selamat datang

My Life , Love & HERBALIFE - TERKINI

Ahad, 10 Julai 2011

"DUNIA DAN DUIT"

Assalamualaikum
selamat pagi semua

dunia dan duit
no money no talk
semua perlukan duit
memang berkuasa duit ini
duit zaman sekarang mampu membeli segalanya

ramai yang berkata
duit bukan segala-galanya
duit tak boleh beli kasih sayang
duit tak boleh kebahagiaan
tapi dunia sekarang
tarak duit tarak segalanya
betul tak? ada yang tak setuju?

dunia sekarang memang perlukan materialistik
kita jangan hipokrit dengan situasi ini
cuma jangan jadi hamba duit sudahlah
nampak duit hilang ingatan
tak tahu mana halal haram

yang pentingnya keberkatan duit
duit daripada rezeki Allah taala
untuk makan anak-anak kita
dan diuruskan dengan berhemah

p/s: duit untuk kehidupan ^__^-->menabunglah..ehhee

17 Rajin Komen:

A.s.t.i.n.a berkata...

we need money to keep living..
we need love to keep us alive..

saya perlu makanan.. ade?

Nurul Jannah berkata...

betul tu kak..kalau xde duit..ape pon tak bole..huhu

zarazueyin berkata...

nak masuk toilet pn kena ada duit...hehe

Citarasa Rinduan berkata...

SKRANG ajar umai berjimat..
kalau nampak duit syiling boh tabung..

nanti lama2 jadi banyak..
tapi..
skrang dia dah pandai menabung guna duit kertas.

harap2 kekal perangai dia sampai ke tua

PS: gelak baca komen zara.. hehe

ajumohit berkata...

Takde duit keje pon tak jalan kak huhu

♥cmª shIemª♥ berkata...

dulu bole la kak...

sekarang ni....
everything money,money,money

Azlan Hasan berkata...

zaman skunk nie duit bukan segalanya tapi segalanya memerlukan duit..hehehe

Regards,
-Strider-

Azlan Hasan berkata...

zaman skunk nie duit bukan segalanya tapi segalanya memerlukan duit..hehehe

Regards,
-Strider-

azwa amani berkata...

oh yeah..tengah menabung untuk duit kawin...huhu

Farah Shamsudin berkata...

memang betul sekarang ni semuanya pun perlukan duit..kebahagiaan pun melalui duit sekarang ni kan..

~ yus ~ berkata...

setujug sangat. Zaman skrg ni semua benda perlu duit, tp kita jangan jadi hamba duit, tak kan bawa kita kemana pun...

Ukur baju di badan sendiri kata orang, jangan kerana nafsu kita berhutang duit pula..merbahaya!

diana berkata...

saya suka duit..
duit boleh buat saya riang gumbira..
heheh...
kalau tak de duit
nak makan apa..kan??
tapi kalau punya banyak duit yang susah jangan di lupa..
macam saya ni..
orang susah..:p

exora berkata...

duit itu penting...tp ia bukanlah segala-galanya...ada duit banyak tp cara guna x betul...pun x guna jgk...duit x byk tp bijak mengurus n berkat tu ada...bahagia lah anda...

ShErA berkata...

zaman sekarang ni memang perlukan duit.. cuma, jangan keterlaluan dalam mencari duit... hanya bersederhana itu lbh baik...

Kalamhati berkata...

zame loni gerok setapok pun keno duit..huhu

lagu2 mano pun hok penting..duit kita tu biarlah berkat..kdg2 ado duit sikit tu lebih berkat sbb kito guno sebaiknya kan..kalu byk duit gak mula lah nok beli koksir kokdam..hehe

puanbee berkata...

tk de duit pun tk bahagia jugak kan .. tk tahu lah cam mana berserderhana sudah

Nur Hawa Mohd Zin berkata...

kerana duit hgbn kekeluargaan hancur,hbgn dengan Allah hilang dan hbgn dengan alam musnah