selamat datang

My Life , Love & HERBALIFE - TERKINI

Isnin, 11 Oktober 2010

MENGIDAM EK!!!~

bersiaran edisi petang isnin
wah!!!tajuk vogue de vazz you
bukan mak cik mengidam hape..
cuma ada kawan saya yang buat n3 pasal
makanan jepun
saya teringat zaman2 saya mengidam dulu..hehe

masa itu preggykan angah
tahun 2001
dekat tv tengah rancak cerita saya pom lupa tajuknya
challenging on fire ke hape
cerita ini pasal game show org2 jepun
antaranya ialah GAME MAKAN SUSHI
mok aihhh....




angahlah ni..tgh marah mak amik pic dia..


saya yg tgh preggy tuh..
ya Allah amat2lah terliur bagai dengan sushi2 itu
tidur, sekolah, makan etc
asyik ingat kat sushi kat tv tu..


**kredit pic sushi 4 google**

last2 hubby bawa pi kedai sushi kat SJ masa itu
seronok sakan saya
hah!!!..pilih mok cik..pilih..
then saya amik satu sushi..
bawa ke mulut..errrrrkkkkk....tidak boleh telan..
cukup setakat bawa masuk shj..kunyah tidak
tidak tahu kenapa..
mungkin sebab terliur sgt..bawa masuk mulut pun..jadilah..hihi

itulah pengalamankan
teringat2..
uolls ada pglaman mengidam kronik x?
yang ada isteri ke..ada x pglaman ini..

p/s: sampai sekarang saya masih ingat..kes xjadi telan sushi kot yang angah tu asik suka sakat adik dia..aktif berdo'oh...ermm..

16 Rajin Komen:

Jia Sensei berkata...

ahaks...kak zia yg chantekk..
sesungguhnya sushi itu sedap.
yg sy tulis n3 tu ttg onigiri @ nasi kepal.

sbb akak tak bole makan sushi kerana nasinya dicampur dgn cuka jepun + wasabi so rasanya da sikit lain.

onigiri ni di jamin akak pasti bole telannya..
minggu depan sy wat, sy bg akak 1 biji ye.. hehe

Intan Inn berkata...

erm intan mmg tak lehlah nak makan sushi nie..mmg tak boleh..hehhee

AngahSayang2314 berkata...

uitt kalau angah la.... ngidam tak ada hubby ada la hehehe

Kalamhati berkata...

saya boleh telan yg buh telur je kot..huhu

sarah-najwan berkata...

jia-->oh dear chateeekk...bw yer..bg akak mkn dulu baru tau best ke x..ahaks..

intan--> itulah kali pertama dan terakhir akak rasa...eh..terliurlah pulak..ki3

angah--> kronik benau ngidam gtu..hihi..seb baik ngidam ek..

kalam--> akak lum try..rsa mcm nk mkn pulak..ngidam ke?

apik pehe berkata...

kak..sedak koh sushi tu?
mace x brapo masok jah apik tengok

Honeyvsbee berkata...

Sukenye sushi. .haha. .mule2 pekena sushi mrkay la bg rasa dia taruk wasabi gler punye byk. .tp sy jenis tak serik makan jer. .lame2 jd suke. .unagi. .ntah ape lg terlur2 uh. .erm sdapnye. .

[-suziey-] berkata...

lor masuk mulut je ek..bole plak cenggitu..xleh telan nape? haih mcm2 ragam org ngandung:p

hentakbelipat berkata...

ok latu ngidam bnde yang senang cari..buat nye yang repek2 x ke sakit pale

sarah-najwan berkata...

apik-->xtau lah..mmg jenis xmasok kae sushi nih..pi try mkn deh..phtu royak sedak ke dok..

bee-->awak org pertama suka sushi..hihi

suzie-->xtau nape..msuk mulut xle telan...hi3

mamalieyna berkata...

hikhik..pelik tp benar ni! ^_^..eina lak spanjg peknen dulu, rasanya takdelah ngidam yg pelik2..yg biasa2 pun takde rasanya..cuma seingt eina, ada skali je, terbgn tgh malam, nak mkn burger, jam2 tu gak en suami pi belikan..ekeke..mmg makan betullah, then sambung tido..hehe..

aSmiDar berkata...

sushi???
bukan ngan ikan mentah ker??
tak penah makan..huhu

diana berkata...

saye tak pernah makan
sushi..
macam tak boleh masuk sebab
baunye kuat la..
bau hamis tu..
tak ngidam langsung dulu..'cuma kuat tidur je..'hehhe..
sekarang pun kuat tidur gak..
ahahha...

Nur Hawa Mohd Zin berkata...

akak datang amik award kat blog awe tau
http://cahayawanita.blogspot.com/2010/10/award-dari-cik-awe.html

sarah-najwan berkata...

hentakbelipat-->nasib baik kan..

mamalieyna-->haha..mcmkn org preggy nih..sabao je la

asmidar-->ikan mentah style jepunlah..try ar..

diana--> tido tu pun kuat jgk..tapi skrg xde mase tdo..hehe..bz BMW..

awe--> tq dik..nati akak amik..

Das berkata...

peleknya mu ngidam mek zia....hu3
aku dok lalu make sushi...
moga angah leh gi jepun satu hari nanti...