selamat datang

My Life , Love & HERBALIFE - TERKINI

Jumaat, 26 November 2010

^ MAKKE COLEK WEH...^

salam semua
hari ini cipta sejarah
ini entry ke-4 hari ini..
haahaaa..mabuk-mabuk

tu pasal..lepas santap lunch tadi
ni ha....saya makan colek kedondong uolls
shedappppp...kecur tak air liur uolls..



**colek kedondong**


hendak sedap lagi..
hendak bagi kecur lagi mulut tu
sepatutnya..dicampur semua
buah-buah ini untuk dimakan bersama
aduss...
mangga muda
jambu air
nanas



**pic dari google **


boleh dikatakan
semua orang suka makan colekkan..
ada yang angkat tangan
cakap tak suka tak??

mungkin ada..tapi jarang yang amat..
makan mende masam-masam ini
sinonim pulak dengan preggy mother
betul kan?
jgn fakta sangat..sebab ada yang tak suka makan
time preggy tau..

yang pasti..saya anak beranak suka makan
sampaikan mek sarah pun layan colek nih
hendak pulak pencicah yang dibuat itu
sungguh melazatkan dan nyangkuttt...
sedap weh..nyummy..sambil2 saya mkn kedondong nih..
hehehehe..

p/s: asal petang je..entry makanan..ngeh3

23 Rajin Komen:

~ayu.oyie.yuna~ berkata...

salam kak~
sedapnye colek..sy kureng skt masam2,tp kedondong sy suka...
tliur la pulok..haha..

zue @ annaleeya berkata...

samo ar... kawe dengea anok2 kawe suko benar la kalu colek nih... tapi tok laki dok suko masea2 nih....

Gayahspears berkata...

gulp.. telan airliur jelah :( huhu

~ yus ~ berkata...

uish, memang terliur lah tengok colek kedondong tu.

Tapi, macam Puan Sarah tulis, waktu preggy saya mmg tak suka makan benda2 mcm ni, atau benda2 masam yang lain..:D

sarah-najwan berkata...

ayu--> kedondong xmasam..hak lain tu mmg masam..tapi sedap..

zue--> betulkan..ambo pun samo..hubby ambo pom suko weh..

cikgayah-->ololol..meh umah akak nih..ada lagi dlm peti ais tu..

yus--> ada kan..org preggy xsuka makn..

Das berkata...

waaa....zia keliur aku....pos ko aku la weee......hu3...
sedap tu lamo doh dok jupo kedondong...

Kalamhati berkata...

sedaknyoo laa wes..huhu nilih air liur tengok..keno gi caghi jugop nih..hehe

diana berkata...

selera kita sama la sarah..
tapi saya kurang suka makan dengan colek ni..
boleh makan tapi tak banyak le..
saya lebih suka dengam garam je..
mangga muda makan dengan garam
sangat la nikmatnye..
makan pulak kat bawah pokok..
diatas pangkin..
di tepi sawah padi..
peghhhh!!!berangan jap la..

Mama Kembar 3 berkata...

ohh tidakkkk...ini satu n3 yg kejam! sbb bila tgk ni je dah kecuq ayaq liuq oiiii :p hehehe

DKosongLapan berkata...

uiiii....sedap nyeee.....

aibaks berkata...

kak.. cakap pasal colek ni.. wife aibaks punyer la suke.. haha.. cam da jadi meal plak..

ShErA berkata...

sedapnya kak... lama tak makan...

sarah-najwan berkata...

das--> dok oz gak..colek green apple je la..masham gak tu..hehe..nk pos gak..buruk dulu la..hehe

kalam--> cari yer..pilih hok xdok butir..sene nk hiris..

diana--> ngan garam saya suka nenas je..meleleh air liur weh..
pi beli diana..mkn colek tu..

mamakembar3--> kene suh cik abe beli deh..

D08-->mmg sedap

aibaks--> biasalah oghe puang ni..suka colek

shera--> kene mkn tu..

kobEj0rdan~ berkata...

yang ni den x makan,anti2:P

Coretanku...Ibu Darwisy & Aqilah berkata...

favouriteeeeeee......kecur air liur..

ieda berkata...

erghh sedap kak ..
terliur saya :)

najihah sahami berkata...

kakkk..sedap nyee!!

sarah-najwan berkata...

kob--> try mkn dulu deh..sedap weh..

ibu darwisy-->hehe..

eiyda-->jom gi beli..

najihah-->hehhe

azieazah berkata...

Masa Kak Azie muda-lela-remaja dulu, makan mangga muda mcm makan nasi, sanggup panjat pokok, cicah sebakul..

tapi bila dah beranak pinak, mula tak suka. Sekarang makan pun seulas dua jer. Dah macam muak lak...

sya hassan berkata...

eh2..cik gebu pon bru lps mkn kedondong..syokk!! sedapp..

Miss Yaty berkata...

akak! ish masuk blog akak je mesti saya kena telan air liur...yang bab collek ni memang makin terliurlah..aduuuuu....nakkkkkkk! :)

Lydia Miza(Aidyl Azim) berkata...

salam kak.
sedapnyer..LM buat sendiri colek tu..sebab tak da bw stok dr m'sia.bestnyer..terliur lak..hehe

sarah-najwan berkata...

kakazie--> xpe kak..bole mkn jugak tu..

cikgebu--> ye ke..besttt

missyaty--> hehe..kene pi bli yaty..

LM--> buat sdiri akak kureng pandai..hehe..