selamat datang

My Life , Love & HERBALIFE - TERKINI

Selasa, 12 Oktober 2010

Eee...TAKUTKAN~~

salam semua
jangan takut baca entry ini yer
hehe

minggu2 lepas..lupa pulak minggu bila..
saya memenuhi undangan
OH

rumah kawan ini sangat cantik
terletak dalam satu kawasan perumahan khas
iaitu pembelian rumah beserta dgn tanah dalam satu ekar..saya rasa
bayangkan..besarkan

kawasannya cukup luas
seperti rumah dalam dusun
yang menjadi persoalan dan ketakutan di sini
rumahnya antara sebuah dengan sebuah itu
jauhlahkan..itulah yang takut

alang2 rumah saya yang dekat2 ini pun takut
inikan pulak jauh2 gtu..
sekarangkan macam2 hal berlaku
minta kita semua dilindungi..
saya mcm trauma akan hal ini
sebab rumah saya pernah kene pecah..siang hari dlm masa 30 minit aje..

sekarang semua orang pasang alarm atau cctv..
semua untuk keselamatan keluarga dan rumah
kita juga pasang grill bagai rumah kita
jangan lupa pagarkan dgn ayat al-quran..
insyaAllah selamat..


**ni rumah jiran saya..ki3**

p/s: semoga kita semua dilindungi..

18 Rajin Komen:

diana berkata...

kawasan rumah saye ni bising..
tapi saye tetap takut..
kenape dia pilih rumah yang jauh2 ni??
nak selesa..??
ish..selesa tu penting tapi keselamatan lagi penting...

aSmiDar berkata...

Takutkan yang jauh2..
dekat2 pon dah tak tau ape jd kat sblah..ni jauh2 lagiiii laa..

kakcik berkata...

Salam Sarah...

sekarang ni bagaikan tiada tempat yang selamat walaupun di rumah sendiri! :(

Intan Inn berkata...

ermmmg kat mana2 pun takut skrg dgn macam2 kes kan..mcm intan masih fobia kat rumah sbb awal tahun kene ragut kat depan rumah..huhuhuhuhuhu

Faezah Faiz berkata...

maila duk qtrs macam i,,,de pak guard g...hehehe

Das berkata...

kat mana tu leh buat rumah di tanah seekar....sure bkn kat bandar....
rumah cam tu selesa...nk menanam pun boleh tp kdg2 takut gak...jauh dr jiran...hu3

Tomato Gurl's Life berkata...

cik tom rasa best je duk rumah..
tak takut lagi walau duk sorang2 setakat ni..
tapi kdg2 tue bmbg gak sbb dunia skang makin tak selamat...

Nur Hawa Mohd Zin berkata...

tak suka kawasan perumahan yang tak da kejiranan..bahaya...tapi skunk mana-mana bahaya kak..takot

sweetsal berkata...

dok kat mana2 pun bahaya..dok sorang lagi la bahaya..minta kita semua dilindungi...

mamawana berkata...

Salam...

Kalu takut, bimbang, risau pasang alarm, pasang cctv dan jgn lupa pasang pagar dgn ayatul quran pagar keliling rumah. Insyaalah mohon doa perlindungan dari Yang Maha Pelindung.

sarah-najwan berkata...

diana--> mybe org tu nak privacy ke..saya nk dok dekat ngan org..

asmidar-->yup..dok dekat senang ngan jiran2 ni..

kakcik-->betul tu..skrg byk kes..

intan--> mcm akak..trus trauma smpai skrg

faei--> xnak dok rumah angkasalepas tu..sunyi gok..monkeys banyoks..

das--> ada ..nati ar aku royak kws itu..nun..di sinun..hehe

cik tom--> kene hati2 ek..kalu dok sorang2 tu..henpon kat tgn sokmo..

awe--. gtulah..nk dok dekat ngan jiran2 aje..nak2 jiran2 yg peramah..

sweetsal-->amin..semoga kita semua dilindungi Allah..

sarah-najwan berkata...

mamawana-->tq..selalu berdoa gtu..

Solihin Zubir berkata...

rumah kampung lagi jauh2.. hehe..

Ciklinn berkata...

mmg takotttt.... ciklin mmg katup pintu 24 jam.. nangis2 budak2 ni nak kuar.. hhahaha

sarah-najwan berkata...

solihin--> kat kg pon dah xselamat..salu ade kes pecah rumah..mat dadah dah ramai kat kg jugak

ciklinn--> umah ada grill..jadi pitu tetap bukok..okehlah sb ade grillkan..

Aretikz berkata...

Sememangnya.. Makin hari keselamatan makin terancam.. kesimpulannya.. berhati2 di jalan raya.. eh? bukn2.. jagalah kselamatan dri.. bru betul.. ahakz..

Honeyvsbee berkata...

A'ah rumah mak saya setahun hampir 10x kena pecah ,dah buat mcm2 safety sama je. .last2 pindah,bg org sewa. .org yg sewa tu pulak kena. .ish teruk la skrg ni, sy duk kl ni kurang la. .slalu kunci pintu. .tapi asal keluar je takut ,peragut la.. Perompak la. .takot2. .

AngahSayang2314 berkata...

betul tue kak zi yg penting kita kena pagarkan ngan ayat2 al-quran