selamat datang

My Life , Love & HERBALIFE - TERKINI

Isnin, 8 November 2010

^ MAINAN TIDUR ~ ZZZzzzZzz ^

salam pagi isnin
harap2 semua berada dalam keadaan ceria
berada dalam keadaan semangat untuk minggu baru
saya begitu bersemangat
semangat untuk bekerja
memandangkan ada beberapa kerja
yang perlu dibereskan..tapi sebelum itu..kita blogging jap..panas enjin..hehe
sebelum bermula cuti sekolah

hari ini kita stori mori
tentang mainan tidur a.k.a MIMPI
uolls biasakan mengalami mainan tidur ini..



bercakap tentang mimpi
macam2 yang boleh diceritakan
paling takut masa kecil2 mimpi tentang hantu
jika malam sebelum tidur tengok cerita hantu
malam itu..konpom mimpi hantu..betul tak?
kalau saya betul..hehe..takut wey..

tapi sekarang..sejak sudah jadi mak budak
mimpi yang paling menakutkan saya ialah
mimpi my lovely hubby...kawin dua
sampai saya menangis2 dalam dua situasi
satu dalam mimpi dan apabila saya sedar..ada air mata wey...
hebat betul penangan mimpi laki kawin dua nih...huhu
nasib baik mimpi..hehe

tapi sekarang macam jarang2 aje mimpi
saya lupalah sama ada mimpi ke tidak
mungkin sebab kita penat sangat mengurus anak4 dan rumah tangga
tidur pom..main letak kepala..dan tidurrrr

yang saya tak menahan
jika anak4 saya bermimpi ++ mengigau kot
sampai abis naik kaki tangan macam sepak bola pun ada..
dengan mulut yang bercakap2
tapi saya dan suami tak faham sepatah hape...
penangan bermain lasak dan aktif sebelum tidur..huhu
sampai kita terkejut...ingat ke hape..rupanya mengigau..hehe

jadi..sebelum tidur..
amalkan bacaan surah2 yang baik
yang sesuai diamalkan sebelum tidur
ini untuk mengelakkan gangguan daripada iblis dan syaitan..
mimpi pun yang baik2 aje..seperti mimpi sungai atau banjir
sebab orang cakap mimpi begitu..ada rezeki nak masyukkkk..
betul atau tak..wallahualam..
jangan percaya yer..mungkin berkebetulan sahaja..hehe..

p/s: ...jangan tidur semasa bekerja yer...ada BOSS kat belakang tuuuuu...

13 Rajin Komen:

Cma Shiema berkata...

mimpi hubby kawen 2??oh..tidak..
cma mlm td mimpi lemas kat laut..

gnesop.com berkata...

mimpi hanya mainan tidur..
tp kalau mimpi yg best2 best juga.. :)

Amy Syaquena berkata...

salam..

mimpi hubby kawen lain , ei mesti takutkan... amy selalu mimpi rumah buruk dan mimpi tue kerap sangat sampaikan amy jadi takut..

En iLham berkata...

haha
mimpi kawen 2 tu sy tak penah cikgu
tapi mimpi kawen tu banyak kali lah jugak
haha

AngahSayang2314 berkata...

kadang2 tue terjebak gak hehehe tiba2 ngntuk tido jerrrr hehehee

sarah-najwan berkata...

cma--> mimpi lemas lak..ada air tu..hehe..rezeki nk masuk..jgn caya eh...

gnesop--> hehe..

amy-->kalu gtu..kene pi berubat jugak amy..minta2 air tawar ke..mimpi gtu..ganggu tido..

syamil--> kamu dah nak kene kawin tu..hehe

angah-->hahahaha...

diana berkata...

saya pernah mimpi mak saya meninggal..
dalam mimpi tu saya menangis macam budak kecik.sampai suami kejutkan ..tersedar je terus saya menangis..
tu dalam mimpi..kalau jadi betul2 mcam mana la saya nak hadapi..tak bersedia lagi untuk semua tu..

Zaidah berkata...

janganlah sarah dijauhkan mimpi asben kawin dua atau lebih...tapi mimpi tu semua mainan tidur

sarah-najwan berkata...

diana--> org ckp jika kita mimpi org tu mati..dia akan sihat sejahtera..jgn bimbang..

zaidah--> itulah..mimpi mainan tdo je..

Ati Masrif berkata...

mimpi hubby kahwin...ha ..sebelum ni mesti ada sembang2 atau pk2 bab tu tak...hahaha

Tomato Gurl's Life berkata...

ciktom pernah mimpi tomen lawan ngan raksasa..haha

MamaYatie berkata...

kdg2 ada mimpi yg membawa maksud tersirat..apa2 pun mesti baca doa & 3 qul sblm tido...

sarah-najwan berkata...

ati--> ye kot..hehe

ciktom--> olololol...ni mesti kaki tangan gerak abis mcm anak2 akak..lalalala..sebab otomen dok fire2 kan..

mamayatie--> yg tu betul kot..