selamat datang

My Life , Love & HERBALIFE - TERKINI

Selasa, 26 April 2011

::TING TONG::

Assalamualaikum
selamat pagi semua
pagi ini kuantan dibasahi hujan

dan pagi ini juga
saya ting tong a.k.a fening-fening berpinar
gara-gara najwan batuk, semput dan senak perut semalaman

hendak dijadikan cerita
dalam keadaan pening-pening lalat
menguruskan najwan
saya boleh tertukar antara vicks
dengan ubat alegik kulit..huhu
bekas vicks yang bulat tu seakan-akan
dengan bekas ubat alegik
yang nasib baiknya
saya tak lumurkan kat hidung najwan aje..
kalu tak memang haru..hhee
kasihan anak aku tu..

itulah konon-konon
tak nak pasang lampu
takut mek sarah jaga
main ambil aje ubat tu..
pengajaran betullah..
nasib ubat sapu
kalau hak ditelan..aduyaiiiiii

p/s: ting tong punya hal..hehehe..balik skol nati nak cover tidurrrrr!!!

31 Rajin Komen:

sayangsayangibu berkata...

nasiblah baik kan?
bahaya jugak tu.

dekat sini tak hujan, cuaca baik je.

Erna berkata...

nasib baik
jangan letak ubat berdekatan
pernah terjadi kawan akak letk iodin dalam peti ais..suami dia ingat ubat batuk..masuk hospital cuci darah..

Cute MuM berkata...

bahaya tue..
cute mum pon simpan viks kat tempat senang capai.. bila agak2 hidung dania tersembut.. capat2 sapu.. kalo tak manangis dah susah nak tido..

~ yus ~ berkata...

bahaya tu kak, kena tengok betul2 ya lain kali..:)

Kesian najwan, kesian akak juga ting tong kepala..:)

sarah-najwan berkata...

sayasayangibu:
tu la..nasib baik..tapi ubt alegik tu pun memang sapu kat bdn dia..sb ada gatal2 sket..

kak erna:
hak tu saya beringt..yg bole mkn je dlm peti ais tu..heehe

cutemum:
hehe..salu vikcs tu bwh bantal je..ni tersimpan kat tmpt lain..tu yg haru..

yus:
tu la..pengjrn..tq yus..

Hanis Azla berkata...

bila nak jd tu.. dlm berjaga2 pun boleh tersilap juga.. mujur sempat perasannya.. klu tak mmg naya..

klu anak2 tak sihat mmg selalu ting tong kepala kita dubuatnya kan kak..

Lina berkata...

mmg x sangka ujan pg ni...smpai terlambat smpai kat ofis...ohhh sib baik yer x lumur kat hidung...kdg2 mmg kita x perasan

sarah-najwan berkata...

hanis:
tu la..terperasan tu sb xbau vicks..ehhe..

lina:
tu la..salu cerah memancar sinar suria..ni kes xsengaja..ehhe

ieda berkata...

adehh kak .. seyes kes naya tuu huhuhuu
saya selalu pasang lampu tidur kak .. takut jugak kes mcm nie ..

sib baik sapu luar .. kalau ubat telan .. huhuh jgn dibuat kak :))

wahida berkata...

kak, lain kali jaga2 tau...bahaya tu...kesian kat najwan...

sweet stalker berkata...

kelakar lah akak. nasin baik ubat tu tak sapu lagi kat anak akak tu. btw, semoga anak akak cepat sembuh ye.. :)

AngahSayang2314 berkata...

tapi betul la kak kalau dah ting tong mana dan jer kan???nasib2

munna berkata...

nasib baik ubat sapu kak... klu yg kena mkn dah jadi kes lain pula nanti.. bestnya hujan di Kuantan..kat sini panas pagi sampai ke malam kak

sarah-najwan berkata...

ieda:
akak xle tidur dgn ade lapu..becarrrr..hehhe

wahida:
de first and de last tu..hehee

sweet:
tu la..seb baik yg sapu..

angah:
sebab ting tong la tu ..koya..hehe

munna:
pagi ni je ujan munna..sekarang berdenting panazzzz...

Cma Shiema berkata...

huhu..bahayanye kak...sib baik x de pape..kalu x mo buke lampu...gunela lampu suluh..:)

saye pun tin tong juge..sbb overdose mkn ubat sesema...huhu..

zaidah berkata...

ciannyer klu kena lumur ngan ubat yang salah...lain plak jadiknyer....

Ati Masrif berkata...

uhh...bahaya..

mmg bila mamai ni
kita selalu buat benda salah

takpe ni jadi pengajaran
bukan utk mak sarah saje
utk kita semua juga deh..

Yasminhamid berkata...

kat ampang ni panas... petang ni tak tau la macam mana..
syukur tak jadi apa2.. bahaya tu..

MamaEma berkata...

dah tidur dah tue agaknya...

DKosongLapan berkata...

Ni anak2 awok bertige udah kene virus 3 serangkai.... Batuk, demam, selseme.... Kejap lagi nak bawak ke klinik....jgn ummi ayah bebudalk ni pulak yg kene udah leeeee

Cikgu Nurin berkata...

kat sini panas teriiikkkk...

udah tido ke tu???

diana berkata...

musim orang demam selsema ni..
saya risau je nak bawak maisara pi
keluar dah..
nak terima tetamu pun takut2..
mintak2 le dalam tempoh seminggu 2 ni tak de tetamu bawak penyakit datang..
hahhah

Pn DG berkata...

haha....lain kali beli je lampu tido...yg murah2 tu....

SYAMIL berkata...

huhu
macam kelakar pun ade
tapi bahaye pun ade
hehe
jangan diamalkan selalu cikgu..hehe

apik pehe berkata...

kak ni kureng tido la kak weh..hehe..
fuhhh..tu anseb bek vicks..pekena ridset ker mase x nampak tu..haishhh..akak2..hehehe

Kalamhati berkata...

huhu kemama la ni..
kaber tido ko tuh?hehe

Solihin Zubir berkata...

kalau ubat telan?
uiii.. mintak simpang la..

puanbee berkata...

hadoi sabar je lah kak , tk de apa2 kan benda nk jd hee

So Shy Lady berkata...

pnah gak ting tong bgitu...klau tlalu ltih nt.cukup tido.jgn ttukar dgn bnda2 bbahaya sudah..mohon djauhkn ;)

MamaYatie berkata...

hari ni saya plak tin tong tp gagah gi kerja jugak ni..si nadhira demam mlm tadi..huhu

CIK TOM berkata...

hati2 akak..bahaya kalau kes tersalah ubat ni..