selamat datang

My Life , Love & HERBALIFE - TERKINI

Isnin, 25 Julai 2011

"BERTUAHNYA DIA"

Assalamualaikum
selamat pagi semua

pendapat sayalah kan
sesiapa yang mendapat
suami yang mahir memasak
sangatlah bertuahkan
ini pendapat saya
uolls sependapatkah dengan saya?

hal ini kerana rentetan cerita
ada seorang kawan saya
memang mendapat suami
yang amat mahir memasak
dia selalu jugak bercerita
bahawa dia amatlah segan dengan suaminya
kerana apa..kerana kawan saya ini
kemahiran memasaknya sedang-sedang sahaja
banyak suaminya yang masak

jika tiba giliran dia
sangatlah dia risau
kerana menunggu komen
daripada suami tercinta
TAPI si suami tetap baik hati
tidak dikomen secara menjatuhkan air muka isteri
bahkan dicadangkan beberapa perkara
sehinggalah sekarang kawan saya amat mahir memasak

satu lagi yang saya hendak kongsi
lelaki/suami yang mahir memasak
jika dia ingin masak sesuatu mesti cukup lengkap
serba serbi rempah ratus
jika tak mereka tak akan masak

beza dengan saya contohnya
tak cukup satu dua bahan itu
belasah aja yang mana ada
janji MASAK dan SEDAPPPP!!!!!!

suami uolls mahir memasak ke?
suami saya mahir masak nasi ajo..hehehe
ayat POWER dia
"BINI ADA!!!"...hahhahahaha

yang pastinya
suami dan 4 anak saya
tak cerewet tentang makanan
apa sahaja yang saya masak
semua dimakan..hehee
gembiranya hati saya
dan itu pun dikira bertuah jugak kan..hehe

p/s: jom bekpes!!!!!!!!!!

37 Rajin Komen:

ajumohit berkata...

kak, suami saya mmg bukan kaki masak, kaki biasa2 saja, tp pernah skali saya mintak dia masakkan nasi goreng, PEHHH mmg nallerekek...tak sgka dia ada basic masak tu hahaha...pehtu kalau rasa2 malas nk masak, suh hubby jek, tp tu 2 bulan skali hehehe

LYAfrina berkata...

SY SUKA NASI GORENG FAIN..MMG SEDAP..SEIKHLASNYA..SY MMG X PNDAI MASAK... TP KALO NK MASAK TU..SELALU BSAMA DGN FAIN..SBB JRG2 J MSK... BIASANYA BAB2 RASA SY AKAN SUH FAIN KOMEN..KALO OK..OK LA..KALO X OK... AKN TMBAH UTK SDPKAN RASA:-)

Pn DG berkata...

bertuah juga kalau dpt laki yg tak cerewet pasal makan...ikut hidang je....jgn dpt laki yg compalin setiap kali mknn dihidangkan dah la....hu3

Zue AnnaLeeya berkata...

setakat nih klu saya msk somi tak pnah komplen....
mkn jer... tak cerewet pong...
anak2 pon sama....

tp somi saya sgt handal msk mee goreng mamak... sedapppp.... puji ikhlas nih kak... bkn nak kipas laki... hehehe....

zaidah berkata...

samalah kita cikgu...klu memasak satu dua barang tak ade belasah ajelah..yang penting sedap..somi zai tak pandai memasak...so klu tak pandai bila kita memasak jangan komen ape2...hehehe

Hanis Azla berkata...

suami saya mmg langsung tak pandai masak.. saya pula sekadar boleh masak.. setakat masak utk anak2 dan suami tu bolehlah.. janji sedap utk mereka dah cukup baik utk saya.. he..he..

~izan~ berkata...

akak mcm izan,belasah je mana ada hehe..jnji ada rasa.hehe..

tp izan ni mmg tak pernah mengharapkan asben masak sbb dia blk sekali sekala,dah tentu izan yg masak..dan paling haru,dia plak suruh izan rest n g mkn kt luar..huhu...

ieda berkata...

yerlah kak .. saya nie hubby punn x cerewet nak2 anak2 .. kalau dia nak masak memang x pandai ..

tapi bila dia x pernah nak komen apa yg saya masak .. dah jadi boring lak ekkeke .. yerlah kan x pandai bagi idea .. kita nie nak masak kena ada idea kan , kdg tuu saya tanye anak2 je ekekek :))

~ yus ~ berkata...

asben yus pun tak cerewet pasal makan.

Semua yg yus masak ok je dia makan, tapi dia suka juga masuk dapur sekali sekala masak.

Oklah dia masak, sedap bagi saya..:)

Lydia Miza(Aidyl Azim) berkata...

sebut psl mahir memasak..tak sabar2 saya nak jd permaisuri bila hubby blk ni..hik3.dlm pantang order je nak mkn apa,lauk apa..hahahaha.sian kan hubby kena msk?

makdara TERdiva berkata...

saya punya komen lari tajuk sikit..

abah saya pandai masak! tp dia jarang tunjuk skill masak dia..bila bulan puasa jer dia akan tunjuk.. :D

bersama kak Es berkata...

suami kak es pandai gak masak. tapi dia pun jenis tak cerewet... masak apa yang ada bila rajin. kalau tak rajin makan apa yang ada.. ikan goreng dengan sayur rebus punnnn OK.. hehehe selamat!!

