selamat datang

My Life , Love & HERBALIFE - TERKINI

Jumaat, 1 Julai 2011

*BUTIR RALIT*

Assalamualaikum
selamat petang semua

hari ini hari penat sedonia
terasa balik rumah terus mahu tidurrrr!!!
sebelum itu apa kata kita layan gambar di bawah:

**kredit to google**

kami oghe klate panggil BUTIR RALIT
sebab apabila makannya kita jadi leka aje...hehe
leka mengunyah sambil tengok TV

kalau bahasa stended rasanya
panggil kuaci atau biji mataharikan?
uolls suka dok kunyah mende ni?
saya suka jugak kunyahnya
dengan rasa lemak-lemak

kalau balik kampung atau travel
kami mesti makan mende ni
lagi pula kurang sikit mengantuk
itu sebab hubby saya wajib beli dan makan

cuma untuk anak-anak terutama mek sarah
memang kene tolong buka kulit
sebab kalu tak bukak
pasti dia makan dengan kulit-kulitnya...hishh..
yang tak menahan
mek sarah mmg suka makan butir ralit..hehee
tok padea nge kecik!!!

p/s: muka habis sunburn-->nok cerah semula tu gak..adooiiiii..

24 Rajin Komen:

Sitisifir10 berkata...

kuaci...saya tak minat sbb lenguh je buka2 laih2 makan tak kenyang hahahaha

kakchik@ella berkata...

feveret saya ni cikgu weih

ieda berkata...

ahahah saya dah mula jatuh cinta kak .. sedap kan .. memang ralit tuu :))

Mama Zara berkata...

tak minat kuaci :)

Bionic women berkata...

masa mula2 kahwin dulu, saya pernah suh anak sedara gi beli..saya cakap beli kuaci..bila dowang balik dari kedai bawa balik kuih koci..terkejut saya..manerlah time tu saya tau dowang pnaggil ni butir ralit.

tapi loni tau doh la...
tapi kalau tingat smula, lucu plop.haha

wahida berkata...

saya tak suka mkn kuaci kak, sbb dah la nak bukak susah, pas tu dpt isi kecik je...nyampah....

miss osixnine berkata...

jom singgh blog sy
tgk majalah baru my femag
secara on9

http://osixninemomia.blogspot.com/2011/07/majalah-secara-on9-je.html

Papa Mifz berkata...

ada ke org panggil bijik matahari...mcm pelik je....hehe

diana berkata...

makanan wajib saya ni bila ada bola..heheh..tapi saya makan sorang je..tak de kongsi2..
maisara tak suka sebab dia takut tengok kulit kuaci..dia geli..dia kata ibu makan kumbang...bagus!alhamdulillah sebab tak suka..hehhehe

m!sZ zAL!nA berkata...

sy juga suka makanbutir ralit terutama butir labu spesis ralit jugak

zarazueyin berkata...

first time dengar nama butir ralit ni....tergelak saya...hehehe

radziah AR berkata...

saya tak pandai makan kuaci..... kalau makan jugak...habis dikunyah dgn kulit, hahaha isap airnya sahaja...

nabilah_2908 berkata...

hehehe..mmg kena dgn namanya butir ralit..

tul la..mmg ralit bila makan...lepas tu bibir rasa kebas je... :)

Lydia Miza(Aidyl Azim) berkata...

saya suka kak.tak tau lak kuaci bunga matahari ni org sana pggl camni

♥cmª shIemª♥ berkata...

heheh
oo..butir ralit namanye??

cma pom suka mkn..tp butir ralit hok kaler putih tu..

nyum2..

mmg pecah bibir dek kopek kulit dia ni..

sun burn~sapulah losen..:)

Eliza berkata...

mmg ralit sampai kering anak tekak kekadang tu. heeee...

selamat bercuti awak..

Azlan Hasan berkata...

woooo...saya takut skit nak makan benda nie..sebab kalo makan nanti terjebak..tapi sedap plak..isk..isk..

Regards,
-Strider-

ShErA berkata...

shera suka makan kuaci... kalau berkumpul dengan ahli keluarga lagi best dpt makan kuaci ramai - ramai... lps tu tgk plak movie... memang terbaik...

apik pehe berkata...

meme ralit bena bilo makan bendo nih..hehehe..suko2

IMANSHAH berkata...

butir koci

eelobor berkata...

untuk mek sarah, beli yang sudah di kopek isi nya (baca sebutan baku yer.... hahahahahah)

Solihin Zubir berkata...

butir ralit?

haha.. mmg ralit kalo bleh mkn kuaci ni..

Izan Ishak berkata...

kami sume suka kuaci kak! anak2 pun dah pandai makan tau... lagi2 si kembar... beli sebungkus chacheer tak cukup!

Nur Hawa Mohd Zin berkata...

pertama kali dengar kak...heheh...tapi apa2 pun panggilan..kuaci atau butir ralit ni memang layan je makan