selamat datang

My Life , Love & HERBALIFE - TERKINI

Ahad, 21 November 2010

^ BANYAK LEMAK WEH!! ^

salam semua
entry pagi minggu ini
al-kaedahnya
tidak ada kerja2 rumah yang sepatutnya dibuat
memandangkan tinggal di hotelkan..hehe



uolls boleh bayangkan atau tidak
apakah yang terkandung dalam mangkuk itu??
haaaa...itulah lemak
lemak yang saya ambil daripada renehan rebusan tulang rusuk
nampak tak??

lemak itu..saya sudukan dgn tekun
kemudian biarkan sejuk
baru boleh buang dalam tong sampah
jika dibuang masa cair2 itu ke dalam sinki
sinki pom boleh tersumbat tau..
bayangkanlah jika keadaan rumah kita yg dibina oleh pemaju itu
kita sendiri tidak tahu mana jaringan pembentungan untuk aliran sinki
jika sinki tersumbat???...susah weh..

sana-sini jugak kita seme berbicara pasal makan daging banyak sangat
almaklumlah raya haji
bekalan daging korban memang banyak
makan daging mmg baik..tapi hendaklah mengikut cara yang sihat
jadi..tepuk dada tanya minda untuk amalan
pemakanan gaya hidup sihat
supaya kita sihat sepanjang hayat
makanlah ikut piramid makanan itu..
**amik pic google**



hendak berkata memang mudahkan
tetapi utk melaksanakannya..teramatlah sukar
tetapi tidak mustahil kan... :D

renung2kan yer...
tengok lemak yang saya kumpul
dalam mangkuk itu
bayangkan masuk dlm perut kita
tak selerakan....huhu

pengambilam makanan berlemak juga penting utk tenaga
tetapi jika tidak diurus dgn baik
uolls tahulah kesannya sendiri
fikir2kan...saranan ini..untuk saya jugak
walaupun badan saya kureng lemak
bagaimana pula dgn kandungan kolestrol dlm badan??..huhu

p/s:___amboiiii...ambo jadi pakar dietry pulok hari minggu ni___

16 Rajin Komen:

misza berkata...

uiks...lemak, kolestrol. makan daging ckit² je w'pun raya aji. kalau buat sup tulang memang biasa sejukkan sekejap, pastu ceduk lemak yang beku kat sebelah atas. bila nak mkn panaskan balik.

Puteri Iqa Izyan berkata...

lemakkk?? uiks..
geli ah tgk.huhu

JaJa'Z berkata...

jaja ni 3 hari berturut bantai makan daging and it part..rasanya dah naik 2 ,3 kilo dah kot...hehhe

kakcik berkata...

Salam SN...

kat dalam freezer kakcik tu ada banyak daging dan tulang - nak masak apa agaknya, ya? :)

Kalamhati berkata...

mak aih kak..huhu bahaya btul kalu lemak ni berkumpul kan?huhu tak bleh makan lemak2 sgt ni..takut

Ati Masrif berkata...

salam sarah.

Kita pun buat lagu tu buang yg atas
tebal betul lemak tu kan tak sanggup lg menambah lemak yg sedia ada..huhu

sarah-najwan berkata...

misza--> kalu sup tulang tu da sejuk..mmg buat gtu..kaut buang lemak tepu tu...baru panaskan..

iqa--> xselerakan..time lemak tu cair..sedap je kita hirup..huhu

jaja--> hehe..kene bersenam gamaknya time cti skoloh nih..

kakcik--> huhu..masak rebus2 aje kak cik..buat cicah air asam..kerabu ke..goreng2 rendang2 tu lemaks byk weh..

kalam-->betul..tgk gtu takut..bygkn itu kita mkn..

ati--> lemak yg melekat dlm badan bole bahayakan organ dlaman..huhu..mcm jantung..

Das berkata...

mu bawa daging gi hotal ko....pah bawa puyuk masok kat hatel ko jia....

Cma Shiema berkata...

kak......serem nye negok lemakkkkss tu...adoi...tu baru renehannye je..bygkan la yg dah masok lam pewot kite tu..isk2...walaupon cma x mkn tulang..tp mkn daging...
oh..tidak...

sarah-najwan berkata...

das--> dok aihh..bekpes free utk 3 oghe kat hotel..lunch dinner..sendirilah...

pic lemak ni lamo doh aku amik..aku kan suko wat singge tule rusuk..mu kan dah mkn tuuu...hehe

cma--> ye kan..pahni..amalkan gaya hidup sihat..mkn dua minggu sekali xpe kot..hehe

Ain berkata...

tu la, tang kolesterol yang tak tahan tu....

tak elok untuk jantung...huhuhu

azieazah berkata...

Terimakasih berkongsi info.
Betullah, lemak tu kalu masak sekali (esp. sup tulang), kadang2 belum masuk perut dah beku dulu dlm mulut..

hehehehe terpaksa minum air suam utk cairkan dia.

sarah-najwan berkata...

ain--> jantung tu yg nk kene jaga..bukn nmpk lemak2 tu dok bertempek dlm pembuluh darah..takut

azieazah--> bab lekat kat mulut tangan tu satu hal..nk basuh pinggan pun manyak susah..minyak2 aje..

rieyana ynn berkata...

wahhh...jalan2 dari blog ben ashaari..best blog ni...byk resepi2 yg menarik..salam kenal ya...;D

Solihin Zubir berkata...

eurghhhh... mual tekak tengok lemak tu.. huuhuhu..
dhla tengah rasa perit tekak nie.. x sedap badan..

cha berkata...

kalau kita mkn tu, boleh tak tambah lemak dlm bdn kita niii.