selamat datang

My Life , Love & HERBALIFE - TERKINI

Isnin, 15 November 2010

^ KASUT OH KASUT ^

salam semua
ecece..entry malam2 la puloks..
esok sudah hendak balik kampung
sempena raya haji..

kan sudah hendak raya..
sudah beli kasut baru ke?
baju raya sudah pasti dijahitkan?
aikkk...pakai baju raya puasa?
tak kisahlah..janji uolls bahagia

saya selalu amalkan prinsip
baju raya= baju kerja--> bukan yang uniform tau..hehe
di kampung kita
tak ada orang pernah nampak kita pakai baju kerjakan
melainkan..rakan setugas kita..satu kampung asalnya dengan kita
jaranglah..

saya tak hendak bercerita pasal baju
sebab sudah selalu distori mori
jom kita cerita pasal kasut
kasut yang menjadi pilihan uolls..
kasut atau sendal atau selipar aje??

saya hanya memakai kasut
ketika waktu rasmi sahaja iaitu time kerja @ sekolah
lain2 waktu..selipar aje..hehe
sendal kurang minat
begitu juga dengan ala-ala kasut
iaitu yang tidak tertutup penuh
tapi tumit hanya 1/2 inci sahaja
ada yang minat sampai 3 inci..mak aiihhh...
sakit pinggangku..
ala-ala cat walking itu..no no no..
terpeleok kang saya nanti sebab tak biasa pakai..manyak malu seyhhh...

ada sesetengah orang suka memakai
kasut yg bertumit tinggi
mungkin mereka selesa begitu
saya tak boleh dan tak biasa sebab seksa bagi kaki dan pergerakan saya

saya suka kasut yang simple seperti ini
[gambar disnap dr google]
boleh pegi kerja atau santai2..
uolls macamane yer..


tak kira lelaki atau wanita
kasut juga antara koleksi yang berharga
tu pasal ada yang sanggup berhabis beratus ringgit
semata2 kasut idaman..hehe

p/s: raya nanti...selesa selipar kot sebab musim tengkujuh...hujannnnn...

14 Rajin Komen:

biskut berkata...

kasut comei macam kasut wanita jepun pakai kimono.

♥Leily|Ummi Alya Husna♥ berkata...

salam kenal mama sarah- najwan,
saya pn suke pakai kasut gitu wlpn dh diri ni kategori pendek..
huuhuh, tak reti la nk pakai high heel.. jln huyung hayang nnti..
hihihi, dibuatnyer terpeleot.. maluuu!!!

suzie rahman berkata...

hihi comel.tp kaki suzie xsesuai,nmpk gemuk.hihi

En iLham berkata...

sy suke pakai selipar je pg mane2.
hehe
tak suke pakai kasut walaupun ade banyak kasut.
nak masuk lab baru pakai kasut
pegi kuliah pun pakai selipar je
haha

diana berkata...

masa saya kerja dulu pakai kasut..
tutup penuh..
dengan stokin sekali..
hehhe...
kadang2 berhuhahuha dengan kawan2 pun pakai kasut..kadang2 pakai jugak yang bertumit2 ni..
bila dah kawen tumit kasut semua 2inci..yang 3 inci ada 2 pasang je.
tu pun 3,4 kali je pakai.
sendal yang tak bertumit ni pakai pi kedai dekat2 umah ni ja.nak makan2 kat warung pakai yang rendah2 ja..ajer giler nak makan roti canai pakai tumit tinggi??
hhahah

Solihin Zubir berkata...

raya haji kali nie sy pakai kasut tumit tinggi.. haha..

cikgu isza berkata...

dah tak mampu pakkai kasut tinggi dah..
kena slim dulu..
:)

Kalamhati berkata...

hehe kaki saya tak masuk pkai kasut kiut cemtu..saya biasa pakai kasut hitam tumit yg tebal sket cem tumit kasut lelaki..sebab rasa selesa..dan brand tertentu je yg kaki sy boleh terima..huhu ngada btol kaki ni..

brand paling serasi Alain Delon..siap boleh pakai smpi 2 tahun..mahal sket pun berbaloi sbb bleh pakai lama..

Bee @ honeyvsbee berkata...

saya tak boleh pakai kasut tak bertumit tak biase slipper pun tinggi jugak... kak bee tag akak join contest jom http://honeyvsbee.blogspot.com/2010/11/saya-suka-gambar-ni-sebab.htmljoin

sarah-najwan berkata...

biskut--> try pkai kasut ngan kimono tu gak..lambt nk smpai sb lemah lembut sgt..

leily--> tq singgah..saya pom sama..xpndai pkai high heel..hehe

suzie--> ye ke..sme kasut sesuai dik utk sme org..

syamil--> a'ah..saya perasan kamu suka berselipar..bukn selipar jepun xpe..

diana--> awak mmg minat high heel..xpe..jika da biasa..no hal utk pkai dan jln2..atau pi mkn roti canai pom..

solihin--> hahhaa..jgn buat lawak raya2 ni..

cikgu isza--> kene slim eh..bolehlah tu ..diet2..

kalam--> kasut gtu mmg selesa..tapi akak mmg suka yg simple cam kat atah tu..ringan je jln..cepat pulak tu..

bee--> minat high heel jugk bee yer..nati akk tgk..dah lama xjoin contest2 nih..tq krn tagged

noor berkata...

salam mama
tak berapa suka sgt pakai kasut..pegi keje jer pakai..jln2 slesa pakai sandal jer

Ati Masrif berkata...

salam sarah.
seronok semua tapi kami pula dilanda musibah..tolong doakan utk anak ati yer.TQ

Izan Ishak berkata...

izan suka pakai sandal je yg tak tinggi sgt. dgn anak kecik yg sgt aktif senang nak kejar dorg kalau nak lari. kasut tinggi? dah lam ditinggalkan...huhu~

Tomato Gurl's Life berkata...

betul2...cik tom pun suka kasut yg simple cam dalam pic tue..selesa nak pakai kan akak?