selamat datang

My Life , Love & HERBALIFE - TERKINI

Isnin, 10 Januari 2011

** RM41.20 **

Assalamualaikum
hari ini hujan lagi
[asyik-asyik laporan cuaca..heehe]

tengok tajuk itu
menunjukkan harga
barangan basah yang saya beli semalam
ikan siakap seekor
ayam seekor [siap dipotong]
sotong 3 ekor
sayur petola - yang saya masak lemak itu
dan santan

pada asalnya dengan gaya muka saya
saya agak terkezut dengan harganya
yang agak boleh tahan menipiskan dompet
nasib baik semalam saya bawa purse
jika tak..alamak berhutanglah..hahahaha
nasib baik jugak ini kedai yang biasa saya beli
atau kot2..tokey kedai salah kira kot..hahhaa
[sebab pernah kene sekali dia salah kira.masa tu jugak saya sedar.tapi yg ini saya rasa macam betul..hehe..nasiblahkan..]

rasa macam mahal jugak
nilai duit dengan jumlah barang
tapi itulah realiti sekarang
RM50= diaper size M + susu dutch lady 1,2 ,3 mek sarah je...huhu

nampak gaya
kene fikir sesuatu ni
saya hendak berniagalah pulak
nak tambah pendapatan

uolls boleh bagi pendapat
apakah urus niaga yang boleh saya jalankan???
yang elok-eloklah dan sesuai dengan masa kerja saya..hehe

p/s:beranganlah saya tu..eheks..xpe..berangan is free..

39 Rajin Komen:

Ujang9897 berkata...

sekarang nie mmg makan gaji saje tak cukup..hehe..bkn tak bersyukur..tp hakikatnya..

mcm sy buat MLM..partime..hihi...

Hidayah berkata...

saya pun tgh cari idea nak kembangkan pendapatan huhu

noor berkata...

kena fikir buat sesuatu tuk dpt income lebih
tp xpandai lah kak nk bisnes2 nih

Gayahspears berkata...

Alhamduliah... syukur dgn rezeki yg Tuhan bg... Gayah rase cukup mkn, so tak yah lah buat bisnes2 ni..hihi

Zue AnnaLeeya berkata...

samalah kak... rm50 tuh utk diapers size m dan dutch lady 123 utk airel jerk.... tu pon tak ckup kan???

mmg kena cari duit tepi nih... tp sy tak reti klu nak bisnes2 nih kak... modal pon tak de... camno tuh???? huhu...

kakchik@ella berkata...

sungguh la cikgu. skrg ni barang mahal. ari tu kakchik beli biskut lemak, ikan kembung 4 ekor, selar 4 ekor, kelapa sebijik dah RM22. terkejut saya cikgu.

Mama Kembar 3 berkata...

tu laa skarang nih harga barang asyik naik, tp gaji tak naik naik huhuhu... ni salah satu sbb mama buat side bisnes niaga kecil kecilan, niat di hati nak kumpul duit utk skolah anak anak dari skrang.

Lydia Miza(Aidyl Azim) berkata...

huhu..duit RM50 dah tak berat dah bw brg balik umah skrg sis..

MamaYatie berkata...

huhu..mmg tersangat mahal..RM500 mmg abis kat susu & diapers anak jer tiap bulan..

Amy Syaquena berkata...

Kak rm50 sekarang nie dah tak ada makna..kalau dulu macam-macam boleh beli tapi sekarang nie dua tiga barang je..

Hanis Azla berkata...

dulu org kata bawak rm50 balik rumah penuh bakul.. skrg ni beli 2,3 barang pun dah habis rm50 kan..

berniaga baju ready made pun ok kot.. he..he.. klu akak mmg suka klu ada org jual kat ofis sbb senang kita nak membeli tanpa perlu keluar ke kedai..

padin berkata...

makin naik, naik dan naik.. hujan je turun, kalau ujan pun naik, hai,, entahla

munna berkata...

mmg barang sekarang ni dah naik lah kak... setakat 50 henggit sekejap je boleh habis... cuba berniaga on9 je kak senang sikit...

~ yus ~ berkata...

petola masak lemak? Tak pernah saya cuba, biasa buat tumis air campur soo hoon atau goreng kering..

nanti nak cuba lah..

Brang sekarang mmg mahal kan...

Beli sotong 3 ekor je ke kak?..hehe

Das berkata...

bersyukur la tu....muarh tu....duk sini lagi mahal....kalu convert alamk tok beli la aku...

amboi3 nak cari duit lain...kalu dpt ideal gitahu aku deh....mana tahu aku buleh join sekali...hehe

MamaEma berkata...

mahu balik kg..tanam jagung...

hehehe acah saja...

MamaEma berkata...

mahu balik kg..tanam jagung...

hehehe acah saja...

