selamat datang

My Life , Love & HERBALIFE - TERKINI

Rabu, 29 Jun 2011

*SURAT DAN SMS | ZAMAN BERUBAH*

Assalamualaikum
selamat petang semua

zaman saya zaman tulis surat
zaman sekarang zaman SMS
budak-budak zaman sekarang
hendak tulis alamat
kat sampul surat pun-->terKIAL-KIAL
"tak biasa cikgu"..huhuhu

betapa nostalgianya saat menerima surat
terutama surat cinta kan..hahhahaha

ada kawan lak yang "JAHAT"
dia gi sembunyikan surat klasik itu
yang wajib sampai sepucuk seminggu
sedih wooooo...aparaaa punya kawan
tapi dia sengaja bergurau-gurau BEWOKS tu..hahhahaa

zaman saya dahulukala..alamak..macam tradisional sangat doh..hehe
bukan ada henpon canggih macam sekarang
budak-budak bercintun zaman sekarang
sikit-sikit SMS..sikit-sikit SMS..huhu
antara ayat SMS yang femes emes seperti ini:
"WAT PE"
"RINDU AWAK"
"D MKN LOM?"
[contoh SMS ni saya amik dari fb budak-budak rumaja]

begitu berbezakan antara zaman
masing-masing ada kelebihan sendiri
macam saya zaman surat
dan sekarang zaman SMS..hehe

jangan terjebak melampau
terhadap bahasa SMS sudah
pening kepala saya membacanya
setakat sikit-sikit tu bolehlah baca
kalau sudah terlampau..tak faham weh!!!!

p/s: suko guno loghat klate dale FB..hehehe..pis!!!!!

22 Rajin Komen:

Lydia Miza(Aidyl Azim) berkata...

kih3..jap lg saya sms sis...

slm sis..wat per tu,dah mkn ker lom?

zalin onceitalk berkata...

Teknologi dah semakin maju kak..biasa la tu..nnt cucu cicit akak ntah terdedah ngan teknologi lagi canggih agaknya..hihi..

~ yus ~ berkata...

betul2 kak...

zaman yus dah campur kot. Surat dah public phone..hehe.

Dulu bila pegi tempat surat tu, cari surat takde nama kita, sedih...huhu

Azlan Hasan berkata...

hehe..budak2 sendiri yang rugi..dulu time kakak saya sekolah saya selalu dapat upah jadi posmen..budak2 sekarang sebab da ade sms posmen sudah tidak digunakan lagi...hehe

Regards,
-Strider-

sweetsal berkata...

untung budak2 skrg, senang lenang tak pernah susah mcm zaman kita dulu, celik mata dh ada teknologi canggih..bertuahnya diaorang..

Yasminhamid berkata...

sempat merasa semuanya.. zaman belajar bercinta guna public phone. bila dah kawin.. husband posting kat pedalaman.. so. surat jer penghubungnya... zaman la ni sms la pulak.. hihihi..

ieda berkata...

tul tu kak .. zaman skrg puye bahasa mcm2 .. pening pun ada .. kdg2 tuu saya x paham kak apa yg cuba mereka sampaikan ..

dulu2 saya dan hubby main tepon2 .. nie bergayut sampai ke tgh mlm ekekek x call x sah .. winduu lah kononnn ekekek

Acik Erna berkata...

memang betul..satu hari akak mintak anak tuliskan sampul surat..tak sesusai lansung..suruh biat balik..
tak pernah buat jawabnya..

Citarasa Rinduan berkata...

Assalamualaikum..
rindunya dgn cerita mama sarah..
adeh....
sibuk benor ayu nie..

bab sms mmg banyak kebenaran...
tapi tak suka sgn sms budak2 zaman skrang..
tak paham..
hahaha

apik pehe berkata...

hehehe..tau takper kak..apik sempat lagi guna zaman surat menyurat..almaklum la takder duit nk pakai henset..hahaha..

tiap minggu duk tunggu surat biler la nak sampai

♥cmª shIemª♥ berkata...

nostalgia sungguh!!..cma pom rindu nk berutus surat ngan kwn2 luar daerah...huhuhuhuh...tp skrg ni,email jerrrrrr....

suri solehah berkata...

hehe..nostalgia tu..tp budak2 rumaja skrg ni rasa nya 25bjam duk main sms..kadang duk pikir apalah yg diceriterakan dlm sms tu dah pulak ringkasan tu yg tak paham

ajumohit berkata...

mmg betul2 berbeza kan...risau daku nk mhadapi saat2 anak2 daraku tu menginjak dewasa hehehe

Keputusan penempatan darjah satu sesi 2012

Zue AnnaLeeya berkata...

hahahah... sama mcm kak ieda...
gayut kt tepon mlm2....
maklumlah henpon takdok masa tuh... huhu....

Izan Ishak berkata...

betul tu kak...sume kalau boleh nak sesingkat mungkin. kita tulis panjang2...boleh org di sana balas 'k' saja.... sakit hati tau...

Mama Zara berkata...

ahaks...lama tak dengar gurau BEWOKS :)

Hanis Azla berkata...

kehadapan adindaku yang dirindui.. he..he.. klu dpt surat2 mcm tu skrg ni tentu feel semacam kan kak.. bahasa sms ni kdg2 saya tak brp faham nak membacanya.. klu taip sms pun sokmo tulis ejaan panjang..

diana berkata...

saya masa kecik rajin betul tulis surat..
bawak sampai ke besar..
sampai sekarang suka tulis surat..
tapi suami selalu kata..
"sms je la dia.."
heheh..
saya bukan tak suka sms tapi saya menaip lambat sangt..
terkial2 taip sms..
orang dah hantar 3,4 sms kat saya..
saya pulak 1 sms pun tak lepas lagi..

Eliza berkata...

Dari dulu lagi saya tak suka menulis surat. sms pun tulih pendek2 ajor bila terpakso...

Kenangan manis waktu sek. menengah...saya pernah ada secret admirer yg selalu hantar surat tapi tak pernah berbalas tau satu pun. hahaha..kejam ok.

Bila habis SPM saya bagi dia kaset tape suara saya menyanyi awak...apa jadi lepas tuh rahsiaaaaa...

MamaEma berkata...

teringat dulu tulis surat pakai huruf isyarat..rekalah A lagu mana B lagu mana... tok wi ore lain faham...hehehe

puanbee berkata...

lagi teruk pun ade kak sampai tk leh baca langsung dulu tulis surat bermadah berhelah lagi tu

ShErA berkata...

seronok balas - balas surat... setiap kali hantar surat mesti ternanti - nanti balasan... sekarang ni suka balas email pulak...