selamat datang

My Life , Love & HERBALIFE - TERKINI

Rabu, 24 November 2010

^ BIBIK a.k.a MAID ^

salam semua
selesai kerja hampir 70%
berhenti sat untuk lapangkan fikiran
kita hepi2 blogging dululah
kang sambung lagi
kerja-kerja SELEPAS..huhu

jika banyak kerja rumah beginikan
terasa hendak ambil pembantu rumah aje kan..
senang sikit
sebab ada yang membantu
menolong semua kerja-kerja
yang memang susah untuk diselesaikan hari-hari
macam kain/sapu rumah/mop-lap lantai-tingkap-sliding/iron baju/etclah...

bayangkan..jika ambil pembantu
lebih kurang sahaja bayaran kepada pengasuh dan nursery
anak2 tu...saya bayar utk mek sarah dan najwan
along dengan angah..sudah sekolah
lagi benefit sebab pembantu boleh tolong bereskan hal2 rumah
sepanjang kita bekerja sambil-sambil menjaga anak2

tapi..memandangkan..macam-macam hal
yang timbul akibat pembantu rumah ini
saya jadi macam takut-takut la pulak..
belum cuba sudah takut
kawan saya pom ada yang selalu stori mori
pasal mereka ini
ada kawan saya yang bertuah dapat pembantu yang sangattt baik/rajin
ada juga yang sebaliknya
yang sebaliknya itulah..saya takut..

setakat ini..saya masih mampu menguruskan hal-hal ini
tapi kadang-kadang macam teringin untuk ada pembantu
kita tengok keadaanlah..
lagipun saya kerja sbg guru..jam 3 sudah di rumah..
sudah boleh berjawatan sebagai suri rumah
cuti skolah pun panjang..
layan pic mek sarah..kunun-kunun nak bantu mak la tu..



p/s:jika ada maid..laju aje hepi2 blogging saya kot...hahhahaaa...

31 Rajin Komen:

ch@ berkata...

comelnya bibik niii, nak kidnap leh tak?

Bee @ honeyvsbee berkata...

bibik kecikk..haha

amik pembantu mang untung tp ikot nasib ..dapat yg baik budi paerketi tkperlah..tp kalo buruk pangai sakit jiwoooo dibuatnya

KiD berkata...

hurmmm.. kalo dapat bibik baik, memang senang je hati.. :)

diana berkata...

bibik..
lepas ni datang umah kak maisara lak ye..
tolong kemas kan mainan dia ni..

geramnye tengok..
dapat bibik gini memang kena peluk cium je la..
penyapu lebih tinggi dari dia..

Cik Liyana berkata...

pinjam bibik kejap..boleh tolongtolong cikliyana kat umah! penat kan ..tapi akak lain surirumah bertangga ..cikliyana ni surirumah tak bertangga..hehehe

sweetsal berkata...

kalau ada bibik ringan sikit kerja kita, tp risau jugak kalau dpt bibik yg suka buat hal...

akak suka bibik kenit tu, comel pulak dia pegang penyapu tu..hehe

Ati Masrif berkata...

bibik kalau dpt yg hampeh..
habis dia kerjakan anak kita,
depan kita buat baik jer..uhh takut

cutenya bibik betudung tu..
oo.. itu sbnrnya sarah

suzie rahman berkata...

nk pnjm bibik ni..hihi

Izan Ishak berkata...

akak...pembantu rumah tu available lagi ke?...hehehe. kalau ada maid mmg syok dok on9 je...

zmah berkata...

pinjam mek sarah kejab...tolong sapu rumah aunty Mah ni

sarah-najwan berkata...

cha-> ololol...maknyer xlena tdo nati...hehe

bee--> mmg ikut nasib bee..tu yg takut..mcm kita berserah je..tak nakk...

kid--> nk dpt yg gtu..kita xtau..

diana--> hhahahaaa...nati mek sarah + maisara..bergabung meletop diana..habis rumah awak nati...

cikliyana--> nati awak akan rasa rumah yg ada tangga tu..

kaksweetsal--> betul..takut yg tu je..bukan semua..tapi kita xtau kan..

ati--> bab tu yg takut..abis lembik anak kita..itulah mek sarah..

suzie--> bole je..mai umah akak

izan-->hahaha..available lagi..xde yg masuk meninang lagi tu..berkenan ke??bole berbesan..

zmah--> ni kene charge sejam 50 dolos...hehe..

azieazah berkata...

