selamat datang

My Life , Love & HERBALIFE - TERKINI

Sabtu, 9 Julai 2011

"LELAKI | KERETA"

Assalamualaikum
selamat sarapan semua..heheehe
roti canai banjir aje kalu weken saya :P

lelaki dan kereta memang sinonim
mana ada lelaki yang tak suka kereta?
suka kereta maksudnya suka meng"hias"
bubuh aksesori itu aksesori ini
tukar sport rim tukar spring
pokoknya macam-macamlah
saya hendak sebut pun terkedek-kedek..huhu
sebab wanita jarang begini
ada jugak tapi boleh dikira kot..hehee

kadang-kadang saya tengok kereta itu
sudah jadi macam rumah..keh3
ada saja yang diubah suai
serba tak kena dan tak lengkap
yang tak menahan tu
kereta baru beli dalam plastik lagi
kalu kereta terpakai tu...wajarlah hendak baiki-baiki sikit

antara mereka cakap
ubah suai kereta ini
untuk kesedapan semasa memandu
untuk korner atau racing
saya pun tak pastilah

hak paling pentingnya
tengoklah ekonomikan
jangan dok fikir ke kereta ajo
makan pakai entah ke mana
satu hal lagi hak penting
mematuhi undang-undang atau tak
contohnya cermin hitam legam..ehhee

*kereta wanita tanpa ubah suai..hehee*

p/s: selamat berehat dan mencuci  kereta blakow deh!!! :P

27 Rajin Komen:

ajumohit berkata...

Biasalah tu kak, kete ni mcm Bini no 2 dia la hehe

nanonano berkata...

sy kerja hr ni kak,
xley la nk cuci kete, nk g antor kete kt umah akak la mntak tlg cuci,
ktne umah??

Mama Zara berkata...

suami saya tak suka dah 'menghias' kereta sekarang ni..sebab katanya zaman tu dah berlalu. sekarang ni pakai je yg dh ada, janji tak rosak. tak perlu habis duit utk sport rim dll...

senyumSOYA berkata...

hehe..betul2,,ramai gak yang hias kete cm nak kawen ngn kete tu..heheh

Lydia Miza(Aidyl Azim) berkata...

hehehe..klu cermin galap tu okey je sis..sbb silau klu gelap..tp jgn smpi legam dah..haha


tp sis klu lampu pun warna hitam legam ni sembur cat apa citer?tepuk dahi saya tgk lampu warna hitam..adoii

♥cmª shIemª♥ berkata...

cma suke ubah suai kete..tp sejak dah kawin ni...slow....

hehehe..cantik myv akak...

Nur Hawa Mohd Zin berkata...

kalu kereta mewah laki jarang ubah sebab dah nampak elegant and sporty...

awe minat gak kereta ni...hehe..ckp pasal lelaki dan kereta..nama kereta en hubby sally, nak masuk kereta ada pantang larang..tak blh merokok, jgn makan dalam kereta kalu kereta dah basuh..huhu..kalu jadi pape kat kereta dia..serabut giler

Kalamhati berkata...

hehe ambo pom supo demo..
tok wak khenak ko keto..biar dio suci bersih mcm asal..hehe

notti netti berkata...

aku suka kereta gak..taapi malas nak cuci..camno tu?

Nurul Jannah berkata...

betul tu..kalau laki, ade je yang nak di ubah suai kat kete tu kan..huu

Izan Ishak berkata...

akak...seb baik husben izan bukan jenis yg 'hias2' kete nih. cam akak jgk... kereta tanpa ubah suai. yg penting wajib servis aje.

Acik Erna berkata...

sarah..kalau ada lelaki yang tak suka mekap kete pun orang pelik jugak kan..

~ yus ~ berkata...

baru lepas cuci kete ya kak...hehe

Yasminhamid berkata...

SUAMI SAYA JARANG MENGHIAS KERETA.. TAK PASTI SEBAB TAK MINAT ATAU APA?

A.s.t.i.n.a berkata...

tau tak peeeee...
rim sajer rm 8k..
ohhh boleh beli makanan sebulan.. errr

diana berkata...

saya bab2 kereta ni memang tak tau la..
yang saya tau naik kereta nak pi jalan2 je..
hahhha..
teruk!!!

ShErA berkata...

abah shera suka bab - bab hias kereta ni... minat dia kat situ..

exora berkata...

berpada-pada jer...

suri solehah berkata...

huhu,,penah jumpa kawan yg gile solek keta sampai berhabis..wife dia naik geram balas pg habiskan duit kat london kurus badan..fair huhu

Papa Mifz berkata...

saya bab2 kete nih suka modified sikit2 jer....enjin asli yg penting...x suka bunyi vroom2 tuh...

Citarasa Rinduan berkata...

setuju

masa en zalie sihat.. adeh!! waja bertukar rupa.. ala2 raksasa,,

skrang di tangan ayu..
sorry..
normal balik..
ahhaha

eiela berkata...

huhu memang pun. saya tak bleh tengok lelaki pakai kereta pink pekat, jenuh tahan perut.

Latest Entri :
Confirm Bersih

Azlan Hasan berkata...

saya suka keta yang tak terlalu banyak hiasan..kalau tak nanti jadi semak dan tak lawa..hehehe

Regards,
-Strider-

azieazah berkata...

Rata-rata lelaki memang minat giler pada kereta. Sanggup berabis. Tapi kalu dah sampai beras habis pun dia tak nampak, memang melampau la kan?

Adakala kereta tanpa aksesori pun nampak simple yang cantik gak, kan?

Sembilan Haribulan Julai: Rupanya Aku yang Terkulai...!

apik pehe berkata...

hehehe..kak..
laki ni kalu dop minat keto..dio akan minat moto..
macam apik ni minat moto..hehhee..
abes g ubah suai supaya nampak segak dimata..hehehe...

Sarah Syazwani berkata...

dari beli sampai sekarang mcm tu je la keta sy..x penah tukar pape..mujur dpt laki yg x gile keta..kalau x..kopakla tiap2 bulan..:)

MommyAqil berkata...

husbnd saya pon ikut kemampuan..katanya zaman bujang dulu bleh la prabih kt keta..tp sekarang dah bukan keperluan dah..ank bini nk kena kasi mkn lg..huhuhu..