Yasminhamid berkata...

sekarang ni.. rm 50 ni untuk beli barang basah 2@3 hari jer...

diana berkata...

berniaga benda makan la yang paling untung..
apa kata berniaga kerepek pisang..
saya suka..
kalau sarah jual ..
saya nak oder 3 bungkus ye..
hahahha

sarah-najwan berkata...

ujang:
yezza..tak nak MLM..xreti nk cari pengikut..

hidayah:
meh kita sama2 fikir..

noor:
tu la..akak pom failed bab bisnes tapi nmpk tu je caranya..

cikgayah:
alhamdulillah..aakak bersyukur..cuma mcm nk tmbh lagi..hehe

zue:
samakan..akak pom xreti..xde bakat..

kakchik:
mmg terkezut..ikan mhal kot..musim ujan

mamakembar3:
gaji naik kot thun ni..hahaha
elok mama tabung skrg utk triplets tu.beringat2..

LM:
tu la..ringan je..tapi diapers tu berat gak..hahaa

mamayatie:
awk anak sorang ..akak ni 4..adusss..

amy:
yezza...bajet pom lariii

hanis:
mslhnya..saya ni xreti..ckp mmg peramah tapi bab bisnes..failed..

padin:
tu pelik la pulak..banjiro kuat kot

munna:
heehe..malu...fb pom da nk ttup..huhu

yus:
ye ke..sedap tau..try buat..
beli sotong tu sket2..sebab besar2..

das;
ye la..mu dok OZ..lagilah..nati aku menjadi bisnes tu..aku bgtau mu..

mamaema:
elok gak..jagung yg cup tu pom mahal weh..tapi nok beli jugak..

min:
tu la..sket je kan..

diana:
molek gak..awk ptut jd customer tetap saya..saya pos laju sokmo ko awak..heheh..saya pom suka kerepek..bole maju jual mende tu tau..nk2 musim raya..

makdara TERdiva berkata...

MDT pun teringin gak nak berniaga..tp x de skill..camno???

Cma Shiema berkata...

same lah..cni pon ujan + mendung..
sejuk..
erkk..mahal nye...pengsan2..

kayyana berkata...

jom kite jual hanger tudung nak tak??? nk jual bju kurung pun ok gak...

aibaks berkata...

ini cume pendapat aibaks:

jika nak jadi negara berpendapatan tinggi.. rakyat kene la berbelanja tinggi.. supaya pendapatan negara kasar meningkat menjelang 2020..

wallahualam..

nota kaki: saba je la dengan harga pasaran yang tak menentu ni..

sarah-najwan berkata...

MDT:
tu la..saya pom sama..skill xdok

cma:
seb baik akak xfengsang kat kdai tu...hahaa

kayyana:
bole dipertimbangkan

aibaks:
gtu pulak..jika gaji tggi xpe..nk berbelanja lebey..tu pom gaji akak da 10K tau...hahahhahaa..byklah 10K..simpan 5 thun pom xcecah..

misza berkata...

kalau ada pokok getah toreh jer. getah mahal. tapi sekarang musim ujan erk...hehe

cik tom berkata...

meniaga barang2 wanita cam kain psg/tudung/kerongsang dll....

sori cik tom agak busy skang ni..xdpt nk terjah selalu...

eelobor berkata...

harga barang semua dah mahal sekrang. biasalah tuh, di kampung pun kekadang sesetengah barang ada yang lebih mahal dari bandar.

kak Erna berkata...

sarah-najwan..betul tu..berangan tak perlu bayar..
semalam pi beli bawang..3 jenis bawang tu la..sedap je orang tu cakap.sepuluh hengget..
suami akak..suruh timbang dan kira semula..baru 6 ringgit..mentang2 le sekarang ni semua mahal...dia main sebut je..

n.hasleena berkata...

salam kak..
mmglah kak, duit sekrang laju je...
emmm....hubby sy suka online bisnes.
akak cuba click bahagian iklan Wangian Halal yg kat bawah tu kak... so far ada lah tambahan pendapatan tanpa disedari :)

sweetsal berkata...

buat kek dn jual, kalo tak reti elok gi kursus, ramai kaum ibu berniaga benda ni..nampak berhasil dan lumayan..akak nk try jugak..dulu pernah bt bisnes cenderamata, amik tender..berbaloi jugak, skrg dh stop sbb brmasalah sikit..

deCrewz berkata...

Bila harga minyak naik, barang2 lain mulalah nak 'follow'.. hangin btl.. Org berduit boleh la anggap macam xde pape naik seposen je minyak. bagi org2 yang serba kekurangan ,macamana? Tiap2 tahun mesti naik. Kerajaan bukannya x berduit, siap kira2 lgi untung kerajaan. Bukan nak salahkan kerajaan, tapi tolonglah dengar rintihan rakyat macam kami ni...

suri solehah berkata...

salam sarah

emm barang semua naik regakan kalau kt langkawi ni lagi berganda..alasan logistik..

Solihin Zubir berkata...

musim ujan cmni, elok niaga paung la akak.. hehehe..

asnah58 berkata...

good idea untuk side income

MamaYatie berkata...

anak sorang?? 3 anak dara sudah..hik3

AngahSayang2314 berkata...

memang sekarang semuanya mahal2 belaka pening kepala

PuanBee berkata...

hehe bee pon ngah pikir nak meniaga apa nih.kak! ..tapi kalo kat kl dapat ayam dgn ikan jer kot sotong tuh tak dapat RM50..lg mahaiii

Princess Nur berkata...

ni baru balik dari kedai..beli ikan 2-3 ekor ngan sotong dan ayam dah abih lebih 50 hengget pagi ni..huhu..