selamat datang

My Life , Love & HERBALIFE - TERKINI

Selasa, 4 Januari 2011

** SUAMI BUAT KERJA ISTERI?? **

Assalamualaikum
selamat pagi selasa semua

hari ini bersiaran awal pagi
sebelum saya bersenam
naik turun tangga dalam masa
sejam suku lagi..hehe

hari ini jugak kita stori mori
tentang hal lain pulak
semalam banyak betul
cerita tentang sesi persekolahan kan..hehe

suami buat kerja isteri??
pelik ke??
zaman sekarang sudah berubah
maksud entry itu
dengan kata lain ialah
suami menolong melakukan kerja rutin isteri
kan elok, bagus dan ini untuk
keharmonian rumah tangga

sekarang zaman isteri bekerjaya
dari satu segi isteri menolong suami
untuk menambah pendapatan keluarga
untuk kesenangan dan kemudahan keluarga
tidak menjadi kesalahan
jika suami menolong isteri jugak

jangan pula kerana suami suka
buat-buat kerja isteri
dilabel pulak si isteri ini QUEEN CONTROL
si suami pulak dilabel TAKUT BINI
tapi itulah senario dalam masyarakat sekarang
baik ditepis tanggapan ini
sebab kita semua diberi akal fikiran

bagi saya si isteri sangatlah bertuah
kerana mendapat suami
yang ringan tulang membantu
waima sekadar menolong menyidai kain waktu pagi
mengangkat kain, mengemop rumah sebulan sekali ke...hehe
walaupun tidak mahir memasak si suami
tapi rajin bersembang ngan isteri
ketika si isteri sedang masak ke..
itu menolong jugak..menolong meneman..hehe

apa-apa pun
suami tetap kita hormati dan sanjungi

p/s: semalam kepenatan betul..xbukak blog pun..lepas ni sesi lawat kawan2 deh..

37 Rajin Komen:

~ yus ~ berkata...

Betul tu. Walaupun saya dah jadi SAHM, suami masih rajin tangan menolong lebih2 lagi ketika cuti. Dia pun perasan kerja kat rumah ni tak habis2...hehe.Kata dia terapi minda, hilang stress selepas kerja juga bila buat kerja lain di rumah. Tp yg ringan2 je lah...:D

Das berkata...

Kerja kat rumah tak habis2...sape dpt suami yg ringan tulang memang satu bonus....

ch@ berkata...

setuju, kekadang geram juga tengok dia best2 baca komik, anak tak ambil pe semua. tapiii bila dia tolong kemas rumah, cuci baju, eh dah ok la tu dari tak buat langsung. hihiii. pokoknya sama2 berkerja sama buat kerja rumah. kan kak kan?

kakcik berkata...

Syukurlah, setakat ini suami kakcik memang sangat rajin menolong walaupun dia langsung tidak pandai memasak! :)

Hanis Azla berkata...

betullah, kdg tu dpt tolong hantar ambil anak pergi kelas tambahan pun dh rasa syukur sangat.. at least kt dpt concentrate buat kerja rmh..

AngahSayang2314 berkata...

ye la nak buat macam mana kan??? org kata sesama kita menolong kan???

Ellen berkata...

memang patut pun kak, kerjasama tu penting untuk lebih memupuk cinta kasih..baru aman bahagia rumahtangga..hehe

Cma Shiema berkata...

salam...
kak..betul tu..suami isteri mestilah saling tlg menolong..xde istilah queen control segale..

Cma Shiema berkata...

salam...
kak..betul tu..suami isteri mestilah saling tlg menolong..xde istilah queen control segale..

Ati Masrif berkata...

zaman sekarang ..tak kira wife kerja
atau tak..suami mestilah membantu..

ibu_BatRiSya @wardah berkata...

hmm..kite pon syukur gak dpt suami yg byk membantu...kdg2 die lak yg masak..bkn ape, die lg sanggup masak dari jg anak sbb anak xberapa nak ngan die...errkk..hehhe!

azieazah berkata...

