selamat datang

My Life , Love & HERBALIFE - TERKINI

Khamis, 2 Jun 2011

*TIDUR BERDENGKUR*

Assalamualaikum
selamat malam semua
sudah ada yang mahu ketiduran ka?
awal lagi ni..hehehe

uolls tidur berdengkur ka?
tak kan hendak mengakukan..hehe
tapi semua orang tak mahu tidur berdengkur
disebabkan masa tidur kita tak sedar
mana tahu kita berdengkur atau tak

jika ada kawan kita tidur berdengkur
eloklah dikejutkan..bukan apa..
kita pun boleh lena selepas itu..huhu

saya ada membaca sebuah majalah
cara-cara untuk elakkan berdengkur

1. menggunakan pelekat hidung semasa tidur--> ada eh?..hehe

2. tidur mengereng di atas rusuk kanan yang membuat jantung bebas
    daripada tekanan dan membantu berfungsi dengan lancar

3. elakkan tidur secara terlentang

cara-cara itu boleh diaplikasi
tapi yang pasti jika kita letih atau penat
mungkin akan berdengkurkan..hehe
hurmmm..tak tahulah guaner

p/s: minda kena tenang jika hendak tidur..minum air suam dulu deh!!

13 Rajin Komen:

Acik Erna berkata...

kita tak tau kita tidur berdengkur ke tidak..kena tanaya orang sebelah..he he
kadang2 kalau terlalu letih..mungkin berbunyi jugak kan..

Nur Hawa Mohd Zin berkata...

family belah abah awe mmg tido berdengkur dan kalu ramai-ramai berkumpul..berlawan-lawan dengkur nye kak

apik pehe berkata...

betol kak..kalo dah letih tu...kompem2 akan berdengkur..hehe

Azlan Hasan berkata...

untuk para isteri..kluhusband tetap tido berdengkur..kita tanam je laa sifat positif dgn berkata "at least dia tido kat umah ngan aku dari tido ngan betina lain"..hahaha

Regards,
-Strider-

azieazah berkata...

Kak Azie pernah baca, orang tidor berdengkur ni kerana tenggorok mereka sempit. Lebih kurang gitulah...

tapi 3 petua itu semua betul. Memang tidor ngereng, dapat kurangkan dengkuran. Plaster hidung tu memang dah banyak jual sekarang ni. Kat farmasi memang ada. Untuk kanak-kanak pun dah ada sekarang ni...


Terimakasih duhai Bidan Piah...!

munna berkata...

munna suka laga gigi masa tidur...

diana berkata...

bila dah tidur memang tak sedar dah
telentang ka,tergolek ka...
hahahha...

farah fauzi berkata...

klu penat maybe berdengkur kot..hehe...

eiela berkata...

tak taulah berdengkur ke tak, harapnya janganlah.. tapi ayah mmg tidur berdengkur, tak kira siang ke malam. Kalau siang saya dok gelak2 lg dgn mak, siap kata bunyi lorilah, ape lah. hehe

Latest Entri :
Sayang Pada Lelaki dan Perempuan

sarah-najwan berkata...

kak erna:
huhu..org sebelah angguk kot..hahhaa..letih tuuuu..hehehe

awe:
hahhaa..mesti mcm2 bunyi yg menusuk jiwa..nak tidu konpom xlena..hehe

apik:
hehe..gtu blakow kot..xletih pun dnegkur..guaner tu??

azlan:

hahhaa..ye la tu..

kak azie:
hehe..dlm perubatan ada diterangkn..saya pun xpasti..
saya baru tau sal plaster tu..hehe

munna:
alahai..munna mcm adik akak..berkeriut bunyinya..huhu

diana:
hahhaa..ye la kan..da tidur..xkaba apa..hehe

farah:
betul..kita kan penat bekerja seharian..

eiela:
hahhaa..kejutlah ayah tu..kdg2 tgk org berdengkur cam susah nk napas ajo..

puanbee berkata...

suami bee tersayam kuat dengkur dah biasa dah

bersama kak Es berkata...

ada sarah jual pengapit hidung tu hahaha...kak Es tgk kat farmasi nak elak dengkur.

nak gelak pun ada.

Tapi anak2 kak es dulu teruk berdengkur sampai hampir2 tak boleh nafas. bila pi check tonsil besar so operate buang. sekarang dah tak dengkur lagi..

CIK TOM berkata...

rsnye kl letih mmg tidur berdengkur...tp kita sendiri xkan sedar yg kita tdo berdengkur..hhuhu