selamat datang

My Life , Love & HERBALIFE - TERKINI

Selasa, 19 Julai 2011

"TAIK KUCING"

Assalamualaikum
selamat pagi semua

bayangkanlah........
uolls dan anak-anak masuk kereta
hidupkan enjin kereta pasang aircond
dan sedikit demi sedikit  semerbak harum
mencucuk lobang hidung
bau TAIK KUCING

oh, tidak!!!!!!!!
seorang anak saya
telah terpijak najis si comel itu
waaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!

comel memang comel
tapi kalau sudah membuang merata-rata
depan rumah dan atas rumput kapet saya
yang tak seberapa hendak hijau itu
memang membuatkan saya marah

ini kes jiran-suka bela kucing
kat rumah dia memanglah ada sangkar kucing
sah-sah dia peliharakan
pandai tau kucing dia - saya rasa..hehehe
membuang di kawasan jiran yang lain
tak pasti la pulak saya jika kucing dia
membuang juga kat rumah jiran yang pelihara nih..
[tak pernah tanya dan bersembang..huhu]

hendak tegur takut terasa hati
patut jiran yang bela ni prihatinlah kan
kalu hari-hari tengok jiran sebelah bersungut pasal taik kucing
kadang-kadang depan mata dok mencangkul taik kucing
faham-faham ajolah..
ni wat donowwww!!!

haru biru kelabu betullah
tak larat weh asyik cangkul taik kucing
buat jadi baja pokok mangga..huhu
pokok mangga tu tak besar-besar gak
makin kering adolah..panas taik kucing kot..huhu

p/s: ni kira entry emosi ka????huhuhuhu

35 Rajin Komen:

Farah Shamsudin berkata...

memang entri emosi ni kak..hahahaa
farah pun alergic dengan bauan ituu! tak sukaa.

~ yus ~ berkata...

hehe..memang entri emosi ni kak...

sabar ya kak...

saya pun tak suka bela kuncing, sebab utama taik dia tulah...hehe

Lydia Miza(Aidyl Azim) berkata...

adoii kak...abis satu kereta..huhu.angin gak rasanya .

mereka ni takda sensitiviti...ni kes kucing kak,ada org lg teruk siap bela ayam kat perumahan.klu kurung takpe,cakar kereta..berak merata2..sapa nak baja taik ayam meh sini nak bg..emo gak ni..huhu

Rozita berkata...

taik kucing ok lg kak... kami masa duduk rumah lama dulu.. taik kambing.. lembu kucing ayam.. semua ada la.. hehe.. kambing beranak depan rumah pun ada.. sabor je la kan...

kat rumah baru ni pun ada org bela kucing bila dia balik kg kucing mula la terjah dapur org... waa.. sakit gak hati.. mcm akak la nak tegur x sampai hati..

Kakzakie berkata...

Mesti semerbaknya tidak tertanggung kan cikgu. Dah tak sengaja nak buat macam mana?...

ajumohit berkata...

Haduiii kene aircond lg menusukla baunya ye kak, mntk kpd yg bela kucing ni berhemahla, aritu kucing jiran mati kene lggar, suami saya yg kebumikan, anak2 saya baca doa Dan tabur bunga lagi hiks hiks

rara pinkmafia berkata...

kan kak.sy rasa kucen ni pandai lah,nk berak mesti g umah org lain kan.hehehe bijak2.

Zue AnnaLeeya berkata...

yo kak... tepi umoh demo meme banyok taik kucing...
duk tepi pokok mangga tuh ork???
betokol2... golek2 situ...
hr tuh pong sayo keno ngelok molek..
klu tidok, sayo pon gi pijok... huhuhu...

moralnya kak... sbb tuh sayo dok belo kucing... takut berok ngato gini ar... wat maroh ke oghe jah... huhu...

Maya Mayana berkata...

sabar ye kak..gitulah budak2 ni kdg2 tk perasan taik si comel tu...duduk berjiran ni memang kena byk sabar :)

Ujie berkata...

takde apa boleh buat selain sabar. Tapi kalau hari2, boleh sakit jiwa..saya penah rasa, hampir tiap hari buang najis anjing! Sbb tu area non muslim, jiran pun bela anjing.

