selamat datang

My Life , Love & HERBALIFE - TERKINI

Ahad, 3 April 2011

::AYAM GORENG!::

Assalamualaikum
sudah lunch seme?
pasti sudah kenyangkan

hari ini saya masak
pucuk paku goreng + ayam goreng
ikan selar kuning goreng + budu + timun batang
okeh la tu..konyang perut!!

**ini ayam goreng hari ini..siap ada perhiasan tu..hahaha**

bercerita tentang ayam goreng
memanglah tak dapat dipisahkan
daripada budak-budakkan
asal makan nasi ajo
mesti nak ayam goreng
seme anak saya pun gitu

jika beli tapau tengah hari pun
mesti gak selit ayam goreng
hari-hari makan ayam goreng pun ok
anak-anak uolls camtu ka?

satu petua saya nak share dgn uolls
atau uolls pun ada yang tahu kot..hehe
selepas basuh daging-daging ayam itu
saya akan rendamkan dengan cuka/air asam limau nipis dahulu
barang sejam ke supaya seme lemaknya
akan hilang dan gorengan ayam kita pun
akan rangup dan sodappppp!!
ce try deh!!

p/s: kadang-kadang manyak fening nak masak apo kan..hehe

24 Rajin Komen:

So Shy Lady berkata...

goreng pon sodapppp!
nak buat camno...mmng tu feveret mrk, kan

sama spesies la ngan bdk2 kt rmh ni ;D

ezzu berkata...

ayam goreng memg best..hhehehehe...tp kalu mkn hari2 rasa muak jgak...hehehe

mamawana berkata...

Assalam,

Sedap ayam goreng ....suka suka suka yg rangup

diana berkata...

amboi..
hiasan...
kelas gitu..
nak lawan kakchik ella la tu..
hahahha..

maisara dan ayah dia tak dapat dipisahkan dari ayam goreng..
tapi saya lebih suka ikan..

ShErA berkata...

semua masakan berasaskan ayam memang kegemaran shera... hari - hari mesti makan ayam... memang tak dapat dipisahkan...

sarah-najwan berkata...

shy lady:
hehe..tapi kalu kita..muak gak asik mkn tu ajo..

ezzu:
lagi best jika digoreng di rumah..hak kdai kureng best..

mamawana:
mesti rangup..jgn kat luar je nmpk masak..dlm berair lagi..tu guna api besar masa goreng..

diana:

hehe..xle lwn KCE..lagi kelazz dianyer hiasan..saya pun suka ikan..jika kat kedai..saya xkan mkn ayam goreng..kat rumah..makn..

shera:
muak gak..ari2 makan ayam..huhu

sue a.k.a umi akif berkata...

like BUDU ;)

kak Erna berkata...

anak akak yang dah besar ni pun gitu jugak..kalau boleh hari2 nak ayam..

eelobor berkata...

hehehe, tok leh nak try sebab takkan nak suruh tukang masak kat kedai tuh rendam dulu ngn cuka. nanti dia kata nak mengajar dia lak. hahahaha, asyik makan luar jer sekarang nih.

suri solehah berkata...

salam..anak2 saya pun gitu..kadang tu kalau masak ikan tak mau lah campur ngan lauk lain...tapi diaorang tetap gak tanya ,ma mana ayam?...tq sarah petua tu

ieda berkata...

anak2 saya x makan sgt ayam grg kak .. kalau x makan di kFC jgn harap dpt makan dirumah .. ekekek sbb saya sendiri jarang makan ayam ..

Hana_Hide berkata...

uuuuu....ayam goreng! (dengan nada...upin ke ipin yg suka mkn a.g?)

munna berkata...

munna mmg suka makan ayam... tapi kakak meya suka ikan ... hari2 kena ada ikan goreng

Citarasa Rinduan berkata...

selamat malam

wah!! resepi nie sangat2 ayu tak tau..kena rendam limau/cuka utk hilangkan lemak..
thank sangat2..siapa kata ayu tau semua.....


PS: baca menu2 diatas...wah!! padanan yang sangat2 menyelerakan..

Solihin Zubir berkata...

owhh.. xtau plak tips rendam cuka tu..
pasni bleh try ni.. heheh..

apik pehe berkata...

wahhh..nmpk sedap ayam goreng tuh..x macam kt kafe UMP ni..uwaaa...

nanti apik bgtau kt mak apik suh rendam dalam air limau dulu..hehe

aaa..masak megi la pulak kak..hehe

Hanis Azla berkata...

tak pernah tahu pasal petua tu. boleh try ni.. Thanks yer kak..

Lydia Miza(Aidyl Azim) berkata...

tq share tips tu sis...nnt adik buat.selama ni basuh ngan tepung je buang hanyir dan lemak.tq...

Pn DG berkata...

mesti sedap...ayam goreng letak daun kari...hu3

kakchik@ella berkata...

wah .. boleh cubalah resepi cikgu nih. hihi ..

Amy Syaquena berkata...

Kak zia , kat umah den hari2 mau ayam naik jomu dah den makan ayam , laki den nie ha x ado ayam x buleh makan..tapi memang den cari resepi2 untuk ayam kang bagi ayam goreng yo naik muntah pulak hehehe...

Cma Shiema berkata...

btol tu..ayam mmg peberet anak2 cma jugak..

baru sye tau petua tu..tq kak..bole la buat nnti..

~~adeh..mmg fening nak masak ape hari ni..esok..tulat..

MamaYatie berkata...

anak2 saya suka ayam goreng..nak2 part drumstick..ayam upin ipin katanya

azieazah berkata...

Anak Kak Azie yang bongsu tu pun gemar sangat ayam goreng.

Biasanya Kak Azie basuh dgn tepung. Goreng pun dengan tepung rangup.

anak ratah saja...