selamat datang

My Life , Love & HERBALIFE - TERKINI

Jumaat, 26 November 2010

^ PAGI JUMAAT YANG HUJAN ^

salam semua
barulah boleh mengarang
cerita-ceriti macam biasa
sebelum ini..entry tentang dashboard tu
alhamdulillah..sudah kembali asal
bolehlah saya terjah mana-mana blog



**pic from google**

pagi jumaat ini
sejak jam 7am lagi
hujan turun renyai-renyai
sampai saat saya tulis n3 ini
uolls biasa dengar tak
orang-orang tua bercakap
jika hujan hari jumaat
akan berlarutan selama bertemu jumaat satu lagi??
saya biasa dengar gini..

sekarang pun sudah musim tengkujuh
bahkan..mengikut ramalan pun..
kemungkinan akan berlaku banjir di kawasan pantai timur
tetapi sudah biasakan..musim tengkujuh
akan berlaku banjir
sama ada banjir yang besar seperti tahun 2007

seingat saya..yang saya tersangkut di kuantan
padahal masa itu..saya tinggal di mersing
jalan-jalan di kuantan masa itu
hendak balik ke mersing
tiada laluan melainkan meredah air banjir
di LPT dan tersangkut lak di lanchang..
nasib baik lepas...pengalaman betul
rugi masa itu tak buat blog lagi..huhu

apa-apa pun
diharapkan kita semua agar bersiap siaga
hujan yang turun tanpa henti
akan menyebabkan banjir
banyak perkara akan tergendala
justeru kita perlu selalu mendengar berita
dan laporan agar kita tidak terlepas pandang
juga...jagalah kesihatan kita
agar kekal sihat
almaklumlah..hujan-hujan ni..mudah shj hendak sakit
perubahan cuaca..

p/s:sediakan payung sebelum hujan--> 2 makna itu yer..sesuaiiiii dengan musim sekarang

21 Rajin Komen:

zue @ annaleeya berkata...

haah la.. ujan lebat sgguh ari nih... bwk kete pon tak bape nmpak td....

ch@ berkata...

kalau boleh payung gerai yg bsr tu kak, ramai boleh tumpang.

kat sini mendung aje. petang hujan. nak cuci kreta serba salah.

makdara TERdiva berkata...

sini panas terik..huhu!

sediakan payung besar2 sikit, nnti x dela kena tempias.. :)

Gayahspears berkata...

mendalam betoi maksudnya akak.. sediakan payung sbelum hujan..
huhu

hujan2 sedap tdo.. krohhkrohh..huhu

sarah-najwan berkata...

zue--> skrg dah renyai..beghek-beghek oghe klate royak..

cha--> jgn dicuci..kerugian nati..splash dek hujan dan debu je..

MDT-->ye..sini da stat tu..

cikgayah--> betul..siap siaga dari semua segi..tdo pom sodap..tapi xle sb mek sarah dok ngacaw aje..

Ati Masrif berkata...

semalam hujan shj
tapi hari eemm panas terik

maybe jiran belakang pgl bomoh hujan kot...ngeh3.. anak dia nak kahwin esok..huhu

Amy Syaquena berkata...

salam sis..

Sini mendung je tapi bile malam je hujan lebat, wisau jugak tahun nie umah terlibat same dengan banjir..harap2 x de la..

sekamar rindu berkata...

salam

kat seremban ni mendung saja...nak hujan juga ni...

kakchik@ella berkata...

tmpt sya pun hmpir tiap ari ujan. sya pun dh sediakan payung. haha ..

AngahSayang2314 berkata...

kak zie angah dtg nieeeeee...

w'pun sedih angah tetap dtg sini kak..

yup sekarang musim hujan x menentu

sarah-najwan berkata...

ati--> pyh gak kalu kenduri dlm ujan ..lecak je..

amy--> hrp2 x banjir thun ni..

sekamar--> musim dia dah kan..

kakchik--> elok payung besar..muat rmai org

angah--> nape sedih?..

ieda berkata...

kat sini pun ujan kak .. huhuhu
betambah dgn saya yg x sehattt

Izan Ishak berkata...

hi kak...

SAYA SUKA BLOG AWAK LA!

http://diariummi.blogspot.com/2010/11/saya-suka-blog-awak-la.html

^_^

diana berkata...

kenapa pulau pinang tak hujan ye..??
tengah hari je panas terik..

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr berkata...

GKSB dah ada pengalaman banjir hari tu kat loq staq ni..

lepas ni dgr kata ada banjir gelombang kedua =)

LATEST ENTRY

SAYA SUKA BLOG DAN MUNTAH PIZZA??

sarah-najwan berkata...

ieda-->kitakn dok kuantn..ujan kan..

izan-->zasss..akak akn terjah...

diana--> ye..mgkin dulu dah bnjir kwsn utarakn..ni timur lak

GKSB--> tu yg takut gelombang ke2..

~ yus ~ berkata...

salam ziarah dan salam kenal...:)

rieyana ynn berkata...

kat sini dah mcm nak hujan juga...;D ahaks...

sarah-najwan berkata...

yus--> most welcome..

rieyana--> :D..

Das berkata...

kat sini kejap hujan renyai2....kejap panas...kejap hujan pulok...pening aku nok sidai kain...

azieazah berkata...

Jom main ujan...!