selamat datang

My Life , Love & HERBALIFE - TERKINI

Selasa, 12 April 2011

::BANYAK ANGIN::

Assalamulaikum
guaner hari ini?
saya sekarang tengah berangin..huhu

uolls biasa tak dimaklumkan
bahawa badan uolls banyak angin
tadi ada kawan saya beritahu saya
badan saya banyak angin
kerana apabila dia berdiri
di belakang saya
dia dapat rasa badan saya macam itu
dan ini dibuktikan apabila
dia mula sendawa yang kuat itu
itu belum lagi dia sentuh/urut belakang lagi tu..

ada tak fakta-fakta lain
saya pun rasa banyak angin sekarang
perut rasa sebu
rasa seperti mual-mual
huhuhu

boleh uolls share tak
cara-cara untuk membuang
angin dari badan
dengan cara yang paling mudah

p/s: terima kasih daun keladi

20 Rajin Komen:

AngahSayang2314 berkata...

angin yer..cikgu org cakap cuba pakai datox @ minum air halia..tapi tak pasti la..better cikgu tanaya yg arif sebab angah nie tak arif sangatttt

misza berkata...

ada orang kata minum air halia. tapi saya tak suka. jangan makan makanan yang berangin. saya kalau makan buah nangka kompem perut sebu. cara buang angin yang paling best berurut. kalau dapat kentut mesti lega. hi³...

Kak Amy berkata...

Akak amy sendiri mencari info pasal nie , sebab boleh di katakan setiap hari amy akan sakit angin..maksud kembung perut dan pitam.. thanks for this entri at least amy leh share gak..

Nur Hawa Mohd Zin berkata...

betul kak..sbb ada org yang bila sentuh jerk kuar angin (sendawa)...tapi ada org cakap bunag angin (sendawa) tak elok..

Zaidah berkata...

cuba minum teh yang bleh keluarkan angin.....tapi zai tak pernah cuba....atau gie berurut....lega...

nurkaloi berkata...

heheh
kawan kaloi kiter usap tangan dye pun dye da sendawa kowt

azwa amani berkata...

errmm....minum air halia..jangan makan benda berangin :)

Hanis Azla berkata...

selalunya saya pergi urut utk hilangkan angin.. nak makan jamu hilangkan angin pun okey juga.. tp saya selalu pening pula klu makan jamu.. klu akak tak pening makan jamu, bolehlah cuba..

shahrilhakime berkata...

awok pun banyak angin jugakkk....paling tak bulih kalo makan bende2 macam kekacang......minom kopi pun awok tak bulih......kompem peghot kembong lepaih tu..... sekaghang ni awok makan Herba HPA je...jadile....buang angin.....lepaih ni nak try bekam angin pulak....

Memory berkata...

shera pun kena gak kak... doktor pesan kurangkan minum air yg ada susu, lepas tu kurangkan makanan yang pedas dan masam... kalau sakit sgt, shera makan ubat maalox plus... blh beli kt farmasi... doktor syorkan...

eelobor berkata...

mengurut jer akak....mesti selesa nanti

suri solehah berkata...

salam sarah..masuk bab angin mmg kesian sbb seluruh badan jd tak selesakan..mcm hubby saya dia makan minyak bawang putih..cepat je sendawa..

wahida berkata...

kalau saya pegi berurut jer..senang citer...hehehe...

badan saya pun byk angin kak...

Acik Erna berkata...

sarah-najwan..biasa orang buat..masak apa pun letak halia dan lada hitam

Unknown berkata...

kak..apik x tahu la pasal angin2 nih..huhu..sokmo tangok mak duk urrrkkkk!!! urrkk!!! sendawa...tapi xtahu

Ati Masrif berkata...

selalu kita makan ubat
yang warna hitam tu jek

membuak-buaklah angin
akan keluar sat agi ..

ubat doktor tu.. :)

Unknown berkata...

pergi berurut kak, buang angin tu...:)

Cikgu Tie berkata...

Cuba amalkan minum air masak diawal pagi.Selepas setengah jam baru sarapan.Insyaallah dapat kurangkan angin.

Azlan Strider berkata...

hehehe..buang angin yang saya tau minum teh o kot..kalau x silap sy laa..kalo cara xsehat minum coke byk2..hehehe..tp selalu org kat nk buang angin pergi berurut...hehehe

Regards,
-Strider-

puanbee berkata...

haa ni bee nak cakap sebelum nih bee selalu aberangin jugak nih kadang2 tk berenti sendawa , last2 amalkan makan kunyit buat ulam hee...teh kena elakkan lagi berangin ....