selamat datang

My Life , Love & HERBALIFE - TERKINI

Selasa, 21 Jun 2011

*PAKAIAN LAMA*

Assalamualaikum
selamat pagi semua

saya menghadapi dilemma nih..
amboi..sakan dilemma tu
padahal berkaitan dengan pakaian lama ajo..hehe

uolls buat macamana dengan pakaian lama?
hendak buang sayang
hendak simpan penuh lemari
bukan dipakai pun :(

orang tua-tua bagitau
pakaian lama jangan dibakar
saya pun tak pasti rasionalnya
jadi saya pun ikutlah jugak

dalam pada itu di kuantan ini
nasib baik ada pusat pengumpulan pakaian lama
kita hanya kumpul-kumpul
dan letakkan aje dalam bekas yang disediakan

cuma yang menjadi masalah lain pulak sekarang
perihak hendak memilih la pulok
ini KES SEMUA SAYAM la ni
pilih-pilih kemudian simpan
guaner hendak buat ni..huhu
hal ini terjadi kerana semua pakaian itu masih elok
pastu mulalah dok teringat zaman pakai baju-baju itu
terutama baju anak-anak kita
dan baju kurung lama saya
masih boleh dipakai
cuma corak lama daaaa....hehhe

yang pastikan..ehhe
baju preggy tetap simpan
manalah tahukan..lalalalalalalala :P

p/s: tak suka tengok kotak-kotak bawah katil..geng baju lama la tu..huhu

29 Rajin Komen:

Lydia Miza(Aidyl Azim) berkata...

bab baju kurung plg tak tahan.msh muat tp corak lama.mana nak pki lagi kan?simpan je penuhkan almari

mama maman berkata...

rasanya kita pun dlm dilema yg sama la... bila la nak setel masalah tuh kan...:)

Farah Shamsudin berkata...

kak, kalau dah taknak gune baik sedekah kan ke rumah anak yatim kee.. farah pun banyak lagi pakaian2 lama nie.. memang nak sedekah.. elok lagi.. cume baju2 lama je..

Kakzakie berkata...

Org perempuan lebih kurang. Walau dah lama tapi sifat sayang masih menebal. Kakak pun sama. Tapi banyak juga yg dah kena angkut bibik balik Indon....

~ yus ~ berkata...

akak, yus pun sama. Masalah betul dengan pakaian lama ni. Selalu rasa sayang ke walaupun tak pakai dah pun.

Tapi selalunya pejam mata gak, masuk plastik hitam, kasi kat saper2. Especially baju2 anak pompuan, mmg kasi kat adik ipar semua. Tp anak lelaki, yus simpan, buat turun temurun. Ada warisnya boleh pakaikan..hehe

Lina berkata...

sama lar kita...time nak ngemas tuh punyalah pilih2 mana yg nak simpan mana nak lego tp last2 sama jer...simpan jg sume abis camno nak kemas hehe...

kakchik@ella berkata...

kakchik pun ... dah bungkus se plastik besar dah cikgu. nak bagi org .. ada ke yg sudi?

ShErA berkata...

shera pun sama kak... dah banyak dalam kotak.. kalau cantik lagi boleh sedekah kat sape2 kak...

Hanis Azla berkata...

ada masalah yg sama juga.. nak buang tau bagi org terasa sayang.. nak simpan tak bertempat pula.. he..he.. tapi bila dah lama benar dah menyimpan mmg saya merelakan hati utk beri pada org juga..

Bicara hati ibu aisya berkata...

Sedekah je kat orang..kat anak-anak buah ker, kengkawan ker.Dapat gak pahala kan?Saya selalu buat camtuh.xpun jual lah sebagai preloved.Hihihi

Acik Erna berkata...

sayang tak sayang..nak kena pilih jugak..tak sanggup tengok banayk kotak bawah kati..akak memang hantar ke pusat pengumpulan tu..

ieda berkata...

saya selalu sedekahkan anak2 yatim di kuala pahang kak .. ramai yg susah .. siann lak .. anak murid sek kakak saya di kuala pahang ramai yg susah2 .. kakak selalu ingatkan nak bagi mereka ..
alhamdulillah amal jariah bekalan di akhirat kak .. dari bagi kat tong2 tuu x tahu mana mereka salurkan huhuh .. biarlahh nampak depan matee ..:)

puanbee berkata...

akk kalau semuanya masih elok , baiklah didermakan ke rumah2 anak2 yatim nun .. hee baju bee tk ler semua cantik2 belako sikit je ...

diana berkata...

saya masuk kotak je..
letak dalam stor.heheh
tambah pulak baju2 kurung yang banyak tu..
baju tu pulak semua besar2..
maklum la dulu kan xxl..
nak bagi kat orang sayang..
nak derma ada ke yang nak pakai baju terlajak saiz tu>>??
hahahahh

♥cmª shIemª♥ berkata...

hehe..samalah kita kak...sayam punya pasal,semakin bertimbun2 baju dlm kotak tu..hari tu dah sedekahkan ckit..ni nk kene bg lagi kat org..klu x alamtnye...

Amy Syaquena berkata...

Amy baju yang agak dah lame x pakai amy akan simpan dalam kotak dan sedekah kat rumah orang miskin yang ada anak ramai tue , selalu baju kurung la sebab baju kurung setahun buat berpasang2 tapi pakainya sekali dua je, last x nak pakai dah kasi kat orang je la jawabnya..nak simpan kat umah en.hubby x berkenan barang bertimbun

Nurul Jannah berkata...

sedekahkan je kak :)

ajumohit berkata...

kdg2 org kata baju2 lama pembakar semngat utk kurus, daku kata itu tipu hahahha

makdara TERdiva berkata...

byk baju lama dah bagi kat org..

walaupun cantik tapi lebih baik bagi drpd simpan buat sarang lipas..huhu!

Yana a.k.a Noni berkata...

mana yg dah xleh pakai tp masih elok baik sedekah jer...dapat pahala:-)
yg x elok plak wat kain lap dapur..hehehe..settle problem:-)

Papa Mifz berkata...

biasa kalo baju lama2 yg lusuh2 saya buat kain buruk je kak..:)

Izan Ishak berkata...

izan pun sama kak. dlm dilema bila byk sgt baju2 kurung yg mmg tak pakai dah. adalah satu kotak tu...

kalau dermakan kat umah anak2 yatim pun bagus kan

Mama Zara berkata...

kitorang suka buat kain buruk untuk yang dah mmg tak leh nak pakai tu...

agak2 pakai sampai legam, malas nak basuh pastu buang...pakai hat len plak...ahaha

gila joli!

nazirulhazwan~ berkata...

kalau udoh tak muat, buang je la cikgu oii, hehe

kalau sayang sgt, bak meh sini, boleh den hadiahkan kt awek, hahaha

Pn DG berkata...

bagi je kat org...baru rezeki lagi bertambah....bertmbh2 baju baru...
bila almari dh kosong...boleh la reuest kat en hubby beli yg lain bnyk2....

apik pehe berkata...

amboi kak..nk sorang lagi la tu..hehehe..teruskna berusaha

Azhariah Zuber berkata...

sy hantar recycle jeh...dpt gak duit sikit

Solihin Zubir berkata...

mmg syg kalau nk buang bju2 lama ni..
baik sedekah kt org yg memerlukan.. kan..

munna berkata...

baru je kumpul baju2 lama anak2 munna dan bagi pada baby baru anak adik munna