selamat datang

My Life , Love & HERBALIFE - TERKINI

Rabu, 6 April 2011

::SOSEJ REBUS::

Assalamualaikum
selamat petang semua
sudah hendak senja pun..
sambil-sambil menunggu kejora bintang
kita share menu mkn petang anak-anak saya


itulah menu yang selalu saya hidang
tak de buat pun
main yang segera jugak
potong dua dan rebus
saya memang tak goreng sosej itu
banyak masuk minyak
saya mesti rebus aje
then cicah dengan sos cili

dan menu itu
saya selang seli dengan
frenchfries atau pau segera..ehhe
hendak godek-godek sendiri
memang la mak penat..huhu

atau kalau tok cekak sangat
saya beli aje pisang goreng
hehehe

p/s: uolls gini jugok ko?..mesti ada antara uolls yang rajin buat sendiri..tabikkk beb!!!

26 Rajin Komen:

diana berkata...

petang2 saya beli je..
depan umah je orang jual2 ni..
nak buat tu kalau rajin dan yang tak de orang jual je la..
suka goreng..
rebus tak suka sebab tak
boleh buat gemuk..
hahahahah

Lydia Miza(Aidyl Azim) berkata...

wahh..nyum2.adik lama dah x mkn sosej.masin la kat qatar ni sis.tak elok lak kan?adik cuma suka jenama ayamas je ..huhu.rindu sosej m'sia......tension je bila rindu2 nak mkn itu ini ni sis.

nurkaloi berkata...

hehehe kaloi punnn suke cmnie gak
rebus sosej 2....then makan ngan roti and salad
letak myonis and lada or cili sos

perghhh sedapp

nk sedap ag rebus potato
heheh letak lada hitam
nyummmy

Hanis Azla berkata...

saya pun suka rebus aje sosej tu.. anak2 suka cicah dgn sos + mayonaise.. saya pun main yg segera aje.. nak buat tu lemah sikit.. hari2 tertentu aje baru merajinkan diri.. he..he.. janji anak2 kenyang..

eelobor berkata...

ehehe, teringat kor gerai goreng pise mokcik mato koko di pitu gem, huhuhuhu

kak Erna berkata...

sedap jugak kan kalau direbus macam tu..akak biasanya goreng aje..

apik pehe berkata...

kak..apik cari doh kat kafe..xdok pon hot dog rebus..ado hot dog goreng jah..tu pon samah sebatang..

una badarudin berkata...

saya sllu buat mcm ni dekat asrama skrg
sbb xbley masak bley gune heater je
so rebus2 je yang boleh
btw sosej rebus memang terbaik kalau ada sos n mayonis
:)

una badarudin berkata...

saya sllu buat mcm ni dekat asrama skrg
sbb xbley masak bley gune heater je
so rebus2 je yang boleh
btw sosej rebus memang terbaik kalau ada sos n mayonis
:)

Pn DG berkata...

itu makanan anak2 aku la...hehe...rebus...senang kan...tp kalu mu nok lagi senang jange beli sosej....panjang...beli je sosej pendek tu...ntah apa dh nama dia lupa arr....cari laa...

ShErA berkata...

kak, sosej rebus favourite shera tu... wajib ada kt rmh... nk mkn je, klrkn dr peti ais dan bakar dlm microwave... shera pun br je lepas mkn sosej rebus ni... hehe

BIONIC WOMEN berkata...

saya kalau rebus camtu jer cepat muak..huhu..
selalunya saya masuk dalam microwave jer..goreng memang xleh gi jugak, banyak minyak..hehe

Mr Strider berkata...

saya pernah makan sosej camni tapi yang kecik kak..dia masak ngan sos tomato..sedap gak ar..hehehe..

Regards,
-Strider-

suri solehah berkata...

kira kategori rajin lagi lah tu sarah..kena masak gak walau rebus..huhu..saya kadang camtu gak..biasanya letak je dalam non stik pan..huhu..ala2 bakar gitu

Solihin Zubir berkata...

sy tukang beli je..
tukang goreng mak.. haha..

So Shy Lady berkata...

dulu hb plik bila sy rbus...eh sdap ke?
hahaha...sama je la rsnye...t.guna myk lg bgus kan!

Ellen berkata...

Kalo dah tak sempat dan dah tak rajin, begini juga jadinya Kak..yang penting boleh makan dan kenyang...sedap gak kan...

munna berkata...

jarang sgt buat minum ptg ni kak... balik kerja dah terus prepare utk makan mlm je... weekend kdg2 rajinlah sikit...

kakchik@ella berkata...

rebus lebih cepat dan brkhasiat dari digoreng, kan.

AngahSayang2314 berkata...

wahh sedap jer tengokkk mcm nak try jer

eiela berkata...

sesej rebus cicah sos pedas. best jugak.


Latest Entri :
Biasiswa Tak Cukup, Sedikit Sangat

Cma Shiema berkata...

MENU PTG KITA SAMA LA KAK..SOSEJ REBUS..TP SERI SUKA CICAH NAGN SOS TOMATO..ABAHNYE PULAK SUKA FRIES..

ஐ๑makdara TERdiva๑ஐ berkata...

cicah dgn mayo pun sodap!

Izan Ishak berkata...

izan pun suka sosej ni. nak2 ptg2 kalau pagi2 pun anak2 nak makan ni jugak.cicah ngan sos best!

CIK TOM berkata...

wah nmpk sedap..nak sikit boleh x akak?huhuhu...

SYaMiLa berkata...

sama la kak sarah...selalu nye guna yg segera aje...senang..he3