selamat datang

My Life , Love & HERBALIFE - TERKINI

Jumaat, 10 Jun 2011

*AKSI BERANI*

Assalamualaikum
selamat pagi semua
selamat pagi jumaat yang mulia

pagi-pagi jumaat yang dingin ini
bukak stori dengan aksi berani sikit
aksi yang tak pernah dilakukan
atau dibuat oleh 3 hero saya
sebelum-sebelum ini

inilah aksinya:

selalunya jika balik kampung
3 hero hanya beraksi bawah pokok
tapi kali ini saya sendiri pun terkezut
menjerit la jugak sebab takut jatuhkan
3 hero tak biasa buat begitu
2 sepupu dia tu tak apalah
sebab sudah biasa..

tapi nampak macam okey ajo
lagi pula pokok itu sangat rendang
takut silap haribulan ajo..huhu

itulahkan anak-anak saya
tak pernah terdedah dengan hal begini
jika anak-anak yang dok di kampung
memang terer bab begini
kat rumah saya di kuantan mana ada pokok besar
paling tinggi ada la pokoks bunga ajo..huhu

p/s: ini auto publish sebab umah MIL FIL..line zero!!..huhu

24 Rajin Komen:

kakcik berkata...

Ibunya tak ikut panjat sekali ke? :)

- GC - berkata...

eh, saya budak kampung. seronoknya dapat panjat pokok. tapi jgn yang ada kerengga. grrrr..

Hanis Azla berkata...

pandai anak2 bujang akak sesuaikan diri.. balik kampung kena jadi org kampunglah sekali sekala.. he..he..

ieda berkata...

ADOIII balik kg panjant pokok lak huhuhu hati2 kak .. risau saya .. kalau x tinggi x per , leh kite joint .. :))

MamaEma berkata...

ibunya main buaian kat bwh poko tu...tu pasal tak join sekali..ahaks...

budak kg suka panjat pokok..budak bandar suka panjat bangunan....

seronok lagi duk kampung...

Lina berkata...

balik kg mmg seronok...ingat lg masa kecik2 panjat2 pokok ni mainan jer hehe

~ yus ~ berkata...

seronok tu kak. Panjat pokok, saya kecik2 selalu bila balik kampung mesti ada panjat pokot.

Bagus gak sekali sekala belajar kat, baru rasa macam orang kampung sikit..:)

Sofya berkata...

best tau dok atas pokok..
dulu kecik2 saya pun dok lepak2 sembang ngan kawan atas pokok rambutan.. time tu musim buah.. best tau sambil borak sambil makan buah rambutan fresh..

Kakzakie berkata...

Cantik benar mereka bergaya cikgu. Kalau jadi ibu tengok memang takut tapi mereka tak ada rasa apa. Relex je....

Sukalah kakak tengok mereka...

Ati Masrif berkata...

dah namakan hero ..cikgu
bila lg nk rasa pengalaman gitew :)

Nur Hawa Mohd Zin berkata...

lama tak panjat pokok kak..heheh...pokok yang kami panjat waktu kecik2 dah kena tebang :)

diana berkata...

sikit hari lagi mek sarah pun dok atas tu sekali la..
hahhahh

Mama Kembar 3 berkata...

budak jantan harus laa pandai panjat pokok ;-)

mama kecik kecik dulu slaaalu panjat pokok bila balik kampung, dah kawan ngan budak jantan semuanya, ikut laa buat aktiviti yg sama hehehe

Kalamhati berkata...

huhu ayam bandar nga ayam kampung lain..
abang ambo sokmo banding gitu ko anak2 dia kalu kelik kampung..hehe

munna berkata...

jangankan anak2..en abg munna klu balik kampung je mulalah jadi tarzan panjat pokok buah...

makdara TERdiva berkata...

rebina boys yg duduk kg pun x pnah pjt pokok sbb pokok2 sume tinggi

yg ada cuma pokok durian..berani???

ShErA berkata...

teringat masa kecik - kecik dulu suka panjat pokok rambutan belakang rumah nenek...

♥cmª shIemª♥ berkata...

kanak2 ribena yg riang..bior je meka riang gembira..akak kene pantau je..

Rozuan Ismail berkata...

ini mesti mak nya suka panjat jugak masa kecik2 ni.

Papa Mifz berkata...

nama pun budak laki eh kak...walau mcm mana pun dorang akan cuba bila tgk sepupu dorang leh buat...hehe

eelobor berkata...

biasalah tuh, baru namanya anak lelaki

ajwa berkata...

Bestnyer panjat pokok, lagi best kalu pokok buah2an berbuah lebat. Pokok rambutan ker, pokok jambu ker.. pokok mangga... masa kecik mamawana ni suka dok sehari suntuk atas pokok rambutan and jambu air.. kenyang sampai tak makan nasi... nasib bek pokok pisang tak leh panjat... kalu tak jadi mangsa gak... hohoho

apik pehe berkata...

hehehe..camtu la kak weh kalu duk kapong..hehehe..tapi biarlah anak2 rasa..bukannyer selalu..hehe

senyumSOYA berkata...

dah lme tinggal zamn onjt pokok.. dulu legend ukah pokok..hihihihi