selamat datang

My Life , Love & HERBALIFE - TERKINI

Rabu, 6 Oktober 2010

ASAL KE DAPUR..BUKA PETI~

bersiaran edisi malam pulak *pic google*
ni kira entry segera
ada jugak..hehe
tgk tajuk pom dah tau
mesti pasal anak3 saya
itulah kerjaannya
asal masuk dapur--> buka peti ais
50 kali dorang pi dapur..50 kali buka peti
bayangkan...contohlah..saya xkiralah pulok..hehe
[ni yang askar 3 org tu..yg wataniah belum lagi sb masih kenit]

kadang2..balik skolah panas2 tu..
dorang boleh berlari pi dapur
buka peti...hendak ape?
hendak sejuk...sobar ajelah

peti ais ni kan bukan bole asik2 buka tutup buka tutup
nanti gas akan byk keluar
jadi..kurang sejuk dingin tu
itu pasal barang2 yg disimpan
mudah aje jadi xsegar
[ye kot..saya agaklah]

bagi uolls yang masih ada anak2 yg kenit2 macam mek sarah
kurang mengalami situasi begini..
tgk kalu anak2 da besar sket...
peti ais itu jadi tempat kegemaran
kerana banyak sumber dalamnya..makanan..hehe
itulah keletah anak2ku...
p/s: peti ais saya dah bersound mcm enjin kabel api lak..nape eh?

28 Rajin Komen:

Faezah Faiz berkata...

wahhhhhhh
org pes komen!!
moralnye kak zia, pasangla ekon di seluruh setiap sudut rumah anda....
hehehehe...=)

Das berkata...

dh nama tmpt ada mkn...tmpt ada air sejuk...
sure bdk2 suka...
aku rasa mak budak pun sama....gi dapur pun bukak juga...tp sebb dlm satu rumah ada satu je mak budak...itu yg tk nmpk sgt mak selalu buka peti...budak2 ramai...so menjadi lerr....hahaha

rumah aku tkdok gapo doh dale peti pun duk bukok situ lah jugok...hu3

sarah-najwan berkata...

faei--> kalu ekon gak..melambung-lambung bil umah i..pengsang nati nk menyetel..ngeh3

das--> betullah jgk..mok budak bukok sb itu salah satu proses memasak..xpe...tapi budak2..xde mende pom bukak..jadi tabiat pulak..

sweetsal berkata...

usah kata budak, mak budak, pak budak pun suka buka peti ais..sbb didalam banyak benor makanan..hehe

sarah-najwan berkata...

hahha..sweetsal..betul yg amat..hehe

kakcik berkata...

Anak kakcik yang dah beso2 ni pun rajin bukak peti ais.. kdg2 kakcik tengok tak ambil apa2 pun... nak kata sebab nakkan sejuk, baru keluar dari bilik berhawa dingin! hmmmm.....

Ibnu Jamaluddin berkata...

Teringat waktu kecil-kecil dulu...

sarah-najwan berkata...

kak cik--> dorang dah jadi suka kot..perkara wajib ke dapurkan..ki3..xsah kalu xbuka peti ais

ibnu j--> mesti sama dgn kes anak2 akak nih..hehe

ezzu berkata...

ntah lh....

pasal main bukak tutup peti tu...ezzu pun rjin...
setiap kali masuk dapur jer mesti bukak peti...x tau lh knape....memg dh tabiat kot...

Solihin Zubir berkata...

ahahaha.. dh jd tabiat kowt.. sy pon sama.. tiap kali masuk dapur, wajib bukak peti ais dulu.. hehehe.. padahal kalau byk kali buka, bukannya nk wujud makanan baru pon.. yg tu jugak.. hehehe..

Bain n Adi berkata...

Sebijik sama gan anak kam si Bain tu kak..Kejab2 buka peti ais..Naik rimas dan naik angin kam.Kalau dia tak sampai siap ambil kerusi lagi..Nak tengok apa ada dalam tempat ais batu tuu...Tu yang kam malas nak buat ais batu kat umah kalau ada tiap saat dia akan buka peti dan habiskan ais batu tuuu...Hehhhh pening kamm.......hahahah

sarah-najwan berkata...

ezzu-->tabiat tuh..hehe

solihin--> awak pom sama...kalu ade makanan..lagilah..

kam--> bain dah pndai buka peti...hahaha..nasiblah kam...hangin betulkan..

Intan Inn berkata...

wahhh boleh tak copy n3 akak nie..hhehe samalah macam hero2 intan kat rumah pg dapur bukak peti..rasanyer nak jer mangga peti tuekan..aduhai dahlah macam2 ada dalam peti tue..bunyi peti pu dah macam enjin rosak..hehehhee///

sarah-najwan berkata...

intan--> bole dik..sharing is caring...akak pom rasa mcm nk mangga jgk..geram..nak bukak amik kunci dulu..interview dulu nk amik ape..kalu xde makanan..no buka2..hehe

Kuman Chaos berkata...

memang pun tempat kegemaran,, tetambah bila tengok ada buah epal ka.. air oren ka haa mula la.. lagi kerap kalau tengahari panas ehhehe
Kuman "tudung.." Entry

sarah-najwan berkata...

kuman-->jika ada sumber makanan @ minuman gtu..bertambah2lah bilangan sesi buka tutup..hadoiiiii anak3 ku itew..

cha berkata...

ala kak, tak payah budak-budak, kita pun sama, tahap rasa nak tercabut pintu peti ais tu, kekadang siap buat muka kesian minta mrABi penuhkan peti tu. haha... budak ngan mak budak, sama je.

Nur Hawa Mohd Zin berkata...

awe pun suka bukak peti ais walaupun tahu tak da ape pun...huhuhu

natashaemilia adam berkata...

tu tandanya nak peti barula kak... ha ha ha...................

dya adriza berkata...

haha nak tau x?? bukan budak2 je yang suka buka peti sejuk ni, mak budak macam mama saya pun suka tau. Lepas tu, mama duduk depan peti ais tu nak sejuk hehe..

Lelord berkata...

order econ la

Tomato Gurl's Life berkata...

cik tom pun suka peti sejuk setiap kali ke dapur dah cam tabiat pulak walaupun dah tahu takde apa pun..hihi

apik pehe berkata...

kak..tukar peti yang baru la kak..hehehe

sarah-najwan berkata...

cha & dya-->betul2..mak, ayah budak2 pom suka jgk..

awe & cik tom--> jgn salu deh..rosak peti ais mak uolls..

emi & apik--> xdok duit nk beli..dik..yg lama masih ok..cuma sound mcm kapal terbang

leelord--> ekon ade satu aje..ki3

diana berkata...

ha..harini baru kotak komen keluar..
hehe..semalam nak komen kotak ni tak keluar2..
kat umah saye lak yang kerja buka tutup peti ais ni ayah nye pulak..
bile ditanye..abang cari ape?lapar ke?
dia jawab,,tak cari ape..tak lapar..saje tenguk2..
ish..ish...

sarah-najwan berkata...

diana--> mcm tulah..suka sgt buka peti..padahal xdiamik pun ape2..saje2 survey tgk..hehe..geram+ haru+pelik saya...

p/s: nape smlm xkuar kotak komen ek?..

AngahSayang2314 berkata...

kak zi dia suruh tukar baru laaaaa hehehe

Honeyvsbee berkata...

Haha kak. .ada askar dn wataniah eh? Jenuh lah. .