selamat datang

My Life , Love & HERBALIFE - TERKINI

Jumaat, 22 April 2011

::CUCI TANGKI AIR::

Assalamualaikum
selamat petang semua
panas sungguh petang ini
habis kain beterbangan dari ampaian...hehe

panas-panas gini
bayangkan jika tarak air?
aduyaiiii...memang parahkan
tapi saya tak nak cerita
tentang keputusan bekalan air
tetapi tentang tangki air uolls masing-masing
yang kat atas bumbung itu

pernah tak uolls
maksud saya panggil orang cucikan
atau yang tough sket
suami kita yang tersayang tulun cucikan..hehe
hubby saya pernah dua kali kot cuci
sepanjang kami dok rumah ini
bayangkan keladak yang penuh dalam tangki itu
memang tak sanggup nak tengok

jika kita tak pernah mencuci
mahunya macam-macam ada dalam itu
dan airnya itu kita buat mandian
itu pasal kadang-kadang
kenapalah airnya hanyir ini
sekali tengok..ararraaamakkkk..segala cicak, lipas etc dok berkembung dlmnya..haruuuuu

p/s: apa kata weken ni..kita pakat2 cuci tangki..yehaaaa...kasi tough hubby punya lengan..bukan lengan kita..hehe..kita hanya agen buka tutup paip ajo..

17 Rajin Komen:

Lydia Miza(Aidyl Azim) berkata...

erkk cuci tangki?mmg kerja keras tu sis..adik klu blk m'sia umah tggl setahun.mmg kena cuci air tu..klu tak abis gatal satu badan..airnyer..eiii nak kumur wat gosok gigi pun geli

Yasminhamid berkata...

saya dok apartment.. beberapa bulan sekali pengurusan akan cuci tangki..

sarah-najwan berkata...

LM:
tu meme wajib..huhu..kalu dak..hanyir airnya

min:
untung gtu..pihak apartmen buat..

azwa amani berkata...

weken ni nk stdy....huhuhu..ade exam lgi.. xlh nk cuci tnki..huhuhu

ieda berkata...

ish x pernah buat lah kak .. hubby saya jer pernah naik atas tuu .. nak cuci tuu x pernah pulak hubby cakap nak buat ...

ermm kena tanye dia nie :))

Hanis Azla berkata...

pernah cuci juga.. en.asbenlah yg buat..he..he.. dia kata siap ada lumut sebab bekas tangki tak tertutup rapat.. bila kena matahari berlumutlah dia..

diana berkata...

umah saya lak tak de tangki..
terus dari paip luar tu..
sebab tu kalau tak de air memang haru la jugak..
nak buat apa pun tak boleh..

sweetsal berkata...

teringat tangki air kt bumbung atas rumah tu bocor..risau jugak nii..menitik-nitik kena sofa..haruuu

apik pehe berkata...

hehe..tu naseb bek cuci..kalo x..bewak pon ader tu..haha

sarah-najwan berkata...

azwa:
kamu study je..cuci tangki bg org lain

ieda:
kene buat tu..ce suh hubby check..tgk air tangki tu tara mana..

hanis:
kan da berlumut..mesti kita geli kalu tgk dan rasa xsanggup nk mandi..

diana:
aiikkk..jrg rumah xde tangki..jika terputus bekalan air..dan xbuat simpanan..mmg parah tu..hhee..dr satu sudut ok gak..xpyh cuci tangki..hehe

kaksweet:
yg menitik tu haru kak...better check..kot pelampung dia rosak..

apik:
huk alos la..sapa ke bewok gak..abis kerapu kudis abis la jasa air bewok tu..huhu

Azlan Hasan berkata...

paling benci time air xde..nak buat ape pun xboleh..tangki nyer citer sib baik time rosak aritu da cuci sekali..hehehe..

Regards,
-Strider-

Kalamhati berkata...

ambo rajin jugop tlg abang2 cuci tangki..meme tak sanggup nak tgk..karat air pekat likat..huhu

sarah-najwan berkata...

azlan:
bagus la dah cuci..mmg tau la apa ada dlm tu..hehe

kalam:
hehe..bagus2..molek sgt wat keje togeder2 gtu...

Citarasa Rinduan berkata...

selamat malam...
kalau tempat ayu..rasanya tak ada orang lain..

so ayulah yang sental....
PS: kalau ayu lakukan time petang2... leh main air..hahah

Solihin Zubir berkata...

umah sy pam air telaga je.. :D

Nur Hawa Mohd Zin berkata...

salam kak...tak tahu la cuci ke tak.hehe..kalu kolah tu selalu la :)

Cma Shiema berkata...

hehe..umah cma flat..so org mentenen je yg tukang cuci tangki..kat umah harap guna penapis air je...