selamat datang

My Life , Love & HERBALIFE - TERKINI

Rabu, 24 November 2010

^ SEBELUM..SESEDANG.. ^

salam semua
baru boleh berentry..
banyaklah kerja
kena diselesaikan
al-maklumlah..
meninggalkan rumah selama seminggu

saya rasa semua antara kita
akan merasai pengalaman
SEBELUM dan SESEDANG..hehe
mende tu???

ni ha..yang SEBELUM..
jeng..jeng...


dan ini..SESEDANG...
sket je tu..ada kat pagar lagi..huhu



uolls boleh bayangkan yang SELEPAS X???..

inilah..rutin biasa selepas balik kampung
kain baju yang perlu disetel..
mengalahkan jualan pasar malam
saya sangat berharap agar hari ini
yang matahari sedang terang memancarkan surianya
akan berlarutan hingga ke petang

saya rasa uolls semua pun sama kan
memang mengambil masa hampir 2/3 harilah jugak
untuk menyempurnakan dan proses meg"clear"kan
baju2 dalam beg itu..huhu

saya mengamalkan cara yang agak mudah
untuk menguruskan baju2 dalam beg ini
setiap orang anak saya iaitu 4 orang
dibekalkan dengan beg masing-masing..
sendiri masukkan baju dan sendiri simpan..
senang sikit..dorang juga yang bawa dan galas sendiri
tak adalah kita yang asik nak mengangkutnya
melainkan mek sarah yang masih kenit itu..hehe

maka hari ini juga
bermulalah tugas baru saya
jawatan baru sebagai suri rumah sepenuh masa
sehingga 7hb Disember 2010
pada 8hb lak..ada tugasan separa sekolah pulak..hehe

p/s: pening tengok kain banyak..mesin baju pun jika boleh bercakap...akan bgtau..stop la wey..ambo dah penat ni..hehe...^__^

26 Rajin Komen:

Das berkata...

bab packing 3 ore anok aku pas ke masing2 gok....tak larat doh....
kain...kalu dok gi jalan pun tok larat....gi jale lagi la teruk....

Gayahspears berkata...

seyes mmg pening kalo baju byk sgt..
terutama bila da kering n proses n melipat kaen... Gayah cukup mls..hahaha

~ayu.oyie.yuna~ berkata...

salam~
betul2..sy yg anak sorang ni pun penat nak mengerjakan kain baju pas balik kg..nak2 abahnye yg suka sgt wat balik baju banyak2..huhu..

AngahSayang2314 berkata...

sabar kak biasa la tue kan?? tapi bila lak kena kain belambak tetiba cuaca lak tak baik fuhh memang hangin gak kan???? hehehehe selamat m'jadi suri rumah hehehee

diana berkata...

sarah..
saya punye dah siap diuruskan..
dalam demam2 saya gagah jugak menjemur melipat..demi masa depan yang gemilang.
hahahhah....

sarah-najwan berkata...

das--> anak3 kita da besar..bole urus doh sdiri..mmg xlarat wey..

cikgayah-->huhu..nati da kwain gak..byk kene ada kain tau..

ayu--> kene tempuhi jugak..xle wat rano doh

angah-->tu la ..nmpk cerah ni..selamat kain akak

diana--> kan betul..amik masa gak 2/3 hari..semoga awak terus jadi gemilang..samalah kita gemilangkan keluarga kita..

Izan Ishak berkata...

bagus tu kak...anak2 dah besar mmg dorang kena bawak beg masing2 kan. takdelah susah ibunya je nak kemas.

tp bab nak mendobi tu mmg buat kita penin jap. dah kering nak kena lipat plak kain yang menggunung tu...huhu..

nasib baik baru ni tak tinggal umah lama sangat...kalau tak mmg cam akak jugaklah jawabnya~~

aibaks berkata...

ni kene pakai mesin basuh 12 kilo ni.. hehe.. nak tulun ke? aibaks leh tulun tengok n bagi moral support je la kak..

