selamat datang

My Life , Love & HERBALIFE - TERKINI

Jumaat, 3 Jun 2011

*ANAK PAYAH MAKAN*

Assalamualaikum
sudah atau sedang sarapan?
saya sudah makan mee goreng basah!!
enaknya..ecececece

tapikan satu hal ajo
anak-anak uolls senang makan ke?
maksudnya setiap yang kita masak
mereka makan dengan selera sekali
bukan main paksa-paksa makan

saya mula-mula pujuk jugak
tapi kalau sudah banyak cekadaknya
mulalah hangeen!!!! adeh la..

hendak kata memilih tu tidak
tapi makan dalam kuantiti yang sedikit
badan pun macam keding ajo..huhu
mengalahkan orang  kebuluran!!!

saya kadang-kadang hairan
ada anak kawan saya itu
hari-hari belasah telur mata ajo
badannya-->kuss semangat tambunnya!!!
mungkin tengok genetik kot kan..hehe

saya ada juga bagi vitamin
untuk bagi selera makan
tapi itulah sekejap ajo
pastu selera kureng..huhu

tapi tidak jadi hal
asalkan anak-anak saya sihat sejahtera
cuma kalau lihat anak-anak yang chubby-chubby itu
geram ajoooo....hahhahaaa
tapi takut terobesiti pulakkan..huhu
keding pun susah..chubby pun susah
alahaiiiii!!!!

20 Rajin Komen:

- GC - berkata...

tak kisah la keding pun kak, janji sihat.. kalau chubby tapi obes, susah plak...

Nur Hawa Mohd Zin berkata...

kmi dulu waktu kecik mak bg appeton dan myk ikn..huhu

D_08 berkata...

awok anak yang sulong ni cukop payah nak makan nasik...... tapi Alhamdulilah....die suke makan Mi GOreng, Kotio Sup......aseikan bukan nasi....

sarah-najwan berkata...

gc:
tu la..kalu keding nati..org asik tanya aje..tak mkan ke..aduhaiiii..kalu obes lak..byk benau mkn eh..huhu

awe:
akak bg la apeton nge myk ikan tu..ok la kendian.xlalu pulak..huhu

D08:
xpa la gak nk mkn hak lain sumber karbohidrat tu..hehee..

Farah Shamsudin berkata...

Saya suka tgk baby yang berisi2 ni.. geram sangat!!

puanbee berkata...

anak2 bee peel depa suka makan , tapi kalau ada org lain dirumah atau balik kampung ke , kemana2 lah yg ada org diorang tk nk makan pelik tk ?

wahida berkata...

kak, anak saya si abang tu mmg senang suh mkn, buat la apa je, mmg dia telan, alhamdulillah...tapi kalau si adik, Ya Allah!! susah tol nak suh dia mkn, sampai saya stress sbb paksa dia mkn, padahal dah mcm2 food kita buat supaya dia tak boring...huhu..dah la sayur pun tak nak mkn, adeh la...
badan pun kering je kak....

Lina berkata...

masa anak sulung saya umo 2, 3 taun mmg susah nak makan...kdg2 rasa nak marah pun apa sbb nak paksa dia makan...sekarang ni dah umo 5 taun alhamdulillah dah mula byk makan mungkin sbb sy dah anto tadika...bila balik jer ngadu lapo2 jer...lg 1 klu sy masak lglar byk dia makan tu yg suka sgt hehe cuma sayur je lar dia xnak makan

Kakzakie berkata...

Anak kakak masa baby semuanya chubby. Bila dah mula dapat kaki mulalah susut.

Tak kisah cikgu kurus janji sihat. Gemuk sampai besar susah pulak nak buat macam mana. Sekarang kena jaga anak-anak jangan obesiti....

♥cmª shIemª♥ berkata...

anak2 cma buat masa ni oke lagi..makan berselera je..tp badan keding..huhuh..

mamalieyna berkata...

apapun janji sihat kan..^_^

mmg ikut genetik kot...anak2 buah eina pun byk yg cekeding je, nak kata tak mkn, mkn je diorang tu..mgkn genetik la tu...hee~

~ yus ~ berkata...

anak2 yus samalah kak....especially yang sulung tu. Susah betul di suruh makan, memilih, dan banyak songeh. Paling keding pun iya, semua ingat dia anak kedua yus, sbb Alia lagi nampak besar dari dia...huhu.

Samalah, vitamin, scotts emulsion, apetton, semua dah cuba, sama je selera makan dia..huhu.

Tapi macam akak kata, yang penting sihat, satu lagi, ligat dan aktif pulak tu, pening pula bab yang tu..huhu

Nafisa81 berkata...

asal suruh makan bagi alasan :abg batuk..kalau makan nnt muntah'

Citarasa Rinduan berkata...

setuju. janji sihat

tapi ayu bagi cdngan.. elok pelbagaikan masakan... boh warna2 warni dan boh apa yang anakmu gemari..

bersama kak Es berkata...

kalau mak dah ala ala model..
anak pun ikut gak cenggitu hehehe

tak pe, janji sihat dan cerdas.

tapi kalau tak masak . anak2 ni mula la nak makan itu ini kann. Kak Es masak je bagi ada makanan. pastu kalau nak makan..silakan. Anak2 dah besar ni lain..asyik nak makannnnn je. sampai penat dok bersilat kat dapur tu ...

diana berkata...

ikut badan mak dia la...
macam maisara makan banyak...
badan tak gemuk2..
sebab ikut ayahnya..
ayahnya masa kecik gitu jugak..
makan banyak tapi sekeping je badan..
saya pulak geram bila balik kampung atau pi mana2 ada orang cakap..
"kurus dah maisara ni.."
macam la kita tak bagi makan..
sepatutnya jangan la tengok badan..
cer tengok pipi yang menembun tu.

Eliza berkata...

Rozie, tak payah paksa sgt. Asal nak makan utk alas perut pun ok.

Nnt tiba satu masa selera makan dia bertambah, kita pulak yg jadik risau (eh..bunyi mcm saya jer.huhu..)

Azlan Hasan berkata...

hehe..untung mak saya dapat anak yang kuat makan macam saya..tapi bile da besar jer..dulu time kecik-kecik saya kurus..hehehe..

Regards,

Solihin Zubir berkata...

sy, semua benda sy sapu slagi halal.. heheh.. x memilih sgt bab mkn ni.. jnji perut terisi.. tp pelik.. x pnah gemuk.. heheh.. :D

CIK TOM berkata...

anak akak mmg kurus2...tp xpe kak asalkan sihat...