selamat datang

My Life , Love & HERBALIFE - TERKINI

Jumaat, 24 Jun 2011

*ANAK KEMBAR*

Assalamualaikum
selamat petang semua

uolls ada anak kembar?
teringin untuk dapatkan anak kembar?
eh..eh..saya bukan hendak bagi petua..hehe
saya hendak bercerita sahaja

memang bertuahkan dapat anak kembar
saat menguruskan mereka masa kecil
memanglah tidak sama dengan yang seorang anak
jika saya..seorang anak pom..alahai masa pantang itew..hehe

tapi jika sudah besar
nampak begitu comel
kalau pegi mana-mana
pasti nenjadi tumpuan
maklumlah sama wajahnya
subhanallah~

melihat anak kembar ini
saya teringat masa saya budak-budak dahulu
"jangan makan pisang kembar dua"
nanti beranak kembar
ada ka gitu??
kita pun takutlah
maka pisang kembar itu tidak dimakan
dibuang begitu ajo
kenapa eh orang tua cakap begitu?
sampai sekarang saya pelik
apa logiknya?

p/s: maharaja lawak malam ni..tapi saya xde citra..huhu

24 Rajin Komen:

ShErA berkata...

kenapa ye kak tak boleh makan pisang kembar dua? tertanya - tanya jgk ni...

kakcik berkata...

Kakcik ada adik kembar (kedua2nya perempuan), tapi kakcik tidak sempat mengenali mereka, kerana mereka 'diambil kembali' sebaik sahaja dilahirkan.

Acik Erna berkata...

sarah-najwan.arwah mak mertua kembar..tapi anak dan cucu cucunya tak de sorang pun kembar..kalau tidak..ada can jugak akak kan..dulu la..sekarang dah terlewat..he he..

suri solehah berkata...

agak2nya pisang dulu susah nak dapat tak..jadinya makan yg banyak bagi kat org tua..huhu
saya pernah dikurnia kembar dua..tapi tak sempat lahir,, saya keguguran..masa berpindah randah tahun lepas..teringat lagi masa scan doktor tunjuk dua kantung..huhu

diana berkata...

saya dulu masa mengandung teringin sangt nak anak kembar.
tapi bila keluar sorang pun tak larat nak jaga...
hehheeh...

makdara TERdiva berkata...

teringin gak nak kembar..tp takde gen kembar..camne???


tengok maharaja lawak kat utube jerr....tsk..tsk...

ajumohit berkata...

pakej kan klu dpt kembar dan jantina lain2..indahnya dunia hhehhe

ieda berkata...

aah kak selalu gak dgr org tua2 cakap mcm tuu :) kita dgr kan je .. nak kaji kenapa susah gak .. kebanyakan mereka dah x der nak tanye ekekke :)

saya ada gen kembar kak sbb kakak saya kembar ngan arwah abang .. sepupu saya pun lahirkan kembar lelaki perempuan .. kira gen kami nie gen kembar lelaki dan perempuan :))

Izan Ishak berkata...

baru2 ni kat umah MIL adalah sesisir pisang atas meja masa kami balik. bila si kembar nmpk, terus je nak makan. cepat2 MIL amik... ehhh.... jangan makan ni! konfius jgk smpai skrg napa takleh makan...

mmg seronok dpt anak kembar kak... bukan semua org dpt rasa pengalaman macam kan.

Sofya berkata...

dgr2 juga camtu..
tapi member saya ni dah tahu tapi mmg kalau jumpa yg kembar2 xkira pisang ka telur ka.. mesti dia makan katanya nt dia nak dpt anak kembar tapi sehingga hari ni.. belumlah lagi dia dapat anak kembar.. kita yg rancang tuhan yg tentukan..
:) saya pun xda astro warna.. xpa k 12 mlm leh tgk kat guatv.com he3

apik pehe berkata...

hehehe..orang2 tua ada banyak pantang pasla kembar ni..hehehe..

kak weh..apik kena tubik kedai makan malam ni sebab nk tengok maharaja lawak..heehe

Aiman Ariffin berkata...

HAHA I would die to have twins! ahhhhh nak nak nak haha :p

Nurul Jannah berkata...

bestnyee kak..sy tingin nak adek kembar,,huhu

zarazueyin berkata...

sy suka sgt anak kembar
ingtkn nk bg tips....hehe
ops...blum kawen lg...huhu

♥cmª shIemª♥ berkata...

huhu..dulu teringin jugak nk anak kembar...tp fikir2 balik..adeh..penat rasenye nk menjaga mereka..apepun,rezeki allah yg tentukan..
mmg tabik springggg la kat ibu yg ada twins..bukan semua ibu bole handle...kan3...

pasal pntang larang tu,mk cma pun ade pesan,,katenya x nak jadi kembar siam melekat..

Amy Syaquena berkata...

kak jangan kata kembar sorang pun x merasa lagi kak huhuhu...

puanbee berkata...

haha bee pun ade jugak prg cakap gitu benda2 berkembar semua tk makan.. padahal nk jugak ank kembar hhee..

akk nk tengok maharaja lawak mai ler blog saye...

Azlan Hasan berkata...

mungkin sebabb pisang yang kembar tu harus di share dengan orang lain yang memerlukan..hehehe

p/s: tgk kedai mamak jer kak..sure ramai yang pasang mlm nie..hahaha

Regards,
-Strider-

Kakzakie berkata...

Kalau dapat kembar siapa tak suka. Sekali dah dapat dua.

Keluarga kakak tak ada pantang makan pisang double tu sebab dulu bapak kakak ada kebun pisang. Selalu dah jumpa dan selalu makan tapi tak ada sorang pun ada anak kembar:)

Ati Masrif berkata...

samolah

takut ..pasai takut anak
tu melekat mcm pisang tu :)

SYaMiLa berkata...

sya teringin nak anak kembar...pernah gak makan pisang kembar..tp tk dpat pun kembar..he3

Nur Hawa Mohd Zin berkata...

eh kalu gitu...awe nak makan pisang kembar banyak2 la kak..heheh

Lydia Miza(Aidyl Azim) berkata...

saya tak mahu dan tak mampu nak ada anak kembar sis..mana terlarat tgn saya ada 2 jek ni..hihi

Solihin Zubir berkata...

haha.. org tua, mmg camtu.. kdg2 pelik benor pntg larangnya..

mak sy mkn pisang kembar, boleh je lahir adik kembar sy.. heheh..