selamat datang

My Life , Love & HERBALIFE - TERKINI

Rabu, 29 Jun 2011

*MAAFKANLAH DIA*

Assalamualaikum
selamat pagi semua

adakah uolls seorang PEMAAF?
iaitu mudah memaafkan orang
yang telah melukakan hati kita

bagi saya tiada susahnya
untuk memaafkan kesalahan orang lain
andai orang itu sudah mengaku kesalahan
dan sudah insaf atau menyedari dirinya bersalah

tapi adakah ikhlas seseorang itu
meminta maaf dari orang lain?
kita pasti tak kisahkan
sama ada orang yang bersalah itu
ikhlas atau tidak ketika  meminta maaf

yang PENTINGnya
kita yang memaafkan itu
hendaklah ikhlas dari tulus hati kita
dengan harapan kita
agar yang meminta maaf itu juga ikhlas

bagi sesetengah orang
memaafkan amat mudah
tapi melupakan peristiwa itu
amatlah payah..betul tak?
luka sudah sembuh
namun parut tetap ada

"MAAFKAN SAYA KERANA KELAJUAN BERUKBEN SAYA SEPERTI GAMBAR DI BAWAH"

**kredit to google**

p/s: entry ini tiada kaitan dengan sesiapa-->sekadar pandangan ^__^

33 Rajin Komen:

suri solehah berkata...

memang..boleh memaafkan..tapi parut tetap ada..tambahan kalau kesilapan yang berulang...dan tampa permohonan maaf..cuma diri sendiri yg cuba memaafkan..

Lydia Miza(Aidyl Azim) berkata...

hihi...saya juga minta maaf kerana jarang lawat akak.beruk ben saya juga dah macam siput...tp bkn siput babi..siput sedut lor..haha

~ yus ~ berkata...

setuju dengan suri..:)

Zue AnnaLeeya berkata...

klu dia ikhlas memohon maaf, kita akan cuba seikhlas hati memaafkn...
memaafkan adalah yg lebih baik kan???

lanung5566photography berkata...

suke trngok siput tu....hihihi :)

Kakzakie berkata...

Tepat kata cikgu biar sudah dimaafkan namum parut tetap ada. Walau dipujuk-pujuk hati agar melupakan tapi kotak minda sebab masih waras mestilah susah nak lupa...

Mama Zara berkata...

biasanya kalau orang mintak maaf, senang je kita nak maafkan.

tapi kalau mintak maaf pon dgn terpaksa...sorry la kan...hihihi

kakcik berkata...

Sebenarnya memang lebih mudah memaafkan dari melupakan...

ieda berkata...

setuju kak ..
kita kena tahu kita juga insan yg lemah dan x sempurna , semua org ..

jadi maaf memaafi adalah seauatu yg indah sebenarnya .. insyaallah kita akan cuba perbaiki kerana hidup ini adalah utk belajar dari pengalaman dan kelemahan diri kita .. :)

zaidah berkata...

klu bleh memang kita nak jadik seorang pemaaf...macam cikgu kata nak lupakan kisah lama memang sukar walaupun telah sembuh parutnyer masih kekal...

Cheq Sue berkata...

he he he...
saya lak mudah memaafkan, tapi payah nak lupakan...
boleh gitu?

diana berkata...

saya mudah mintak maaf..
tambah2 kat orang yang saya tak kenal..
hehehh..kalau orang yang saya kenal rapat dan saya tau perangai dia mcm mana saya tak kan minta maaf kecuali itu salah saya..klau salah dia,buat apa saya nak minta maaf kan??

Hanis Azla berkata...

maaf itu dendam yg terindah. tp yg terindah itu yg susah kita nak dapat.. selalu tak terbuat rasanya..

hyazz berkata...

maaf...susah tu

Solihin Zubir berkata...

org yg memaafkan lebih mulia drp org yg meminta maaf..

eiela berkata...

memaafkan memang senang cuma melupakan maybe susah. cuba jugak buat-buat dan sentiasa berwaspada.

Latest Entri :
Pengalaman Berharga Sepanjang Perjalanan Israk Mikraj

ajumohit berkata...

maaf itu mudah, tp hati terguris susah nk disembuhkan hehehhe

munna berkata...

mmg mudah kita memaafkan ...tapi kesan parut tu susah kita nak kikis kan kak....

MamaEma berkata...

maaaf itu ada..tp nak baik seperti dulu mmemang tak bolehlah..

Mama Kembar 3 berkata...

agreed, to forgive is the easy part, but to forget is the hardest. skali terluka selamanya ku kenang, chewah! ;-)

Yasminhamid berkata...

biasanya saya akan maafkan mereka.. tetapi saya akan sentiasa inagt apa yg diorang dah buat kat saya...

cikgu isza berkata...

maaf.. satu perkataan yang diberi tapi penjelasannya sudah ke dipenuhi?

anitaare berkata...

sedangkan Nabi maafkan umat..

Amy Syaquena berkata...

J kak , amy salah ke betul ke amy akan minta maaf even kalau orang buat salah pun x minta maaf amy akan maafkan tapi lepas pada tue beringat la x nak terkena lagi dan dah tahu sikap dia macam mane..

MamaYatie berkata...

memaafkan jalan terbaik..cuma adakalanya perlukan masa utk redakan kesakitan..baru dpt memaafkan dgn hati yg ikhlas

Papa Mifz berkata...

saya kalo dah tau salah saya cepat2 akan mintak maaf...kalo x hati x tenteram...

kayzie berkata...

easy to forgive but hard to forget..ngeh2..

apik pehe berkata...

kak ni mesti donlod citer banyak kn..sbb tu bandwith cepat abes..hehehe

Kalamhati berkata...

entry yg tepat dgn situasi yg tgh ambo alami loni..
huhu

exora berkata...

kemaafan dendam yg terindah..bak kata Aishah..memaafkan org stu ketenangan..bgtu jg meminta maaf dr org..

Sitisifir10 berkata...

Bila dimaafkan terasa kelegaannya.. itu yg dikatakan kemaafan dendam yang terindah :))

Azlan Hasan berkata...

saya each way senang..nak mintak maaf senang nak maafkan org pun senang but sometimes its depend on the situation..hehe

Regards,
-Strider-

♥cmª shIemª♥ berkata...

hohoh..berukband kita sama lah kak...
huhu..