selamat datang

My Life , Love & HERBALIFE - TERKINI

Jumaat, 7 Januari 2011

** FAKTOR USIA **

Assalamualaikum
selamat pagi yang dingin
hujan masih membasahi
mendingini setiap ruang

adakah uolls dengan pasangan
sangat-sangat berbeza usia??
maksud saya berbeza dalam 5-10 tahun ke?

ada antara kawan saya
yang berkahwin dengan lelaki muda
maksud saya beza jugak usia hingga 3 tahun
si isteri lagi tua dari si suami

yang pasangan biasa ialah
sama umur macam saya dengan hubby
atau si suami lagi berusia dari si isteri

saya lebih suka yang sebaya
kerana kita akan mempunyai pemikiran yang sama
sama-sama mula bekerja
sama-sama muda
dan sama-sama tua...hahahha
tak menahan tu..

ada yang suka pasangan dia
lebih berusia
banyak pengalaman hidup
sudah mantap dari segi kerjaya
sudah ada segalanya

masing-masing punya pendapatlah
sebab masing-masing yang empunya diri
asalkan..kita bahagia sokmo-sokmo
yang penting pilihlah yang berkenan di hati
jangan terpilih buku tebu sudahlah...

p/s: hujan=sejuk=laparrrr...grrr!!!!

27 Rajin Komen:

wahida berkata...

umur x penting, janji boleh bahagia, maksu saya kawen, suami dia 4 tahun lg muda dr dia, alhamdulillah, sampai sekarang pun masih romantik lg...

eelobor berkata...

hahaha, saya suka yang muda2...

kakcik berkata...

kakcik dengan suami berbeza usia lbhkrg 18 bulan - tapi, selalu orang cakap dia nampak lebih muda dari kakcik! (grrrrrr....)

takpelah - yang penting, sampai kini masih tetap melangkah bersama. :)

sangat sejuk pagi ini dan perut pun cepat lapo...lalalala....

Izan Ishak berkata...

akak...izan pun beza sethn muda je ngan en hubby... tp ada org lelaki muda tp cukup matang mcm org tua.

*tengah makan nuget. sejuk+lapar

Cma Shiema berkata...

cma..suka yg "tua" ckit..xder la jauh sampai 10 tahun..sedang2 gitew..

hehe..samelah kak..lapo..

sarah-najwan berkata...

wahida= betul tu..jnji bahagia..

eelobor= oghe jate meme..hehhee..nok hok mudo2 jah tau nyer..

kakcik= hehe..hubby saya pom beza 2 bulan je dr saya..salu gak dia perasan dia mudo..hahaha

izan= tgk orglah..walau dia muda dr isteri dia..tapi tahu tggjwb..dia akn matang jugak..

cma= minat masing2lah kan..jnji bahagiooo

noor berkata...

kak sarah
kita samalah
sama sebaya seusia ngan cik suami..

Ciklinn berkata...

saya sangat degil..sbb tu cari org tua utk jaga saya... ahhahah

Cik SHiNJU berkata...

Uihhh..saya x bani nak komen..
Memandangkan saya muda lg..
Kang terkena kat diri sendiri..huhuh..Erm..mcm Rita Rudaini ngn Aidil tu,nampak ok jer kot tp family plak x suka..


Ujan = sejuk + lapo + ngntok

~ yus ~ berkata...

saya dan suami sebaya. Macam akak kata, sama-sama muda dan akan sama-sama tua...ahaks

PuanBee berkata...

jom makan burger kat blog bee...

hihi beza 2 tahun bee ngan hubby ..dia tua lg ler..

mama wanie berkata...

masa bercinta dulu..asik dapat bopren yang sebaya....

last2 dapat asben yang tua setahun dari mama.....ok lah....janji bahagia selamanya.....

Ogy berkata...

suka suami lebih tua sikit dr ai...sikit je takmo byk2..nnti jurang sgt besar....

alhamdulillah dpt gak suami tua 3 thn... :)

Hanis Azla berkata...

akak dan suami beza 5 tahun.. masa akak darjah 6 dia dah form 5.. walaupun kami tinggal di bandar yg sama sebab umur berbeza langsung tak pernah jumpa masa zaman sekolah dulu.. he..he.. tp walaupun akak lebih muda tp dia yg lebih manja.. mcm mana tu..

munna berkata...

munna pun rasa umor x penting ... ayah dan mak ..ayah tua 10 thn tetap bahagia ...kakak lagi tua dari BIL 3 tahun ... bahagia gak... munna cuma muda setahun dari cik abg pun bahagia gak...

suri solehah berkata...

salam..sarah

masa ngorat ngan senior..tapi kawin dapat muda pulak..tapi alhamdulilah..dia jauh lebih matang..

makdara TERdiva berkata...

kalau dulu sebaya..yg skrg ni pilih yg tua skit ..hiks!

MamaYatie berkata...

depends kat org kot..saya & en.Suami beza 2 thn..and of coz dia lebih matang..hehe..mungkin sbb dia anak sulong, saya anak bongsu..sajak la tur..haha

Yasminhamid berkata...

hajat dihati mmg nak suami yg 2@3 tahun lebih tua dari saya.. dan akhirnya suami saya mmg 2 thn lebih tua dari saya.. hihihi..

sarah-najwan berkata...

noor= kita serupaaaa...

ciklinn= bukn gtu ciklinn..nk cari yg dah ada pengalaman lebih..hehe

cikshinju= betul..ikut pilihan hatilah..

yus= eheks..betulkan..sama2..

bee= da tgk dah berger awk..nyummmy..kira ok beza 2 thun..awk pom muda lgi

mamawanie= setahun je..lebih kureng sebaya tu

ogy= hehe..ok la

hanis= owh..jarak jugak...hubby mmg manja sbenarnya sb nk seme kita buatkan..manjalah tu

munna= yg penting bahagia je..masing2 tahu peranan ok lah..

suri= owh..baguslah..

MDT= owh gtu..

mamayatie=ikut orglah..pilihn masing2

sarah-najwan berkata...

min= heehe..tercapailah hajat tu..

kakchik@ella berkata...

cikgu, cik abg kita lbh tua 12 tahun tahun dari kita tau.

tak tau la nape, tak terjatuh cinta lak dgn rakan sebaya. yg bagusnya masa kawin rmh dah ada, keta dah ada. hihi ..

alfa juliet berkata...

saya sebaya..tapi bagi sy lebih baik laki tu dua tiga tahun lebih tua...lebih mantang dan lebih beralah..hehe mode merajuk

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr berkata...

saya suka yg lagi tua+matang..

saya ni walaupun umur dah 20-an perangai kadang2 mcm budak2 lg hehe

diana berkata...

saya sebaya dengan suami..
banyak bestnye bila sebaya ni..
macam sarah kata la..
sama2 tua..
sama2 muda..
tak kisah sebenarnye..yang penting pandai jalankn anggung jawab masing2..

**saya memang memilih bab2 cari pasangan ni..
dari dulu lagi nak boyfriend yang sebaya je..haha..

sarah-najwan berkata...

kakchik= ye eh..tapi tgk tu..da kawin seme da completed.oghe klate royak msuk rumah je..hihi

aza= hehe..ye kot..tapi yg sebaya pom ok gak..

GKSB= ikut hati sendiri..xpe gtu sb tu hepi go lucky..awet mudo nati

diana= betulkan..sama2 tua nati..xde beza umo..

sweetsal berkata...

akak umur lebih tua 3 bulan dr suami, macam sebaya jugak kan, tp akak tersangat manja la pulak..hihihi