At last, pindah..abis cerita.

kayzie berkata...

huhu..tangkap kucing tu kak..sabar ek

Sarah Syazwani berkata...

batul la kak..samela jiran rumah mak sy di kg..bela kucing dahla banyak..baunyerr alahaiii..nk tegur kang x pasal bergaduh pulak

zaidah berkata...

tahik kucing tak bleh buat bajalah cikgu...panas....so pokok bleh mati....

mama tims berkata...

kak..bukan akak sorang je ada masalah ni..kwn saya pon azab jiran dia bela 20ekor kucing...samapi kene buat dinding sbb tak tahan bau dia..

diana berkata...

kena bagitau tu sarah...
bagitau dia gini...
"cik kak..buang je la sangkar tu..
tak guna seduit..kucing hang dok berak kat laman aku..."

pesan gitu..
hehehhhe

munna berkata...

SEMERBAK BAUNYA KAK .....

wahida berkata...

saya faham perasaan akak yg tgh bengang tu..sbb saya pun tgh bengang ngan jiran yg tak tau nak bela kucing betul2 ni..
saya baru semlm pas bersihkan lantai sbb ada kucing kencing kat bilik saya kak..tah bila kucing tu masuk pun saya tak pasan...mencik!!

dorang ni tau bela je kak, bila kucing duk berak sana sini org yg bela tu buat bodoh jer...nyampah!!

kalau nak citer pasal jiran ni kak, sampai mlm tak habis...mcm2 ragam dorang ni..belum lagi yg tak pulang pinggan saya dah dua tahun tu...huhu....

A.s.t.i.n.a berkata...

takpe.. take..
blog tempat meluah rasa..

bak emel jiran2 cikgu saya mo bagi link ini...
harus bantu meringankan beban mek nehhh..

HANI berkata...

hahaha penin ngan bau taik kucin, sabarlah kak oiiiii...aku rasa kucin tu tau yg ko rajin kak...

ShErA berkata...

taik kucing.... paling tak suka baunya.... aduhai... blh pening tu bau taik kucing... kena air cond lagi la...

Papa Mifz berkata...

mesti tuan kucing tu dah ajo supaya nak berak pergi rumah jiran...jgn kat rumah tuan nye sendiri...haha

MamaEma berkata...

tu psal ema tk suka pelihara kucing..bab taik dia memang menusuk kalbu...uhuks..

issh nak kena jiran akak ni

Amy Syaquena berkata...

pernah kena sekali dah la amy x suka kucing sekali terpijak pulak.. habis satu kete berbau x pasal2 kena cuci karpet dalam kereta...

eiela berkata...

kesiannya, adoi,,nih la akibatnya apabila tandas terbuka.

Hanis Azla berkata...

mmg emosi kak klu masuk keta terbau taik kucing.. sah2 ada yg terpijak.. manq nak cuci kasut lagi, lapik keta lagi.. adoi..

makdara TERdiva berkata...

apakata amik kucing tu pastu sorok kat mane2..haha!

nak bela kucing tapi tak tau jaga, cengginilah..

haishhh! sabor je lah!

♥cmª shIemª♥ berkata...

salam kak..wahh..mmg patut emosi..cma dulo selalu kena..baik cma,baik anak2..susah dpt jiran camni..pandai bela..tp x pandai nk sediakan jamban utk kecen berak..adoi...
@_@

eelobor berkata...

huhuuhuh....den selalu terkena beb

kakchik@ella berkata...

saya pun meme tok suko hok bau taik kucen tu cikgu weih.

Kalamhati berkata...

kalu bau taik kucing dale keto or dlm kelas..meme rasa hangin jah..hehe nok muntah slalu la ambo kalu bau gak..huhu

Ati Masrif berkata...

kat rumah pun selalu gak terjadi
kucing org dtg membuang
kat laman kito..geram betui

Acik Erna berkata...

sedangkan terlanggar pun..dah dasyat bau dia.lagi le kalau dah masuk dalam kete kan..

azieazah berkata...

Kak Azie tak pernah bela binatang peliharaan seperti kucing. Tak terfikir lagi nak bela pun. Sebab kes macam ni la..

Jenoh nak layan.

Sebal: Bahasa Indahnya ialah Kesal...!

ieda berkata...

adoiii .. nie kat umah saya dah ada 2-3 ekor anak kucing dtg mana x tahu .. dah siap kencing pulak huhuhu .. sib baik luar umah tuu x tahu tuu kalau ada taik dia huwaaaaaaaaaaa

Izan Ishak berkata...

mmg sgt geram kalau kucing yg suka buang merata2 ni...nak kena kucing nih!