BIONIC WOMEN berkata...

saya suka packing baju nak balik kmpung, tapi nak simpan semula selepas balik kg, fuhhhh...amat malas..
seb bek hubby jenis ringan tangan, kalau sy basuh dia yg akan lipat...sebb dia tau mood saya akan kurengsss bila nak lipat baju

Kalamhati berkata...

hehe sy basuh baju rajin..tp bab melipat tu yg kureng sket..selalu hang kan je kt penyangkut..kalu time rajin smpi yg dalam almari sy kuarkan balik dan lipat elok2..huhu

sarah-najwan berkata...

izan-->bab basuh nge sidai..no prob..bab melipat gak..aduyai...
sapalah yg boleh cipta mesin lipat kain??

aibaks--> huhu..tq

bionic--> bagus hubby ringan tulang melipat...bertuah awak..

kalam--> lipat kain saya pom failed..huhu

tia berkata...

sesedang ? hahaha!

klu laa mesin tuh betul2 bole becakap. hahahaha!

Miss Yaty berkata...

cian kak sarah..hihi..byknye baju nak kena basuh..nasib baiklah anak2 akak rajin2 dan baik2..ringan sikit beban akak tu kan...
tapi kalau bab melipat mmg plg penat kan..samalah kat umah ni..opss gaya macam dah kawen je org ni kan.hihi..

selamat cuti sekolah kak sarah.hihi :)

Cik Gallus Gallus berkata...

same la kak
bile mak bapak saya suruh kemas beg nak pegi mane mcm nak berpindah je..bawak beg berguni guni

Mama Kembar berkata...

mmg bab ni lah yg paling tak best skali nak dibuat tetiap kali pi balik kg or jln mana mana huhuhu

Mama Kembar berkata...

mmg bab ni lah yg paling tak best skali nak dibuat tetiap kali pi balik kg or jln mana mana huhuhu

Zaidah berkata...

lagi tension klu musim hujan...baju dahlah banyak pastu tak keringlah plak...huhuhu

sarah-najwan berkata...

tia--> sesedang tu sedang berlaku..hihi

missyaty--> tu la..akak sdg fikir yg selepas ni..huhu

cikgallus--> tu byknyer...jenuh nk simpan balik

mamakembar--> huhu..mmg gtukan..tapi nk buat camne..kene amik bibik nih...

zaidah--> tang tu lgilah tmbh stress..skrg ni pom dah mendung..seb baik kering seme kain saya..kejap2 balik..kejap2 balik..

zue @ annaleeya berkata...

yg selepas tuh x sggup.... huwaaaa....

biskut berkata...

leh buka kedai bundle nih...

touya berkata...

selalu juga mengalami proses ini , selalunya bila study kat Ipoh . Balik kampung baru basuh .

Bee @ honeyvsbee berkata...

adeiii faham sangatttt

sarah-najwan berkata...

zue--> huhu..SELEPAS tu la yg menggunung tinggi..

biskut--> hehe..bundle senang..sangkut je

touya--> seme org rasa jika blik kg

bee--> adeh..tang masa ni jugak akak nk hambik maid..

Tomato Gurl's Life berkata...

rajin betul akak ni..byk tue nak packing..dah smpi umah..byk plk kena basuh...hehe..akak mmg best!

Solihin Zubir berkata...

uiiii... basuh baju byk2 mmg memenatkan..
kdg2 mula2 je semangat.. last2 suruh adik sambung.. haha..

Anik berkata...

huhuhu... same lah.... saya punya masih dalam beg lom keluarkan lagi... tunggu ujung minggu ni baru nak kemas. Yang dah basuh belum berlipat tu.... selesaikan skit2 tiap2 malam. penatkan... balik kg seronok yang tak seronoknye perjalan yg jauh dan nak mengemas balik pakaiannya