selamat datang

My Life , Love & HERBALIFE - TERKINI

Ahad, 7 November 2010

^IRON BAJU MACAM IRON MAN^

salam semua..
sudah makan malam?
saya baru shj selesai
so...ingat2 bolehlah memblog sekejap

malam ini hendak stori mori pasal kain lagi
tapi bukan masalah melipat kain
tetapi meng"iron" kain..huhu
menyeterika baju2 yang hendak dipakai esok
esok kan sudah mahu bekerja
anak2 pulak ke sekolah..

cerita bab iron baju ini
saya jenis sejak zaman anak dara sampailah ke mak dara ni
iron baju mestilah waktu pagi..
tidak pernah iron baju :
>>untuk seminggu terus
>>malam2 sebelum esok kerja

bayangkan jika iron baju untuk seminggu terus
berapa banyak mak oiitttt
anak saya 2 orang sekolah - 3 pasang X 2
saya 5 pasang + tudung2
hubby kemeja 5
memang lengan saya naik muscle kot macam iron man..huhu
tak nak eh..jadi berketul2 gitu..eheks..

banyak orang berpendapat..
jika iron baju banyak2 terus
elektrik pun jimat
tapi..saya memang tak mampu dan tak berkeinginan
mind set gitu doh..

pagi2 bangun jam 5.45am itulah
saya seperti lipas kudung
iron semua baju untuk hari berkenaan
risikonya...jika elektrik terputus..
nampak gaya pi keje ngan baju berkedutlah..hehe

ada juga kawan2 saya mengupah orang untuk tujuan ini
++bersih rumah bagai macam bibik
tetapi kita boking untuk seharian buat kerja di rumah kita
saya tidak pernah lagi guna perkhidmatan ini..hehe
bayaran dia boleh tahan mahal..huhu..ikut jam beb..

jadi..hendak ke tak nak..
setiap pagi bekerja..iron baju like iron man lah saya..
sudah rutin..no big deal..

p/s: ..ada yang sudah meng"iron" baju ke??..bagus..semangat utk bekerja esok..bravoooo!!

15 Rajin Komen:

JaJa'Z berkata...

jaja tak pernag iron baju untuk seminggu terus kak..hehhe..jaja pesen airon baju pagi2...

Lydia Miza berkata...

lydia x suker iron baju..huhu.

Unknown berkata...

saya lak iron baju sekali harung..
semua baju saya gosok semua terus..
sebab saya ni pemalas ya amat..
jadi tak suka hari2 ulang kerja yang sama..hehhe

Arizakiah berkata...

Bab-bab iron-mengiron ni memanglah malas....Tapi bila time nak g keje cepat je jadinya....
Sekarang ni iron baju sendiri dan en.hubby je..anak dah besar.mereka iron baju masing2.

Kalamhati berkata...

hehe saya macam akak..iron baju pagi..sebab sy suka pakai baju taim dia suam2..hik pelik kan?

tapi ada baju dan tudung spare utk dipkai time black out pagi..hehe so far jarang sgt la tadak letrik.selamat je iron pagi..

sarah-najwan berkata...

jaja--> xpe iron pagi..jnji sempat..

LM-->akak pom xminat tapi kene buat jugak..huhu

diana--> huhu..iron banyak cepat penat..

arizakiah-->untung akak sb iron baju sket..tggu anak2 saya besar lak..

kalam--> bagus gak idea baju spare tu..saya dh byk kali kene gtu..hehe

Yasminhamid berkata...

ikut mood.. kalau rajin malam tu dah iron.. kalau terlebih rajin iron utk seminggu. tapi time malas..pagi tu la baru terhegeh nak iron baju.. huhuhu..

Memory berkata...

kalau shera memang iron baju untuk seminggu terus.. memang banyak la... baju keje ayah dgn bj sek adik lagi...

Lee berkata...

Hi Sarah, I love your lively sense of humour, macham 'iron man', ha ha ha.
Have fun and keep a song in your heart, Lee.

Unknown berkata...

kak..ajar la anak2 iron baju sendiri..huhuhu

sarah-najwan berkata...

min--> saya mmg style gtu..sejak dulu iron baju pagi..huhu

sheera--> bagus kamu nih..tlg mak..

uncle lee--> tq again..

apik--> nok ajar kecik lagi apik wey..bahaya main nge api nih..

Izan Ishak berkata...

izan pernah jadi rajin, 1 almari siap digosok...tp sblm ada twin lah. skrg ni gosok baje pepagi je...sama lah kita...

misza berkata...

jenis tak suka iron baju. kalau beli pilih jenis kain yang tak perlu iron sgt. jadi iron tudung jer.

CIK TOM berkata...

ciktom suka iron byk2 terus la akak...hehe

ironwomen berkata...

nk senang ke????
anto je kat saye...saye amik upah iron bju rm1 sehelai...

1.Perkhidmatan menggosok pakaian seragam sekolah, pejabat, baju kurung dan sebagainya.

2.Hujung minggu (jumaat, sabtu, ahad)

3.hanger kena bwk sendiri la...
nnt kene caj lain plak,hehehehe

4.beralamat di taman sri rampai wangsa maju-berdekatan alpha angel

5. pape boley cntact saye di talian:0102254661