selamat datang

My Life , Love & HERBALIFE - TERKINI

Khamis, 7 Oktober 2010

SUKA MAKAN TAPAI?~

edisi petang nih..
cerita ttg makanan pulak

tapai..macam2 tapai
semalam..skol saya buat pot luck
antara menunya ialah tapai pulut

saya memang suka makan tapai pulut
dengan tapai ubi kayu
kalau di kelantan
tapai ubi kayu ini..siap digoreng mcm pisang goreng you..shedap!!



itulah tapai2nya..kecik2 pulak..

hendak stori mori sket pasal tapai yang saya makan semalam
bersama2 tembikai, roti jala dan lain2
makan..makan.makan..
tiba2 terdetik dalam hati saya
ADAKAH BAHAYA MAKAN TAPAI BERSAMA BUAH TEMBIKAI?

tidak ada apa2 pun yg berlaku
tapi apabila dtg perasaan was-was
macam2 boleh kita fikirkan
kawan2 saya pulak sibuk dok menakutkan saya
hhehee..aparaaa dorang nih...

p/s: setahu saya..tembikai tidak boleh mkn dgn madukan?..betul tak?

28 Rajin Komen:

Solihin Zubir berkata...

uiii.. tapai.. my feveret nie..
mak saudara saya salu wat tapai utk dijual..
tp sy slalu g umah dia abiskan tapai tu...
mmg ketagih.. huhu..

sarah-najwan berkata...

mmg sedapkn solihin..lagi best letak dalam peti ais..sejuk apabila makan..jangan lak asyik buka tutup buka tutup peti yer..hhehe..

Faizah Yaacob berkata...

zia... aku pun suka makan tapai nih... tp aku makan ngan susu sejat... curah jerr kat atas tapai tu dan makan... try la mesti terpikat..

Honeyvsbee berkata...

Suko bangat. . Tapai perak makan dgn santan. .fuh sedapnye!

Ciklinn berkata...

huwaaa sedapnyerrr feverett linn tu.... smlm ada beli pehtu skrg duk ulng mkn.. sedap sejuk2.. hihihi

aeinio berkata...

yerlaa dah lama tak makan tapai.. esok mau carik kat pasar tani kerteh...terliur dah ni..

Amy Syaquena berkata...

salam...

suke makan tapai tapi sayangnya x boleh makan coz pernah keguguran kena berpantang...

jemput ke sinar raudah..

http://sinarraudah.blogspot.com/2010/10/i-want-to-change-my-life-can-i.html

Intan Inn berkata...

aduhai akak ajak makan tapai kalau dapat yg realmmg intan suka..nak boleh tak..huhu dah lama tak makan...erm kalau sejuk mmg sedapkan akak..

akak napa tapai tembikai tak leh makan dgn madu??

sweetsal berkata...

memang pernah dgr org kata bahaya makan tapai dgn tembikai.mungkin dua2 panas kut, macam durian gn tembikai blh bawa maut..pernah terjadi klu tak silap la..tapi tak tahu pulak kenapa tembikai tak blh makan dgn madu errk?

Tomato Gurl's Life berkata...

cik tom tak suka tapai..tapi family suka sangat tapai ubi yang goreng tue.tapai pulut pulak makan dengan aiskem..huhu

sarah-najwan berkata...

jah--> ye ke mkn gtu..nati aku try..kalu sedap..pasti aku terpikat yer cik lawyer..aku tggu blog mu nih..

bee-->oo..ngan santan lak..xpenah try tu..salu mkn kosong gtu aje..

ciklinn-->me too..kalu dr dlm peti..lgi sdpppp..

aeinio-->kene beli tu..nati kempunan lak..

