selamat datang

My Life , Love & HERBALIFE - TERKINI

Khamis, 11 November 2010

^ PERSIAPAN RAYA KORBAN... ^

salam semua..
lambat sedikit bersiaran
kerana saya menghadiri meting..seharian tadi
esok pom sama sehinggalah sabtu dan ahad..huhu
mende meting tu???..hehe

selang beberapa hari lagi..lebih kurang 5 hari lagi
kita semua akan menyambut hari raya korban a.k.a raya haji
nampak kita macam kureng bercerita yer..
raya haji berbanding raya puasa
kenapa yer?

jika masa hendak raya puasa dulu
kebanyakan kita dapat membaca
suasana kita semua hendak menyambut hari raya berkenaan
rata2 bercerita..semangatnya hendak menyambut hari raya
membeli baju2 raya
membeli kuih2 raya
bercerita balik raya ke mana..
dan macam2 lagi

tapi..suasana hendak hari raya haji ini..
nampak macam biasa aje..
tadi..masa rehat sekejap..
sempat saya dan kawan meround2 KP..
suasana dalam pasar raya itu biasa2 aje..

jika raya puasa..mesti kedengaran lagu2 rayakan..
suasana meriah aje..
lainnya suasana hendak menyambut raya haji..

tapi..yang saya pasti..suasana raya haji
akan meriah apabila tiba harinya
hari kita melakukan korban...betul kan..
jika di kelantan gak..meriah wey....abis tumbe lembu kene korbea..

jadi..sama2lah kita semua berkorban
tidak kira dari segi masa, tenaga, material
untuk kualiti hidup kita..

"SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA KORBAN"

p/s:...raya ni beli baju raya anak4 aje..mak ayah..pakai baju lama..hehe..

21 Rajin Komen:

Ciklinn berkata...

laju jer ko yer mek nak beraya haji... kelik kelate ko?

HoneyvsBee berkata...

A'ah mcm tk sambut je kat kl ni, bee tk balik kpg. .org cini tk smbut raya korban sal tu tkde cerita. .huhu. .nanti pergi tlg kat surau je. .

Cma Shiema berkata...

selamat hr raye hj jugok yer..
moh kite g korban lembuu bbyk..he3..(pitam nengok lembu kene sembelih)<_>

sweetsal berkata...

kt sini raya haji tak meriah sgt, tak macam raya posa..semua sibuk2 nk balik kpg..akak kena keja kut masa raya tu..sedihnya..huhu

diana berkata...

kalau kat perak tak meriah pun.
tapi raya haji tahun ni saya balik kedah..
kat kedah memang meriah la..
orang2 muda ni beraya samapi ke malam.
juadah pun sama macam hari raya puasa..
tak dak yang kurang..
duit raya tetap ada..
klau ada jiran2 yang buat korban lagi la best..

Ati Masrif berkata...

raya haji tak balik kampung..huhu ..sedih
raya haji pun beli bj baru..hebat tu

sarah-najwan berkata...

ciklinn: hehe..ambo kelik klate ari selaso deh..korbea2..

bee:oooo gtu..kn raya tu..

cma:akak mmg xle tgk dulu lgi..ngeriiiii..

kaksweetsal:lgi syahdu kene keje...sabar kak..

diana:kalu klate mmmg meriah..sama cam raya posa..jln pom jemmmm...

ati:belilah jugok..walau selai baju..hihi

HoneyvsBee berkata...

Entah,dulu masa mula2 behijrah bee masak byk kat umah kat kl,tp tkde sape dtg. .huh3. .so da tk yah smbut la. .dah 8 thn memang tkde sape pun beriya nyambut,dowg wat kt surau je, tp kalau kt kpg meriah. .cuma cuti abg pendek tk dpt r balik. .

HoneyvsBee berkata...

Entah,dulu masa mula2 behijrah bee masak byk kat umah kat kl,tp tkde sape dtg. .huh3. .so da tk yah smbut la. .dah 8 thn memang tkde sape pun beriya nyambut,dowg wat kt surau je, tp kalau kt kpg meriah. .cuma cuti abg pendek tk dpt r balik. .

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr berkata...

GKSB da exam 19hb so xleh nak enjoy sgt...

tu pon tak tentu lagi nak balik raya ke x


LATEST ENTRY

BLOG TERBANG TINGGI-TINGGI MEMANG CELAKA?"

DRAMA MELAYU DAH TAK MACAM DULU LAGI?"

sarah-najwan berkata...

bee--> gtulah kat bandarkan..xpe..slmt mnyambutnya..

gadis-->good luck utk exam..stadi smart deh..

SYaMiLa berkata...

tk sabar nak raya ni...nak balik kelate... ;-)

cha berkata...

salam aidiladha buat akak sekeluarga juga. bagi kita, sama meriahnya kak. balik kampung, baju raya, cuma kuih2 raya je la yg takde :D

apik pehe berkata...

diorg x rase lg beraya haji kt k;ate tu kak..huhuhu..

kak balik late dop?kalu balik..apik nk tumpang..hehe

Yasminhamid berkata...

kalau tak ada aral.. balik beraya kat perak...

sarah-najwan berkata...

syamila--> slmt mnyambur jugak..maghi blik klate..

cha--> ooo.baguslah..sama meriah..akak kat klate meme meriah..

apik--> hehe..balik jugok..nk tupe..tggu tepi highway..heheh

min-->blik perak ek..slmt mnyambut hari raya haji...

Izan Ishak berkata...

seronok kak balik kelate deh.
kami tahun ni buat family day skli sempena raya haji~~ ada juga tumbang kambing n lembu~

mama rifQy berkata...

me tak tau nak prepare ape..hikhikk..baju?pakai aje yg raya baru nih..hehhehe

sarah-najwan berkata...

izan-->xpelah..rasa gak tumabng ekmbu tu..musti meriah

na_mamaiqy-->hhee..baju raya dulu musti baru lgi...pkai aje..akak pom sama jugak..

Robot | Sakti berkata...

sedih betol tak dapat balik beraya tahun ni.cuti hanya sehari.

+____+

Post Terbaru Orang Kita Suka Berangan

Gayahspears berkata...

selamat hari raye korban~
yahooo.. akak!!! gayah x sabo nak balik johor!!! rindu kg halaman :(