My TOKLAKI gosok baju lebih cantik dari Kak Azie sendiri. Malah anak-anak lelaki diajar supaya pandai basuh baju sendiri, mesin kain, cuci pinggan, sapu sampah...

As bekas tentera udara, My TOKLAKI sangat tak suka anak2 bangun lambat. Dia pandai masak juga....:)

Abu Luqman berkata...

salam..sekali sekala kena tolong isteri juga...baru ada persefahaman..betul tak ..hehe

misza berkata...

kerja umah suami wajib kena tolong, kecuali kalau isteri rela nak buat sorang² & tak suka suami tolong.

kakchik@ella berkata...

suami kakchik tak suka tlg tapi berbeza nya dia sbb sume dia buat sndiri, tak harapkan kakchik. bagus, kan. hihi ..

aibaks berkata...

rajin akak bersenam hari2.. hehe

Amy Syaquena berkata...

kerja rumah suami wajib tolong alhamdulillah kerna en.hubby memang seorang yang suka membantu..

Solihin Zubir berkata...

bertuah btul akak dpt suami ringan tulang..
sy harap sy pon ringan tulang jgk tlong isteri nnt.. hehe..

Lydia Miza(Aidyl Azim) berkata...

bantu membantu..x salah.malah isteri lbh kagum dgn suami lg tau.

... berkata...

kalau suami tolong isteri, memang boleh respect la.. lgpn bkn senang nk jumpa suami yg snggp tolong isteri dia.. ada yg suka buat tak tau je...

ieda berkata...

bagus kalau suami tlg isteri .. tapi erti tolong tuu besar maknanya kak .. salah satu tanggungjawab suami meringgankan beban isteri ..

jadi isteri x leh take advantage pulak kan .. huhuhu hubby saya rajin .. rajin menolong bila diteriak suh tolonggggggg tolonggggggg huhuhuhu

Yasminhamid berkata...

saya pun bersyukur sebab suami selalu membantu...yang paling pasti tolong sidai baju dan mop lantai.

Izan Ishak berkata...

bestkan kak kalau dpt suami yg ringan tulang. tp cam izan ni, kalau cii abe nak tolong pun sgt dialu2kan. cuma skrg ni faham beban kje diakat luar sgt berat. so, tolong2 manje tu adalah~

wahida berkata...

suami saya kalau bab mengemas dan pegi pasar bagi kat dia...hehehe...

alfa juliet berkata...

mmg busy..ni pun jengah jugak

diana berkata...

kalau saya tak kisah suami nak tolong ke tak..
buat le apa pun asal jangan memasak..
hahha..
bukan dia masak tak sedap..
sedap dia masak..
tambah2 megi goreng..
tapi saya tak larat nak ngemas dapur.bagi dia dah cukup kemas le..
tapi bagi mata saya yang besar ni tak sanggup la nak tatap minyak2 atas dapur tu..aih...!

munna berkata...

syukur munna dapat suami yg rajin tulang tolong bini dia kat rumah... tapi bukanya munna ni queen qontrol ye

CIK TOM berkata...

suami isteri kena slg tlg menolong kan akak..xsemestinya suami rajin tlg isteri tue means suami tue takut bini..huhu

Ciklinn berkata...

yerrr saya beruntung sbb dapat laki yg tlg saya.... tidak bermakna dia takutt saya... tapi sebab dia sayang saya... hehehhehe

mek sihak ko?

nazirulhazwan~ berkata...

saye buat keje bini o0o0:P
tp bersalin tak la.ngeh3

sweetsal berkata...

untung la sapa dpt suami yg rajin menolong isteri..bg akak suami selalu outstation, kerja berat, kesian tgk dia, tak sampai hati nk bg dia kerja lg kt rumah..hehe

SYaMiLa berkata...

bagus la kalau suami tolong isteri...takkan semua keje isteri kena buat...bekerjasa..masing2 tolong menolong baru keja yg berat pun jadi ringan...kan kak..he3

eelobor berkata...

tak pelik pun, tambahan sekiranya laki bini bekerja. semuanya sama2 penat & perlukan tolak ansur serta bertimbang rasa. (jawapan skema mengikut pemarkahan format spm 2011)

tapi saya tak gitu pun.... hihihiihih. boleh tak? (adakah ini realiti? )

sama2 kita renungkan dalam diri masing2

mamawana berkata...