Izan Ishak berkata...

husben izan skrg ni mmg dah jarang2 masak. tiba angin mmg dia nak aje masak dgn syarat...sume bahan dah sedia...

nasib baiklah dia n anak2 mmg tak cerewet bab makan2 ni...

Amy Syaquena berkata...

Mujur la husband amy bukan jenis cerewet bab makan.janji ada ayam goreng sudah hehe..kalau bab masak dia memang x pandai , tapi kalau masak maggie dan air serah kan padanya , itu pun dia dah rasa hebat dah hehehe...

RaFFLeSiA MeRaH berkata...

salam ukhwah dan perkenalan...cantik blog....

Citarasa Rinduan berkata...

hubby ayu jenis tak kisah ttg masakan..
tapi tulah.. skrang kena hidup secara sihat..
automatik, semua masakkan jadi tak sedap..heheheheh

Nizam Ijam berkata...

saya kaki manusia..hehehe bukan kaki masak..hehe



” Nizam Ijam Dot Com”

MommyAqil berkata...

Hihihi..suami saya tak pandai masak..tak pandai basuh pinggan ..tak pandai kemas2..serba serbi tak pandai..bertuah nya saya kerana suami saya memiliki isteri yang boleh la jugak serba serbi buat untuk suami saya..heheheh..

Kakzakie berkata...

Untung kalau suami pandai masak. Tapi lebih untung bila tak pandai masak macam hubby kakak sebab semua yg kakak masak walau tak sedap pun ok juga pada dia...:)

mrs redzuan berkata...

suami saya pandai masak air je. haha.

nidus2 berkata...

Pesanan Penaja...

Suami2 yang pandai masak tu janganlah tunjuk pandai sangat depan isteri....akibatnya sisuami kena masak selalu dek kata2...Ehhh, sedapnya abang masakkk, besok masak lagi ye...boleh kan..kan..kannn.

Kan kes naya tuu.

Mama Zara berkata...

hubby tak lah pandai sangat masak...tapi dia rajinnnnn sangat memasak...hihi

mana taknya, bila balik rumah, anak sibuk nak menetek dulu..sambil2 hubby tunggu saya tu tengok2 dia masuk dapur dulu...kelentung kelentang...siap :)

Fariq berkata...

sy pon tgh tunggu sape lak bertuah dpt saya ni.. sy mmg hebat bak masak memasak megi ni.. :D

puanbee berkata...

suami sy tk pandai masak , tk pandai komplen , tk memilih sgt kira dah bertuah dh kak...

diana berkata...

suami saya masak megi dengan nasi goreng je tau..
itu lah yang dibangga2 dan dicanang2 kat telinga saya..letih dah dengar..
hahahaahahah

kayzie berkata...

dulu masa preggy sll gak hb masak..coz ms tu alahan takleh nk bau-bau masak (knonnya)..hehhe..sdp gak sekali sekala rasa air tgn suami..skrg dah jarang dia masak,tapi apa2 yg sy msak sume dia akan kt sedap..jg hati..hehe..syukur sgt dah tu.:)

♥cmª shIemª♥ berkata...

betuah nye...hehehe..asben cma pandai masak..tp sgt ssh nk rase mskan die..

Yasminhamid berkata...

suami saya baru khatam masak kicap.. katanya cukup la.. asal anak suka makan..

wahida berkata...

mmg beruntung siapa dpt suami yg pandai masak ni..suami saya pandai jugak buat nasi goreng bagai..tapi dah lama saya tak rasa masakan dia...haha!!

alasan dia sama mcm hubby akak..

bini ada..kehkeh....

wahida berkata...

eh, lupa nak ckp, walaupun suami saya bukan jenis ke dapur, bab mengemas bagi kat dia...setiap minggu dia spring cleaning rumah kami tu..hehe...

IMANSHAH berkata...

tidak bertuahlah bakal isteri saya jika mendapat saya yg malas memasak ni

Papa Mifz berkata...

saya fail bab2 memasak nih...huhu

suri solehah berkata...

kak zia..suami saya masak boleh tahan..penag dgr cerita dr mak dia masak dia duk luar negara siap boleh jual kek coklat lagi..tapikan bila dah kawen ni..asyik nak makan yg bini masak je...jadinya nak rasa bertuah bab masak tu kiranya idakle..huhu

Solihin Zubir berkata...

ehem2.. terbukti lelaki lebih terer masak kan.. haha..
sy kalo takat nk goreng2 tu, xdak hal lah..
yg berat2 mcm gulai n msak lemak ke tu, blum lulus lagi.. sbb malas.. haha..

azieazah berkata...

Ada spesis lelaki/suami pandai jer masak, tapi saja jer tak mo tunjuk. Takut bini perlekeh atau ambil kesempatan.

Sebenarnya bagus jer kalu suami pandai masak, kalu isteri dalam pantang, dia bleh masak utuk diri dan anak-anak. Takyah makan kat kedai Timah Janda or gerai Minah Janda Berhias tu lagik!

Control ~ Option ~ Shift = Command...!

A.s.t.i.n.a berkata...

suami dulu mase ngorant sanggup tgk channel masak tu 703 eh? saya tidk tau.. then saya ingat hati sudah gumbire kerana imegin boleh makan selalu air tangan suami... tetapi saya sayang suami saya.. maka sys tidak kasi beliau masak (cantik tak ayat kaver) huahua

exora berkata...

my hubby pun pandai gak..siap ble msk kari tu..kalau beli ikan yg besar2 pun dia akan siang kan, sy kurenggg pandai + malas klu ikan besar..hehe