Nur Hawa Mohd Zin berkata...

sangat suka tapai...tapai ubi pun best..tak tahu nape suka tapai..kalu pergi kerja kawin memnag cari tapai...heheh

sarah-najwan berkata...

amy-->mmg xle mkn tapai jika preggy..akak pom xmkn..takutkn..

intan-->hehe..nati kalu kita humpa..akak blanje mkn tapai..insyaAllah..tembikai xle mkn ngan madu sb panas kot..bahaya..test madu letak atas tembikai..org kata jd hancur tembikai..akak pom xbuat xperimen lgi..hihi

sweetsal-->tq bg info tu

cik tom-->try mknlah tapai tu..sedap..tapai ngan eskreng..belum try lgi..nati akak try..

sarah-najwan berkata...

awe-->seme suka tapai sb mmg bestttt..jarang dgr mjlis kawin ade tapai tau..sbg desert..untung pegi mjlis tu..hehhe

Faezah Faiz berkata...

tak aci!!!! buat potlak time i xde!! lapar tau..kempunan i....isk3..
tp dalam gamba tapai tu, tetikus tetap enterprem ekkk...menunjukkan tn empunya blog sgt ektip berblog...huhuhu

Eliza berkata...

salam. fes time saya baca takleh makan tapai dgn tembikai, tembikai ngan madu. pepun kena berhati2 lepas nih nampaknya..tima kasih awak bagi info nih..

tapai pulut mmg besh..

sarah-najwan berkata...

faei--> a'ah la..xterperasaan i tetikus @ mouse tuh..hehe..satu lgi tau..berukbeng interframe gak..tanpamu kusepi beruksbeng..ngeh3

eliza--> tq singgah baca..

diana berkata...

sarah..
saye ni kalau seminggu 2,3x
makan tapai..
dalam seminggu tu kalau tak dapat tapai
macam nak giler rasa.
haha..suke tapai pulut..
tapi janagn manis2 sanagt..
air dia pun saye minum kadang2..
tapi mak saye tak bagi..'selalu dia marah kalau saya minum air tu..

Honeyvsbee berkata...

Akak bee datang. .sowi tk leh komen dr ptg td nape tah. .kat kotak chat akak an ada spam preven toh bee tk nampok. .tnet slow bangat. .

Honeyvsbee berkata...

Akak bee datang. .sowi tk leh komen dr ptg td nape tah. .kat kotak chat akak an ada spam preven toh bee tk nampok. .tnet slow bangat. .

Kuman Chaos berkata...

nampak sedap kak... saya tapai nih ikut mood kengkadang ok

Kuman "ekor.." Entry

apik pehe berkata...

kak..huhuhu..makan tepi laptop tu..hahaha..lamo doh x rase tapai..

manje berkata...

salam kak

tapai tu sedap kalo mkn sejuk2 kan
tapi kenapa tembikai takle dimkn
ngan madu? takut ilang manisnya ye? ~

sarah-najwan berkata...

diana--> saya kalu pi pasar tani..wajib beli..

bee--> nape jd gtu,,spam??..

kuman--> nasib beli kuman..kdg2 sedap..kdg2 xbest..tgk buatan org juallah..

apik--> tu mkn kat skol..pasal tu tepi lappy..

manje--> org ckp bahaya dik mkn dua tu sekali..panass..

Anik berkata...

Anak saya kecik2 lagi memang suka makan tapai... kalau masuk peti sejuk lagi sedapkan...??? Saya ada dengar gak tapai dgn tembikai tak leh mkn sekali kut mabuk. Mungkin atas org2 gak kut....

Kuman Chaos berkata...

@sarah: buatan orang tu yang tak tahan tu.. org kata ikut "ibu" dia gak kan... tak pernah buat pun

kuman "kopi..." Entry

ainzuryn berkata...

tapai pulut memang besT!!!kt ganu ni hari-hari leh makan tapai, sume kedai makan ada jual tapai.

misyamissyou berkata...

kak!! suke sangat..suke tapai pulut!!!!! lame dah xkena..ni yg nak balik johor cepat ni..sini susah cari kt kolej ni..huhuu