Bagus tu laki bini wat kerja dapur sama2. Ikut sunnah rasulullah, jahit baju sendiri yg koyak, perah susu kambing, skrg eloklaki buat air sendiri ka...buat air utk isteri kaaa barulah bahagia hidup.

sarah-najwan berkata...

yus= apa singkatan SAHM tu ye...hheee..xkeje eh?..bgus gak somi nk tlg..ada tu..jika bini da surirumah..langsung xtlg..

das= mmg bonus..hehe

cha= yg tu mmg geram..tu yg mula klentung klentang tuh..nk marah..

kakcik= sama nge hubby saya..masak mmg failed..hee..hak lain ok

hanis= xkiralah apa keje..jnji tlg kan..

angah= betul..sama2..

ellen= yg pnting..pupuk rasa sayang..

cma= xde label tu..org je pandai2 label..hampeh..

ati= kira adillah kan..bukn r/tangga bini je..

ibu Batrisyia= tu da bagus..masaklah yg akak pling malas..tapi masaklah somi akak failed..huhu

kak azie= bekas tentera mmg gtu kak..dorang dah didisiplin gtu..bertuah kak azie..siap pnadai masak hubby dia..

abu= ye betul..

misza= saya rasa seme isteri nk ditlg..hhee

kakchik= ee..bagus lak..

aibaks= bersenam gapo??..hehe..kemas rumah je

amy= bagus tu..

solihin= kamu mesti gtu solihin..jgn tak nak tlg bini..

LM=betul tu..lgi sayang adalah..hehe

sheera= kamu cari somi gtu nati..

ieda= hehe..kene rajin awk jerit la..

min= bagus min..ringan sket..mop tu penat tau..

izan= janji dia tlg gak ..walau tlg tgk2..

wahida= adalah jugak tlg gtu..

aza= wah..bz weh demo..hehe

diana= yg tu sama diana..kdg2 geram..tapi nk suruh..sobar aje la..

munna= betul..tu label ortg je

ciktom= betul..nati "calon" awk tu rajin eh..hehee

ciklinn= sayanggg laki..saya sihak je..

nazirul= kalu kamu bole bersalin..nk try..apa salahnya..

kaksweet=depend lah kan kak..time hubby letih..kita pom faham..

sya= apa yg penting..kerjasamaaaa

eelobor= kene faham sdirilah..camne tu..mgkin anak sorang xrasa beban dia..kalu da ramai..akan rasa jugak..

mamawana=hehe..hubby akak kdg2 buat air utk akak..baikkan..

Gayahspears berkata...

yelah..masyarakat yg pendek akal mmg suke ckp camtu...

tp..dlm Islam pon menggalakan saling bantu menbantu kan akak... tak salah kot suami tlg isteri...

arwah ayah ayah dulu,masak sbb mak gayah kerja kat sekolah balik suda penat.. so ayah Gayah tlg masak... mesra gtu..auchhh

Tanpa Nama berkata...

Aku seorang suami,isteri bekerja masuk jam 9 pg smp 6 ptg,pg2 aku bgn kul 545 mandi n subuh,g kja kul 7.msa aku g kja,bni aku xbgn lg. Kami ada ank umo 5 bln,aku heran npe bni aku x rasa bsalah,x bgn siapkn brkfast unt aku,blk kja aku tgk blk tak dkmas.,tension aku, tp aku sbr je,mkn mlm aku start enjin mkn kt lua,bni aku x msk.Alasan nya pnat jga bby,blk mkn aku bsuh bju pas2 sdai lak.bju aku iron kt kdai.aku x tau apa yg bni aku buat,aku sbar je.apa komen korang