Jika dibuat perbandingan, lebih baiklah kita buat sendiri dari menyerahkan separuh tugas kepada maid (yg rata2 sekarang ni tentulah orang luar)..
hati puas, hati senang, mata tak sakit...

Walau ada kelebihan jika punyai maid, tetapi % untuk buatkan kita tidor lena, sangatlah sedikit.

SYaMiLa berkata...

ala..rajinnya mek sarah.... ;-)

betul tu kak...bukan senang nak dpt pembantu yg baik & rajin ni...macam my cousin...dh berapa org pembantu nya wat hal...bila balik rumah..tinggal anak2 aje..pembantu dh alri entah kemana ngn brg kemas lagi tu...huhuhu

BIONIC WOMEN berkata...

comel betul pembantu akak..hahaha

apik pehe berkata...

wahhh..baik betol mek sarah ni yer..kak, apik nk cop bulih?hehe

Tomato Gurl's Life berkata...

cik tom nak sewa gak bibik mek sarah..hehe..akak sori cik tom jrg on9 skang..so pasni akan menyusul n3 autopublish je la jwbnya..bila on9 br marathon bls jejak komen smpi lebam..skang ade 60 komen lg perlu balas..sob3 :(

Solihin Zubir berkata...

hati-hati kalau nak amek bibik kak..
bangla saya baru ja lari.. hehe...

Kalamhati berkata...

aloss come nyo bibik..kalu bibik cun gini napok gayo tok lamo kena pinang ko ore ni..hihihi

Cik Gallus Gallus berkata...

alahai comelnye bibik ni..

Cikgu Nurin berkata...

hhmmm sama la nasib kita...satu lg akak dok pk nak tinggal anak masa g kuliah...tujmpang jap umah jiran..bibik ni ikkut nasib laaa..kalu baik ok,kalau sebaliknya kita yg ko...

sekamar rindu berkata...

salam...


nak cari bibik..cari yg betul2..yg boleh diharap...

nuriz berkata...

amboii comel betui bibik ni hehe geram tgk

Yasminhamid berkata...

pernah ada maid.. tapi saya pecat selepas sebulan. lepas 2 minggu mula buat hal..pastu asyik sakit jer.. bukan nakmenyenangkan .. nyusah kan lgi ada la..

Ogy berkata...

nk minta bibik ni tlg lap habuk kat umah leh tak? ngeeeeeeeeeee

Sharinginfoz berkata...

comel gambar sarah tu pegang penyapu

Tn.Punya berkata...

baru nak cakap..comelnya adik tu..ni penderaan kanak2 ke? hehehe

budak kampung berkata...

mau pnjam bibik kecik tu leh???keh4

AngahSayang2314 berkata...

kak tak pe ambil masa mana tahu 1 hari nanti ada maid hehehe.. tapi kak zie nanti mek sarah tue kan?? dah besar bole la suruh dia.. maka bole diharap la dia kan??

Gayahspears berkata...

alulu2.. comey nyer dye pegang penyapu.. meh2 makcik gayah tlg...

Das berkata...

comelnya gambar sarah...
ada bibik mu duk wat n3 sal bibik je nanti....hu3

mmg kekadang rasa nak bibik...penat kan....tapi aku loni...takde sekerja iron mengiron....sini pakai tshirt belako....senang weh....bakpo msia dok wat gitu....penat iron baju sekolah....hu3...anak puan lagi teruk...ada tudung....susah tu lak nak iron

Miss Yaty berkata...

rajinnya adik sarah..hihi
legalah sikit akak kalau sarah dah besar nanti jadi budak rajin...hihi :)