selamat datang

My Life , Love & HERBALIFE - TERKINI

Selasa, 19 April 2011

::MAKAN BUAH JOM!!::

Assalamualaikum
selamat pagi semua
breakfast dengan apa semua?
dengan buah epal atau anggur ka?

rasanya saya tak pernah
breakfast dengan hanya
makan sebiji epal hijau
macam pelikkan..takut sakit perut pun ado..huhu

semalam melihat-lihat paper online
saya tertarik dengan paparan hmetro
tentang pengambilan buah-buahan
dalam diet kita seharian
tapi itulah sayakan
jarang-jarang bebenor menyelitkan
buah-buahan dalam senarai
barang runcit untuk seminggu
nampak gaya kena amalkan
seperti yang disarankan
untuk membiasakan makan buah-buahan sebagai
salah satu diet sihat saya dan keluarga

dan yang menarik
untuk saya kongsikan dengan uolls
ialah penyediaan salad buah-buahan
yang diberikan oleh artikel hmetro itu
meh saya share jugak dengan uolls deh
tapi saya ubah suai untuk makan famili saya..

1. potong dadu sebiji epal hijau/sebiji epal merah/sebiji mangga
2. potong kiub separuh nanas/separuh honey dew/sebiji belimbing besi
3. setengah kilo anggur merah/setengah kilo anggur hijau
4. 2 yogurt berperisa yang kita suka-->jika saya perisa blueberry-->meleleh sedap!!

**semua itu digaul dan sedia untuk dingap!!!!
nampak berjelirakan-->jom kita sama-sama buat..heehe

p/s: moh kita amalkan gaya hidup sihat!!

19 Rajin Komen:

Farah Shamsudin berkata...

nak try jugakla nanti.. thanx 4 sharing dearr

MommyAqil berkata...

thanks kak sarah..gud info..sama jugak..kena masukkan list buah-buahan dlm list brg dapur..baru kita semua boleh amalkan pemakanan sihat kan...

ஐ๑makdara TERdiva๑ஐ berkata...

jarang sangat buat! biasa beli epal main ngap2 jer..hehe!

AngahSayang2314 berkata...

wahh nie leh try niee

ShErA berkata...

shera pun nk try kt rmh nanti la... apapun, buah oren dan tembikai susu tetap jd kegemaran shera... tp, senarai wajib ada dlm peti sejuk adalah epal merah...

sarah-najwan berkata...

farah:
sila..sila...

mommyaqil:
betul3..akak pom nk amalkan

MDT:
saya pom gtu..main ngap je..ni nmpk mcm sedap je buat salad gtu..buat pot luck nati..ehhe

angah:
sila..sila..

shera:

hehe..meh kita sama2 buat..akak xpenah buat salad lagi tau..

munna berkata...

simpan sekejap dlm fridge ..lepas tu ngap mmg sedap kak

zaidah berkata...

sambil bw zai sambil makan sebijik epal merah...hehehe

diana berkata...

saya lak
tak dak nasik pun tak pa asal ada buah..
kalau makan nasik saya tetap nak ada buah sebab nak hilangkan bau lauk kat mulut..
hehehe..
sejak kecik lagi saya memang suka buah..
bagi je la buah apa pun..semua saya bedal..hahahh..
kecik2 dulu buah koko yang belum masak pun saya makan..
wakakakak

alfa juliet berkata...

bestnya buh yogurt..nak try la

~ yus ~ berkata...

saya pun jarang sekali ada buah dlm diet harian. Selalu tak ingat nak beli..hihi

puanbee berkata...

tak suka sgt campo2 buah hee..tp kalo rojak besh lah!!

Lydia Miza(Aidyl Azim) berkata...

mmg sedap..adik tambah strawberry..dan buah pear

Cma Shiema berkata...

cma suka mkn buah..nyum2..
pssst..resepi yg elok utk cma berdiet ni..>_<

sweetsal berkata...

taruh buah strawberry tu yg lagi sodap..hheee

Solihin Zubir berkata...

sy suka makan buahh.. hehehe...

apik pehe berkata...

hehe..kak weh..bakpo eh kak suko bena wat apik terliur..haishh..

kak..kalo 1 mei ni apik mai tapi x bawak makanan..haha..student la katakan..

CIK TOM berkata...

ciktom pun jarang makan buah...lg suke sayur kot..xpe pasni nak cuba amalkan..heee

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o berkata...

buat gua terpikir nak makan buah..tapi gua tak ada dusun