tinggal aje kt pengasuh atau nursery..setel dlu urusan kan..jgn bw ank2 jika kita ada urusan

nuanza--> betul tu..jika berlaku apa2..baru tau nilai itu..

nur berkata...

isk.. sanggup ke nak wat gitu.. menyesal kemudian tak berguna dah kan
ALL IN ONE

suri solehah berkata...

salam..setuju sangat ngan n3 ni.. :-)

suzie rahman berkata...

hihi dh jd tabiat ler tinggal bdk2 dlm kete.akak suzie hr tu tngl ank lam kete.bdk tu umo 4 thn..skali bdk tu press minyk br dier terkjut.hihi

sarah-najwan berkata...

nur--> tu la..tapi seme ini berlaku dlm masyarakat kita..

suri-->sharing is caring

suzie--> kn pernah berlaku..seb baik xde apa kan..

SYaMiLa berkata...

itula.mmg ada yg suka tinggal anak dlm kereta...

sya pun ada kisah ibu tinggal anak dlm kete ni...sampaikan kecoh satu bandar ingatkan anak tu dh pengsan dlm tu...

My recent post "Cikgu Oh Cikgu…"

cikgu isza berkata...

along yang besar dan ingatkan boleh diharap ni pun buat hal..

tapi ceritanya lain.. nak ikut ibu punya pasal.. dua beradik ni keluar dari kereta dan kunci kereta tu dari dalam.. hah.. jenih.. sebab kunci kereta ada di dalam..

Solihin Zubir berkata...

dulu pernah jugak adik kembar sy yg kecik kunci pintu dari dalam.. tapi tak reti bukak.. kunci kereta kat dalam. kami suruh bukak diorg gelak-gelak.. baru 3tahun kowt.. tak ingat.. dh lama dh.. sy pon masih skolah rendah.. huhu.. kelam kabut cari tukang kunci.. pengajaran..

tehr berkata...

bahaya2
jangan biarkan anak2 dalam kereta
terutama sekali kalau enjin masih hidup
menangis tak berlagu nanti sudahnya

amira zakiah berkata...

anak itu anugerah Tuhan...!

Tomato Gurl's Life berkata...

sayangi dan hargailah anak..jgn ditinggalkan tanpa pengawasan orang dewasa..nice n3 akak!

zmah berkata...

Jangan amalkan tinggal anak dalam kereta,kalau tiada tragedi tak mengapa,kalau terjadi menyesal tiada guna.

sarah-najwan berkata...

syamila--> mmg byk kes gini..tapi org msih xberingat2..atau sengaja krn ada urusan

cikgu isza--> kalu citer bab kete ni..mcm2 kes..tapi msih juga antara kita yg leka

solihin--> kamu da ada storinya..setakat ni...akak mmg xpenah buat gtu..msih beringat2..

tehr-->betul..menangis xberlagulah..

amira--> yup..kene jaga betul2 amanah Allah..

ciktom--> tq ciktom...nati ciktom da ada anak..bole ingt n3 akak ni..hehe

zmah--> betul..saya setuju..

diana berkata...

selalu la saya nampak macm ni.
bila dah jadi kemalangan baru nak menangis..
padahal diri sendiri yang cuai..

SYaMiLa berkata...

salam kak..

baru perasan watermark tu terlalu menonjol...

ni yg format asalnya...nanti akak save yea...http://syamilamohd.com/images/LGW06.png


My recent post "SyamilaMohd’s Giveway"

SYaMiLa berkata...

http://syamilamohd.com/images/LGW06.png